Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 785)
  • Auteur
    Berichten
  • #17684679

    Motorruimte in de menie, klaar.

    Pakketje uit Amerika ontvangen:

    Deze komen op de Volvo 4-pots remklauwen. Ipv 2 leidingen maken met een t-stuk. Veel nettere oplossing vind ik.
    Ik maak Rvs remleidingen op maat, ook achterop. Zodat je altijd de remklauw loshalen kan. Dat is met een leiding achter weer wat lastiger.

    Aankomende week komt mijn koppelingsset binnen vanuit Engeland :D

    #17684680

    De radiateur staat nu vast, 2 beugeltjes gemaakt met een moer aangelast.

    Aankomende week bezig met de ventilatoren, oliekoeler plaatsen en de keienvanger weer aanlassen.

    #17684681

    Vet project! Prachtig hoe je de zaken aanpakt. Ik ga dit zeker volgen, ben ook vanplan een c rekord bij te kopen moet natuurlijk ook een dik blok in wist alleen niet dat er zo een 6cilinder in paste.

    #17684682

    Ruimte genoeg. Enkel even de radiateur onder de slotplaat zetten.
    Zelfs een v8 past. Kijk maar naar haico zn commodore

    #17684683

    Op het foum nog rekord c bouwers met andere motors? Want is niet duidelijk te vinden altijd, ben nog nieuw hier dus :) liefst zou ik cih blijven

    #17684684

    er is zelfs meer plaats voor een V8 dan de originele 6 in lijn

    #17684685

    Larkspeed stage 2 koppelingsset, versterkte drukgroep en kevlar versterkte plaat.

    Als deze drukgroep het gaat begeven op het zwakke punt neem ik contact op met Ronald Bolz.

    16 rijen oliekoeler met AN10 aansluiting

    Koelers gemonteerd aan de radiateur:

    Iets meer ruimte gemaakt aan de slotplaat. Hier komt een gebogen alu plaat in vorm .

    #17684686

    Serieuze goodies in een C rekord :thumb

    wel een beetje een joe hoe drukgroep :jerry

    #17684687

    Ja idd beetje nichterig stukje blik zo ;)

    #17684688

    ziet er goed uit :thumbup

    #17684689

    Het thermostaathuis stond me niet aan. Daar zit zo’n lelijke bevestiging aan die toch niet gebruikt word.
    Ik ga gebruik maken van een Bosch stappenmotor,dus de frees er in!

    Voor:

    Na:

    Moet nog gespoten worden, ik twijfel tussen rood, of wrinckle zwart.

    Deze week even de motorruimte in de steenslag spuiten en vervolgens het stuurhuis weer inbouwen. De ombouw naar EPS komt in de toekomst wel, heeft geen haast.
    A.s Zaterdag het Vems systeem ophalen dus ik wil die motor zsm in kunnen bouwen,

    #17684690

    Thermostaathuis klaar, inclusief nieuwe tempsensor voor het motormanagement.

    Motorruimte de 1e laag steenslagcoating gekregen. Hier zal nog een laag overheen gaan op een hogere druk, en later in de lak (zijdeglans zwart)

    Stuurhuis weer vetvrij, deze kan na het spuiten van de motorruimte weer terug. In de toekomst zal ik deze uitwisselen voor een jonger exemplaar welke ik dan gelijk verbouw zodat mijn elektrische stuurbekrachtiging er op kan.

    Nieuwe bussen voor de voor en achteras, nieuwe fuseekogels en een busje voor de hulppitmanarm..

    De remschijven kan ik een dezer dagen weer ophalen van de draaier. Dan kan ik verder met de vooras.
    Als dat past trek ik de as uitelkaar….zandstralen en poedercoaten…nieuwe rubbers…..Schiet mooi op zo.

    #17684691

    Hij rijd straks weer als een nieuwe,waar heb je al die rubbers en bussen vandaan?
    En dat busje van de hulppitmanarm,de mijne begint ook speling te krijgen.
    verder ziet het er super uit :thumbup

    #17684692

    Hey, bedankt man king:

    Ik heb ergens nog een extra busje voor de hulppitmanarm……Moet ergens in de sedan liggen tussen de overige onderdelen. Ooit eens gekocht en in het dashboardkastje gegooid, daarna niet meer weer gezien :hmmz
    Als ik dat busje tegen kom laat ik je dat wel weten..Wil van het weekend toch de boel even uitzoeken in en om het project.

    Al het spul hier besteld:
    http://www.pr-auto.de/Opel-Oldtimer-Opel-Rekord-C/c167588_u7341_z81912fc1-d323-4493-97f0-78b85d0b6151/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Ik wist niet welke fusseekogels er in mijn opknap-as zitten dus ik heb beide types maar besteld.

