Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 785)
  • Auteur
    Berichten
  • #17684248

    Jij ja :thumbup

    Mooi spul! Ik ga voor die bussen van VHT
    http://www.tools.vocor.nl/index.php?action=page&group_id=20000005&lang=NL” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ik heb alleen geen oven, wel een combimagnetron :jerry

    Heb al gezien dat het ook kan met een verfbrander. Die er voorzichtig overheen en je ziet de wrincles zo op komen.

    Zoals jij hem daar hebt vind ik hem al zeer netjes. Als het verhit wordt lijkt het net alsof de verf is gaan schuften op de onderliggende laag…

    Zal het gewoon even proberen, doe wel een stuk staal met en zonder verwarmen. :thumbup

    #17684246

    Ok tof, ben benieuwd naar je resultaten!

    Oja, misschien overbodig om te zeggen, maar zorg dat je materiaal écht 100% schoon en kaal is.
    Beter daar van te voren iets meer aandacht aan besteden, anders valt het tegen.
    Is wel heel belangrijk voor deze lak kwam ik toen achter. :)

    #17684245

    Ga m stralen met grit, kaler kan het niet worden ;)

    Heb je m ook in de primer gezet?

    #17684244

    Wrinkle lak heb ik ook op mijn c20xe :)
    Vond het destijds al mooi staan!
    Heb er wel een foto van maar die zal ik eens moeten opzoeken

    #17684242

    Geen primer, gewoon goed kaal en wrinkle lak er op. :thumbup

    #17684241

    @Fearless wrote:

    Jij ja :thumbup

    Mooi spul! Ik ga voor die bussen van VHT
    http://www.tools.vocor.nl/index.php?action=page&group_id=20000005&lang=NL” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ik heb alleen geen oven, wel een combimagnetron :jerry

    Heb al gezien dat het ook kan met een verfbrander. Die er voorzichtig overheen en je ziet de wrincles zo op komen.

    Zoals jij hem daar hebt vind ik hem al zeer netjes. Als het verhit wordt lijkt het net alsof de verf is gaan schuften op de onderliggende laag…

    Zal het gewoon even proberen, doe wel een stuk staal met en zonder verwarmen. :thumbup

    ik heb het toevallig gisteren avond daar ook besteld, kreeg vanochtend al een mailtje van dhl dat het verzonden is :thumb
    het spul kan in de oven, maar als je hem monteerd en dan de motor laat draaien was ook voldoende dacht ik?

    #17684240

    Dan is het toch al gedroogd als je het monteerd ?:P:P dat werkt niet.

    Je kumt het afbakken in de oven, maar het hoeft niet.
    Het effect van de wrickles is alleen veel beter als het even verwarmd is. Dat red je dus ook met een goeie fohn of verstripper.

    #17684239

    Na werktijd nog even de brug op geweest om de automaatbak aan te sluiten op de radiateur. Plus een liter olie er bij in, en nu schakelt ie ook weer zonder slippen. king:

    Ook alvast een begin gemaakt aan de 2.0.
    Alles er af wat er af kan voordat ie in de bok gezet wordt.

    Als iemand nog wat delen nodig heeft hoor ik het wel. Het blok wordt omgebouwd naar dubbele webers dus de in en uitlaat mogen dus weg. Hoef er niet veel voor te hebben….ruilen tegen andere delen vind ik ook prima. :thumbup

    Redelijk schoon nog:

    De in en uitlaat mag weg. Deze is met LPG mengstuk….die mag ook los weg, maar liever alles in 1.

    Als er hier iemand een leuke set webers heeft en een in en uitlaatspruitstuk dan hoor ik dat graag :thumbup
    Ook heb ik nog een bobine set nodig voor het blok. De contactpuntloze verdeler zit nog wel op het blok, de rest is niet aanwezig.

    #17684257

    Fuseekogel rubbers vervangen.
    Moet alleen nog een ander draagarmpje zoeken voor de linkerkant. Zit iets een roestgat in. Mag niet gelast worden dus wordt compleet vervangen.
    Tis maar een klein rotgaatje, maar met draagarmen gaan we het daar natuurlijk niet op gokken…Dus vervangen!

    Ideaal zon assortiment met hoesjes


    Weet iemand wat ik kan veranderen om het camber te veranderen? Omdraaien heeft geen nut volgens mij.
    De wielen moeten weer rechterop komen te staan.
    Hij staat nu / wat scheve bandenslijtage veroorzaakt en bij wat sporing in de weg wordt ie wat zoekerig.
    Niet ideaal dus.

