Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Fiat EGR Pakking? Wel of niet doen?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 november 2012 om 11:05 #17246366
Sinds een paar weken rijd in in een 2009 Vectra Station 1.9 CDTi (120pk) met 120.000 km op de teller (zie “show hier je Vectra”).
Ik ben voornemens een Fiat EGR pakking te laten plaatsen echter is dit nog noodzakelijk? Dit heb ik bij mijn vorige auto (2006 Signum) met dezelfde motor ook laten doen, echter bij ca. 230.000 km.
Dit leverde me toen een veel soepelere motor op, aangezien ik de EGR klep meteen heb laten reinigen. Maar is dze aanpassing bij een Vectra uit 2009 ook nog noodzakelijk? Mijn huidige motor is (nog) net zo soepel als mijn vorige mét EGR pakking :hmmz
Graag jullie advies!STiGGEL
6 november 2012 om 12:35 #17990259ik zou um gewoon er tussen steken.
hij is NOG net zo soepel
maar ook daar kan verandering in komen als die vervuilt.
Zo’n EGR klep ben je liever kwijt dan rijk.of je laat um uitprogrammeren bij EDS ofzo ;)
6 november 2012 om 18:12 #17990260Ik zou zelfs voor de blindplaat gaan en ff langs EDS of een andere tuinder rijden om ‘m compleet uit te schakelen en dan ook gelijk door pakken op een catchcan.
:afro
Groet jraaf6 november 2012 om 19:55 #17990261“ff langs EDS”??? Ookal woon ik in de regio Enschede 1,5 uur ben ik zo onderweg (enkele reis).
Enig idee wat me dit ongeveer gaat kosten bij EDS?Mzzl!
STiGGEL@jraaf wrote:
Ik zou zelfs voor de blindplaat gaan en ff langs EDS of een andere tuinder rijden om ‘m compleet uit te schakelen en dan ook gelijk door pakken op een catchcan.
:afro
Groet jraaf6 november 2012 om 21:35 #17990262@stiggel wrote:
“ff langs EDS”??? Ookal woon ik in de regio Enschede 1,5 uur ben ik zo onderweg (enkele reis).
STiGGELYep FF langs EDS, moet natuurlijk over de grens wel enigzins je gaspedaal intrappen :jerry
Zal toch vanuit de regio Enschede niet meer dan 100KM zijn naar Marl. Da’s een ritje van 45 minuten :sleepingZou niet weten wat ze er voor vragen, gok op €100,00
Groet jraaf6 november 2012 om 22:01 #17990263@jraaf wrote:
@stiggel wrote:
“ff langs EDS”??? Ookal woon ik in de regio Enschede 1,5 uur ben ik zo onderweg (enkele reis).
STiGGELYep FF langs EDS, moet natuurlijk over de grens wel enigzins je gaspedaal intrappen :jerry
Zal toch vanuit de regio Enschede niet meer dan 100KM zijn naar Marl. Da’s een ritje van 45 minuten :sleepingZou niet weten wat ze er voor vragen, gok op €100,00
Groet jraaf89 km volgens google maps ;)
dat vind ik idd ook nou niet zo heel spannend :jerry
nu kost het nog 500 euro en dan krijg je er ook + 60 pk bij + een bult met koppel waar je U tegen zegt ;)met kerst hebben ze meestal aanbiedingen voor de helft van de prijs, dus 250 euro.
7 november 2012 om 07:40 #17990264Ik wou net zeggen: bij mij vandaan is het anderhalf uur !! Dus vanuit Enschede is het bijna niks !!