    Ben er qua remmen trouwens ook uit, volvo 240 turbo klauwen…Met de draagarm aangepast past dat prima. Icm prelude schijfjes.
    Pas als mijn achteras het begeeft door het vermogen ga ik denken over een ander onderstel :jerry

    #17684693

    Vanochtend bij Dp-engineering geweest en het een en ander besproken.
    Heb alles meegenomen wat ik nodig heb. Inclusief een kabelboom waar ik alleen nog maar wat draden van hoef te verlengen en wat stekkers aan te sluiten.
    Het meeste kan ik zelf aansluiten, en waar ik eventueel niet uit kom laat ik los liggen, dat zal Pieter dan correct aansluiten.

    De koelvinnen laat ik beide tegelijk draden, dat is ny het makkelijkste.
    Kan wel afzonderlijk maar is wat meer aansluitwerk.

    Ik miste nog een luchttemperatuursensor incl stekker…ook meegenomen
    bluetooth module erbij zodat ik straks op de autoradio de boel in de gaten kan houden (dubbel din android radio)
    Wideband bosch lambda
    onboard mapsensor
    Case met boutgaten

    Goed excuus dus om wat meer vaart te maken met dit project.

    #17684694

    Nice Arie !

    #17684695

    Vakantie geld is weer goed besteed :D :thumb

    #17684696

    Prijzen op die site vallen mij nog wel mee.

    #17684697

    Vakantiegeld heb ik volgende maand pas, vind ik niet verkeerd :vertag

    Kon het niet laten om toch alvast even te kijken waar ik de computer het beste plaatsen kon.
    Moest op een makkelijke plek komen, zonder dat je er tegen aan trappen kan.
    Gelijk maar even kijken hoe ik de draden het best kan laten lopen, want ik wil zo min mogelijk bedrading in de motorruimte…..
    maar het moet natuurlijk wel functioneel en serviceable blijven.

    Achter het dashboardkastje, hier komt nog een ventilatiebuis voorlangs.

    Het makkelijkste was geweest om dan daar ook de zekeringen en relais bij te hangen, zo kan je alles plug en play aansluiten. Maar helaas geen ruimte dus heb ik de zekeringen en relais aan de bestuurderskant gemonteerd, bij de zekeringkast van de auto zelf.
    Het enige lullige hiervan is dat ik een draadboom van een stuk of 10 draden moet verlengen (ongeveer een meter) voor de computer.

    De meeste bedrading zal richting inlaatbuis lopen dus dat komt heel mooi uit, alles via 1 gat in het schutbord, precies op een plek waar je het niet heel snel ziet zitten met alles ingebouwd.

    Ik moet nog in de auto met de vloer bezig, dan zal alles weer losgehaald worden en zal ik ook alles ontroesten achter het dashboard….word nog een leuk klusje…

    Vandaag nog even de motorruimte verder in de steenslag gezet.

    De bedrading voor de verlichting, ventilator, claxon en ontsteking zal via het spatbord lopen.
    Hiervoor heb ik een plastic kabeldoorvoer gepakt….moet hem alleen nog even vast zetten.

    Nu kan de motorruimte in de lak.
    Keienvanger zal er een dezer dagen weer aangelast worden en dan schuif ik hem weer even naar buiten…
    Dan kan ik motor verder opbouwen en de vooras demonteren/opkappen.

    #17684698

    in 5 dagen ben je al 5 jaar aan het sleutelen.. f-ing respect ! :wors

    #17684699

    In die 5 jaar ook een hoop niks aan de auto gedaan.
    Soms maanden niet. Maar wil hen aankomend jaar toch wel rijdend hebben..

    #17684700

    Ziet er mooi uit zo. Wat voor een lak zet je nu over de steenslag?
    Motorblokje is lekker fris :D

    #17684701

    Dank je.
    De hele auto word zijdeglans zwart.
    Denk dat ik de motorruimte maar even met spuitbussen doe…anders moet ik een groot blik aanbreken die dan een tijdje blijft staan.

    De steenslagcoating komt ook aan de buitenkant op de auto.. dorpels en onderkant deur misschien ook nog wel..

    #17684702

    Bedoeling op dit moment is om hem zo snel mogelijk weer aan het lopen te hebben, dit zal dus bij DP gebeuren.
    Hiervoor moet ik dus de motor inbouwen en de aandrijflijn klaar maken.
    Tevens lijkt het me wel handig om dan ook de remmen voor elkaar te hebben.

    Aankomende tijd dus daar druk mee, de afwerking van de rest van de auto komt dus na het afstelwerk…

    Radiateur toch maar zwart gespoten van voren. valt dat minder op.

    De motorruimte ook gespoten met zijdeglans zwart, nu kan ik daar alles inbouwen.

    Bobine op zijn plek

    Radiateur hoeft er nu niet meer uit dus ook de ventilatoren vast gezet.

    Brandstofdrukregelaar op zijn plek

    #17684703

    ik ben toch wel eens curieus hoeveel plaats je gaat overhebben tussen de krukaspoeli en de ventilatoren
    met de originele radiator (die is wel dikker) scheelt het niks
    ik hoop dat je daar rekening mee hebt gehouden

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 785)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.