Fifth gear hapert

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Fifth gear hapert

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264379

    Ik heb problemen met mijn handbak. De laatste tijd kan ik em steeds moeilijker in de 5e versnelling doen. Sinds gisteren eigenlijk nauwelijks meer. Het voelt als een blokkade en de pook trilt dan enorm als ik tegen die blokkade druk om em in de versnelling te krijgen.

    Ik heb niet veel technisch verstand, maar mijn gedachte is de koppeling. Bij de overige versnellingen heb ik echter geen last en ik heb nou ook niet het idee dat ik heel hoog pas koppel.

    Iemand een idee? Als je mn soort bak wilt weten, laat even weten waar ik dat ook alweer vind.

    #18220370

    Veelal te laag in toeren rijden in de 5de en 6de versnelling resulteert vaak in defecte versnellingsbak.
    Ik vermoed dat je een 6 bak hebt?

    #18220371

    klinkt als een synchromech ring die de geest gegeven heeft.

    Denk dat je aan een ruil bak moet of op het forum hier iemand kan vinden die een bak revisie uit kan voeren

    #18220372

    Klopt, heb een zes bak.

    Hmm dat is wel :fy1 :thumbdown… Over wat voor getallen hebben we het dan…? En hoeveel uur werk?

    En hoe vind ik ookalweer welk type bak ik heb? Kan het niet meer terugvinden op het forum.

    #18220373

    dat word carloastra of wim-v6 een mailtje sturen kijken of die wat voor je kunnen betekenen.

    Wat ik nog van het forum weet is dat het op je bak aan de zijkant moet staan.

    Bij een ruilbak zou ik de koppelingsplaten en drukgroep ook gelijk meenemen, alles is dan toch los.

    #18220374

    Zal wel een m32 zijn.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

    #18220367

    @CAlberts wrote:

    Klopt, heb een zes bak.

    Hmm dat is wel :fy1 :thumbdown… Over wat voor getallen hebben we het dan…? En hoeveel uur werk?

    En hoe vind ik ookalweer welk type bak ik heb? Kan het niet meer terugvinden op het forum.

    Tussen de 500 en 1000 euro. Afhankelijk van waar je het laat doen. En of je je bak laat reviseren (beste optie)
    2e hans bak heeft vaak na loopt van tijd zelfde probleem.

    #18220368

    Hier zit een F40 wide ratio bak onder

    #18220375

    Is het een Z19DTH of Y/Z30DT.

    Dan zit er een normaal onverwoestbare F40 bak onder inderdaad.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

    #18220376

    Fijn dat je ook meekijkt, Wim! Wat denk jij dat er speelt? De motor is een Z19DTH, dus zal het wel een F40 bak zijn.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18220377

    de Z19DTH zit geen F40 onder.

    #18220378

    Onder de Z19DTH zit wel een F40 hoor, onder de Z19DT zit een M32

    Bij de astra H zit er wel een M32 op de Z19DTH

    #18220369

    Z19DTH is met F40bak in de Vectra-C / Signum

    Als de andere versnellingen wel goed schakelen zit het in de bak zelf.

    Willem

    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

    #18220379

    Hmm, oké… Heb maar eens even een prijsvraag uitgezet bij een revisiebedrijf in de buurt…

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18220380

    Vandaag bij Ganzeboom Transmissies in Almelo geweest. Inderdaad de synchromechring van de 5e versnelling versleten en die van de 3e begint ook.

    Kosten revisie tussen de € 1.100 en € 1.500 ex BTW… Als de koppeling er bij komt zit je zo op € 2.000… Pfff dat is wel heel veel geld.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18220381

    pff dat is zeker een boel euro’s.

    dan is misschien een ruilbak een betere optie.

    #18220382

    Tja, maar dit kosten nog € 600+…

    Ik laat maandag de hele auto controleren. Heb ook het idee dat ik een gebroken veer heb rechtsachter, mn turbo stottert, iets bij mn voorwielen piept bij het sturen, cruisecontrole doet het niet…

    Zucht… Volgens mij is het meest slimme een andere bak, maar kheb dr het geld niet voor met een bruiloft over 2 maanden en een verbouwing achter de rug…

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18220383

    als je dat ook allemaal moet laten maken is een andere Vectra misschien wel een betere optie.

    Heb je wim-v6 als benaderd of die iets voor jouw en de vectra kan betekenen

    #18220384

    Staat valt gelukkig mee. Motor lekt geen enkele olie, turbo lijkt ook goed, geen speling. Veer achter inderdaad gebroken.

    Denk dat ik toch maar ga kijken voor een ruilbak. Maar eens even een mailtje naar Klein Gunnewiek gestuurd.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18220385

    vervelend zeg, zit je even niet mee met de Vec!

    #18220386

    Balen zeg,2000€ is serieus geld en dan zit je ook nog met de gebroken veer.
    Mijn Signum is tot nu toe ook wel de opel waar ik de meeste onkosten/reparaties aan heb gehad.
    Met als laatste hoogte/diepte punt een afgebroken peilstok,en een 3cm stukje metaal ergens zwervende in het blok :-?
    Gelukkig heb ik nog een beetje buffer,omdat mijn vorige A Vectra juist het tegenovergestelde was van de Signum.
    Helaas door roest weg moeten doen,dat doet de Signum dus weer niet.

    Veel succes met de zoektocht naar een goede vervangende bak,kun je de staat van de synchromesch ringen ook controleren voordat je de vv bak eronder plaatst ???

    #18220387

    balen zeg, hopen dat klein gunnewiek wat voor je kan betekenen

    groeten Leon

    #18220388

    Niet leuk zeg. Slijtage aan de bak :shock: :(

    #18220389

    soms zit het mee en heel vaak zit het tegen Chiel :(
    heb zelf ook last van een gebroken veer achter en een lekkend stuurhuis.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.