ff voorstellen met ascona b project

Forumindex Forums Modellen Ascona ff voorstellen met ascona b project

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Auteur

altijd ff voorstellen met foto’s!

ik, erwin uit oss zal wat vaker iets van laten horen om jullie hulp te vragen.
    Na enkele amerikaanse projecten (jeep cj7 en cougar 67) nu een dagelijkse auto, een ascona b 2 deurs.
    De auto die ik ga restaureren, heb ik gevonden in Coevorden. Een rode 1.9n automaat.

Uploaded with ImageShack.us
    ik ben nu begonnen met strippen ( motor en bak staan op marktplaats) wat we gaan doemn weet ik al een beetje;
    x20xev met 4 r1 carbs en een r25 bak.( staan al klaar)
    nu de body? zeker is al 400r + wit… maar smal of brede uitvoering?

wat is jullie advies, voor en achterspoilers heb ik al , moet ik die €500,- uitbouw-meerprijs investeren en voor een brede uitbouw gaan? ik denk dat brede modellen geliefder/waardevaster zijn…

welkom,altijd goed als iemand weer een ascona aanpakt!
    ikzelf zou voor een smalle 400 gaan,een brede is nou wel wat afgezaagd inmiddels.
    een hele mooie smalle maken zoals uit de folder lijkt me een stuk waardevaster.
    met een brede kan je zoveel bak en braad verwachten onder de kappen enzo iets wat je bij een smalle niet kunt maken,die moet perfekt strak.
    met een brede weet men nooit wat er onder zit.
    maar ik denk dat je niet te veel van waarde moet verwachten als je het daar voor doet zal het wel tegenvallen,je centen krijg je meestal nooit meer terug wat je erin steekt.
    ik zeg….maak een mooie strakke smalle uitvoering tot in de detail perfekt daar zou ik meer eer aan hebben dan dat tupperware maar goed ieders keuze

x2 :thumb

Ik hou wel van breed, maar dan niet met 18 inch zoals op de foto..

Maar uiteindelijk moet je er zelf toch mee rijden? naar waarde vaster zou ik niet direkt kijken, als ik ‘m zelf maar mooi zou vinden.

denk toch dat ik bij mijn eerste idee blijf. een smalle 400. de delen hiervoor heb ik ook al, ook een andere motor met r25 bak.

van nu zal ik proberen wekelijks foto’s te plaatsen van vorderingen. ( net begonnen met strippen)

we blijven hem volgen weer een leuk project :wors

ook ik ben bezig met een smalle,ga dit ook volgen! :thumb

Hier ook een voorstander van smal.
    Ga je werkzaamheden zeker volgen.

laat mij dan de eerste voorstander zijn voor n brede uitvoering ;)

enkel die 500 euro meer prijs ga je t niet mee halen
    denk enkel maar aan bredere wielen en banden

en meer werk
    wat corres post dat n smalle strakker moet zijn dan n brede???nee ben ik t niet mee eens

meeste pruts werk komt altijd onder n laag plamuur
    dus das met n smalle vaak erger vooral rond de achterste spatbordranden :shock: ;)

waardevast tjah t blijft moeilijke handel
    hoewel er de laatste tijd best dikke prijzen betaald worden voor brede ascona en manta 400 replica,s
    alles valt of staat bij de kwaliteit van de verbouwing
    en hoe ver je wilt gaan wel of geen ombouw naar 5 gaats onderstel
    welke achteras enz enz
    niet bij breed of smal

verder mooie plannen cker met deze motor ;)
    ben zelf al heel lang bezig met een brede rally replica ;)
    maar dat staat op n laag pitje ;)

zoek maar eens op “mijn ascona 400 project”

Even off topic maar wat voor maat hoofdsproeiers heb jij in die carbs zitten?

En voor de rest zijn er geen aanpassingen nodig in luchtomloop (die kleine gaatjes op de achterkant) of stationair sproeier? Heb gsxr carbs en ben langzaam mijn spulletjes bijelkaar aan het zoeken.

de sprooeiers zijn 1.8mm voor een opel 2.0 schrijven ze. ik zeg er wel bij, nog niet getest.
    mijn set komt van een zzr1200 maar dat zijn de zelfde carbs.
    ontsteking is volledig programmeerbaar, http://www.ignitech.cz gelijk aan megajolt maar veel goedkoper. :thumbup

carbs info/ instuctie heb ik ook weer gevonden;
    http://www.totalvauxhall.co.uk/files/legacy/TOV64.tech60697.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

groeten,

erwin

na een paar mooie zomerdagen weer de schuur in gegaan, de wagen is gelast +geschuurd en nu in de epoxy.

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/716/i8ag.jpg/][/URL]

als het zo door gaat dan wil ik hem komende dagen uitspuiten en beginnen met de onderkant in witte bedliner.

ziet er goed uit ;) :thumb
    keus is dus toch op n smalle uitvoering gevallen ;)

je gaat mooi vlot door ook
    houd onz maar op de hoogte met veel foto,s :thumb :kewlpics

Kijk jou eens even gaaaan zeg!! :thumb

En idd,we zijn erg gek op VEEL foto’s

uitgespoten in opel 452 wit

nu de onderkant schoon krabben, daarna nieuwe witte motip undercoating.

Schiet lekker op zo :thumb

Een mede ossenaar :thumb je bent goed bezig daar zeg.

onderkant is inmiddels schoon en gespoten met 9 liter motip unterbodem.

afgelopen dagen de achteras gespoten en gemonteerd. schijfremmen als van mantablog.nl gestart, nu nog golf klauwen en leidingen maken.

Ziet er erg stak uit man! :thumb

laatste dagen verder gewerkt om de motor klaar te maken. olieaanzuiging verzet en carterpan verlast. (stalen omega pan)

Weer Een paar zaterdagen eraan gewerkt. Na 2 x passen krijg ik alleen de motor + bak erin als ik het subframe laat zakken en de motor er dan tussendoor plaatsen.
    Maar,, het zit erin! X20xev met r25 bak. M
    Nu de carburateurs en spruitstuk bouwen…

Kijk, begint ergens op te lijken!

He collega, leuke auto!

Groeten Remco ;)

Maanden later weer aan de ascona gewerkt. In het najaar de velgen gepolijst ( op de krik aan de wagen ) eerst met waterproef papier, later met een 125mm vacht op een slijptol met vet

met de kerstdagen was ik zover met waterproef schuren, dus ik een spuitkabine gehuurd en..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.