Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 785)
  • Auteur
    Berichten
  • #17684878

    Dank je…helaas zal het nog wel even duren voordat ie écht af is.
    Daar gaan straks nog heel wat uren in om hem strak te krijgen…..

    Gewoon dom doorgaan denl ik maar…komt vanzelf wel af :-d

    #17684879

    Niet veel gedaan afgelopen dagen….

    Moet een beugeltje maken voor de stekker van de lambda….misschien dat deze geleend gaat worden van zo’n vag-mobiel.

    Nieuw rubber binnengekregen voor de schakelvork…..ik moet nog een mooie oplossing bedenken voor de baksteun. Is nu enkel een stalen strip…dat moet wel wat steviger worden.

    De zekeringkast voor de Vems ecu zitten nu achter het dashboardkkastje. Het werd links te druk met bedrading.
    Het oude binnenwerk van het dashboardkastje is wat verteerd, hier ga ik later met polyester een uitneembaar exemplaar voor maken.
    Ik heb voor de zekeringen/relais 2 beugeltjes gemaakt en vast gelast. Is een mooi stevig geheel geworden.
    Heb gelijk maar een m8 bout vast gelast als massapunt. Als dat geen goeie massa is dan weet ik het niet meer :jerry

    Ook het volgende project staat alweer te wachten, deze druk ik in een hoek van de schuur tot ik een keer wat tijd over heb.

    #17684880

    Die baksteun maken van een u-profieltje?

    #17684881

    Dat zou kunnen, maar dan moet dat een best breed profiel worden, die rubbers zijn al 4cm in omtrek.

    #17684882

    Hoeklijntje werkt ook prima. :thumb

    #17684883

    @Fearless wrote:

    Dat zou kunnen, maar dan moet dat een best breed profiel worden, die rubbers zijn al 4cm in omtrek.

    En een v erop lassen met 2 strippen. Is da nix

    #17684884

    op de huidige strip bedoel je? Dat zou en optie kunnen worden ja. Daar kan ik wel wat mee.

    Een hoeklijntje is ook een optie. Ik ga eens kijken wat ik nog aan ijzer heb liggen :thumb

    #17684885

    Rotte balk LA

    Accubak gemaakt, hier komt een Yellowtop te staan.
    Dikke plaat met moer op de vloer gelast als massapunt.

    Binnenkort met een zandstraalpistool onder de bodem door :thumbup Dan oogt dat ook weer fris.

    Morgen het alu laswerk weer retour, dan kan dat er ook weer op.
    Aandrijfas wordt afgelast en gebalanceerd, dan is dat ook maar eens klaar.
    Binnenkort de 6 in lijn starten :thumbup

    #17684886

    hahaa, spannend! :jerry :jerry :jerry

    #17684887

    Luchtbuisje was goed gelukt.
    Thermostaathuis wat minder. Ivm oud materiaal dus vervuiling in de las.
    Word opgelost door een compleet zelfbouw exemplaar te maken.

    Tevens op zoek naar wielkast randjes….zal wel weer lastig worden

    #17684888

    [quote Tevens op zoek naar wielkast randjes….zal wel weer lastig worden[/quote]

    Bedoel je deze ? Hebben nog diverse onderdelen voor Commodore A en niet te duur !

    http://www.altopelhilfe.de/product_info.php?info=p1035_radlauf-hinten-links-2-tuerig.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Mzzl,
    Ben

    #17684889

    Prachtig! Dat zijn ze!

    Zat al te denken om mijn donor zijscherm daarvoor te gebruiken maar dit is mooier

    Bedankt.

    Ik zie daar alweer veel meer spul wat ik nog nodig heb later dus dat wordt weer een dure bestelling.

    #17684890

    IAT sensor mooi uit het zicht zo.

    Kabel vanaf accu, startdraad en 6mm2 draad voor de zekeringkast.
    De Vems krijgt zijn eigen 6mm2 draad vanaf de accu.

    stappenmotor moet nog aangesloten worden, de injectoren gaan nog even naar DP want vertrouw de vorige tester niet.

    Compleet nieuw thermostaathuisje laten maken.

    Benzine tank er weer in, laatste loodjes voor het kunnen starten….
    Rest van laswerk komt later wel.