Maar ook al zou ik 300km moeten rijden , dan zou ik het nog doen ! ( om te tunen dan he , niet voor een EGR uitschakelen )7 november 2012 om 08:20 #17990265Als ik dan toch die kant op ga, dan kan ik e.e.a. beter combineren:
Én EGR laten uitschakelen én tunen! Iemand enig idee wat me dit in totaal ongeveer gaat kosten? En hoe lang duurt dit ongeveer? Kan ik erop wachten?Wat ik me verder nog afvroeg: Gaat tunen niet ten koste van de levensduur van de motor, versnellingsbak, e.d.? Want laten we eerlijk zijn, als je die extra pk’s voorhanden hebt wil je ze ook af en toe aanspreken. Tevens rijd ik geregeld met een caravan van ca. 1.400 kg. Trek ik de boel dan niet over de kop?
En hoe zit het met mijn roetfilter? Ook hier wil ik liever geen problemen mee krijgen :vertag als gevolg van tunen.Heel wat vragen dus, maar ik wil zeker weten voor ik eraan begin. Ik wil namelijk nog lang plezier hebben van mijn Vec!
Kort samengevat:
1) Kosten tunen én EGR uitschakelen?
2) Kan ik erop wachten?
3) Gaat tunen ten koste van levensduur?
4) Gaat tunen en caravan rijden wel goed samen?
5) Krijg ik geen problemen met roetfilter na tunen?Thanx alvast!
STiGGEL@speaker wrote:
Ik wou net zeggen: bij mij vandaan is het anderhalf uur !! Dus vanuit Enschede is het bijna niks !!
Maar ook al zou ik 300km moeten rijden , dan zou ik het nog doen ! ( om te tunen dan he , niet voor een EGR uitschakelen )7 november 2012 om 09:15 #17990266Kun je zelf de EGR niet uitschakelen met de Opcom??
7 november 2012 om 10:41 #17990267Als je bij EDS bent vragen ze of je je EGR uit wilt hebben of niet ! Is niet een meerprijs !
De levenduur…. tja.. denk t niet , de mijne rijd ook nogsteeds prima rond en ik heb het nu toch ruim 2 jaar en dik 100Dkm verder. Ook rij ik geregeld met ware lading achter de vec, dus dat kan prima !!
Kosten zijn normaal 499 euro, kerstaanbieding is iets van 349 euro!! En je kan er op wachten !!
En qua roetfilter…. die zou ik als ik jou was laten weg programmeren ( weet alleen niet of EDS dit doet ) en gewoon een leegroetfilter terugplaatsen , dit scheelt een hoop gezeur !!En nee , je kan je EGR niet uitschakelen met een OPCOM. Er kan een hoop met een opcom , maar dat soort dingen daar heb je een Tech2 voor nodig !!
7 november 2012 om 10:45 #17990268Oke, want ik ga er wel een blindpakking tussen zetten, maar laat hem niet uitschakelen.. moet geen probleem zijn toch?
7 november 2012 om 10:58 #17990269Krijg je dan geen foutmelding? :hmmz
7 november 2012 om 11:22 #17990270@pixels66 wrote:
Oke, want ik ga er wel een blindpakking tussen zetten, maar laat hem niet uitschakelen.. moet geen probleem zijn toch?
Jij hebt het over een benzine en dit topic gaat over een diesel!!
Daar zit verschil in.
Bij de diesels weet ik zeker dat je niet zomaar een blindplaat er tussen kan doen omdat je anders storing krijgt!!7 november 2012 om 11:36 #17990271Oke, dat wist ik niet, is dat ook weer opgehelderd.
7 november 2012 om 12:01 #17990272Ik heb ook wel eens gehoord dat ze bij EDS de frequentie van regenereren van het roetfilter kunnen opschroeven?
Klopt dit en is dit een goed idee?En qua roetfilter…. die zou ik als ik jou was laten weg programmeren ( weet alleen niet of EDS dit doet ) en gewoon een leegroetfilter terugplaatsen , dit scheelt een hoop gezeur !!
En nee , je kan je EGR niet uitschakelen met een OPCOM. Er kan een hoop met een opcom , maar dat soort dingen daar heb je een Tech2 voor nodig !![/quote]
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.