    #17684891

    :thumb gaaf hoor wordt weer een hele dikke zo king:

    #17684892

    Remmen afgewerkt. 2 pasbussen laten draaien. Iets langer gehouden om zo ook normaal wielen te kunnen centreren.
    Ook lange tapeinden geplaatst. Met mijn nieuwe wielen zal ik een spoorverbreder moeten plaatsen. ET 25 8j staat net te ver naar binnen. (oude wielen zijn 7j et 12…..) Scheelt ne een haartje met de draagarm en van voor zal het ook niet zonder kunnen ivm de stuurkogel.
    Dat worden dus verbreders van 5mm of 10mm.
    Zullen zelfgemaakte gaan worden want je vind natuurlijk nergens verbreders met een naafgat van 62mm (remschijf binnen diamter naafgat)
    Ik denk dat ik er nog een set remschijven bij pak, en daarvan spoorverbreders maak.
    voor de voorkant zal er wel iets te koop zijn.

    Wiel passen, met een 205/60 15 bandje.
    Ik wil een bredere hogere band (225/60 15), zodat de auto echt grof voorover staat. Ik plaats ook iets hogere veren achterop. Van voor verander ik voorlopig niets aan de vering omdat ie daar wel op een nette hoogte staat. Banden voor zullen 205/50 15 worden.
    Rondom vredestein bandjes als het gaat passen aan de achterkant. Wil er niet al te veel moeite voor hoeven doen.

    Remmen rondom ontlucht, helaas blijft de HRC wat zacht in het pedaal. Ik vermoed dat de cups vergaan zijn door het lange liggen. Hiervoor heb ik nu nieuwe rubbers besteld dus volgende week dat probleem ook even oplossen.

    De handrem werkt in ieder geval al wel prima.

    Klein probleempje met het schakelmechanisme, deze had ik aangepast zodat de schakelweg korter zou worden, daarbij ook de houder van het scharnierpunt hoger gezet zodat het mechanisme niet overdreven schuin zou staan.
    Kreeg hem nu niet in de achteruit, vermoedelijk raakt het mechanisme het opgehoogde deel van de houder.
    Ik ga daar niet meer mee lopen martelen en heb nu een luxe mechanisme binnen gekregen.

    Bijkomend voordeel van de nieuwe is dat de pook nu van boven af te demonteren is.

    De aandrijfas komt volgende week weer terug dus kan ik het hele zooitje in lijn zetten.
    Geluk dat mijn bak steun te stellen is….de hoogte had ik al bepaald, Straks alleen de hoogte van het hanglager afstellen.
    Zou moeten resulteren in een perfect trillingsvrije as. :thumbup

    #17684893

    Bij Harry Schippan in Duitsland kun je voor elke gewenste maat spoorverbreders laten maken.
    Dus ook zelf ingeven wat het naafgat moet worden enzo.
    Hij is daarnaast ook nog niet eens zo duur :thumb

    http://www.schippan-schop.de

    #17684894

    knap werk! :thumb

    #17684895

    Bedankt Ben, dat scheelt idd een hoop :thumb

    #17684896

    Mooie update weer :thumb en die lenso’s! :wub

    #17684897

    Heb je het draadeind van de 24v bekrachtiger nog iets moeten verlengen naar het rempedaal ?

    Grt,
    Ben

    #17684898

    Nee paste perfect.

    Het ontluchten doe ik met een drukvat. Die vult zelf alles af waardoor je zelf alles kan ontluchten

    #17684899

    Baksteun afgemaakt:

    schakelmechanisme, veel beter als de originele meuk, was het geld wel waard:

    De originele injectoren lagen bij Pieter (dp engineering) om getest te worden.
    Maar goed dat ik ze heb laten testen, want 3 stuks deden totaal niets en de overige 3 hadden een verschillende opbrengst :thumbdown

    Gelijk maar 6 nieuwe laten komen.
    335 cc, gelijk klaar voor de toekomst dus :thumbup

    Met de injectoren weer terug op hun plek kon ik verder met het koelsysteem en en de bedrading.

    Benzinetoevoer getest, lekvrij. Maar druk valt weg zodra de stroom er weer af is.

    Nu zo goed als startklaar, over een week of 2 loopt ie :thumbup

    #17684900

    Dit ziet er weer puik uit :thumbup
    Ben heel benieuwd hoe de motor gaat draaien en wat is je reden dat je de auto voor over wilt hebben?
    Schakel mechanisme en bak steun zijn erg mooi, zo doorgaan :D :D

    #17684901

    Voorover is voor de muscle car look. En ik wil wat bodemspeling hebben .
    Mn vorige rekord lag te laag en bij sommige drempels werd er het een en ander geraakt.
    3 aug gaan we verder. Hopelijk zonder teveel tegenslagen

    #17684902

    Ben benieuwd :thumb :thumb

    groeten.

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 785)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.