    #17684249

    heej, as ik me nie vergis heb je hem nu juist verkeerd om zitten….
    heb d’r hier twee staan en daar zitten ze bij alle 2 juist de andere kant op.
    omdat je draagarm al onder een hoek geplaatst staat zorgt de schuinte van je fusee ervoor
    dat de pin/bout van de fusee recht naar beneden komt te staan, nu gaat ie vringen op je fusee
    waardoor die eerder stuk gaat.

    mvg johan

    #17684247

    Anders kun je de gaten van de bovenste fusee ook wel wat groter maken/sleufgsten van maken
    Dan kan de kogel verder naar buiten

    Heb dat al meer gedaan enkel dan juist de andere kant op

    #17684243

    @astra GT wrote:

    heej, as ik me nie vergis heb je hem nu juist verkeerd om zitten….
    heb d’r hier twee staan en daar zitten ze bij alle 2 juist de andere kant op.
    omdat je draagarm al onder een hoek geplaatst staat zorgt de schuinte van je fusee ervoor
    dat de pin/bout van de fusee recht naar beneden komt te staan, nu gaat ie vringen op je fusee
    waardoor die eerder stuk gaat.

    mvg johan

    Dus bij jou staat het “dopje” boven op de kogel naar voren gericht?
    Ik heb ze zo teruggezet zoals ik ze er af pakte namelijk. Weet niet hoe ze horen. Kan even bij de sedan kijken hoe ze daarop zitten.

    Heb al te horen gekregen dat het camber iig uitlijnbaar is met plaatjes in de bovenste draagarm. Dus dat is top:grin:

    #17684235

    jawel bij mijn staan de dopkes idd naar voor toe. zo staat ie recht.
    Da van die camber is wel een goeie tip was me nog niet opgvallen, had bij mij ook last van
    ken ik da meteen ook oplossen :thumb

    groeten

    #17684231

    @louwe 16 klepper wrote:

    Anders kun je de gaten van de bovenste fusee ook wel wat groter maken/sleufgsten van maken
    Dan kan de kogel verder naar buiten

    Heb dat al meer gedaan enkel dan juist de andere kant op

    Naar buiten toe uitsleuven ga ik niet doen, veel vlees is er namelijk niet.

    Ik heb op het bof forum gelezen dat het wel uitlijnbaar is. Dmv plaatjes en dergelijk in het bovendeel.

    Ik zal ook even proberen wat er precies veranderd als ik de bovenste kogels omdraai, en kijk morgen even bij de sedan hoe ze daarop gemonteerd zijn.

    #17684229

    In het werkplaatsboek staat, dat de kogels met de “hoge” kant naar achteren gekeerd. Zitten ze dus toch verkeerd om lijkt me.

    #17684226

    klopt als de hoge kant achter zit wijst het dopke naar voor ;)

    #17684227

    Kogels omgedraaid, draagarm vervangen. Nu nog een handremkabel pasmaken en de bank er in beunen. Dan ben ik wel apk klaar.
    Heb nog een maand de tijd dus doe lekker rustig aan.

    Voor de 2.0 Cih heb ik een set 40mm webers gehaald. Mooi setje, ultrasoon gereinigd en met parel gestraald. Nieuwe pakkingset er tussen en een zakje met losse delen erbij.
    Geen kelken of inlaat er bij, die zoek ik elders wel weer ergens.

    Binnenkort gaan we het gt dekseltje stralen. Dan spuiten. Denk dat de webers ook in kleur gezet gaan worden.

    #17684421

    Weer door aan de Sedan…

    Lekker het kacheltje aan. Binnen no-time kun je in je tshirt werken :thumbup

    Was met het binnenscherm bezig, maarja zo kun je niet meer verder natuurlijk:

    Dus heb ik maar wat plamuur gesmeerd. Dit moet ik nog bijwerken. Komt later wel als het achterschort gelast is.

    Kleppendeksel klaar voor het stralen, ik moet nog wat moois verzinnen voor de carterventilatie.
    Ik maak gewoon een catchtankje, dus moet iets van een nippel op het deksel komen.

    #17684422

    heb je vanochtend nog gespot in de station net voordat je wezep in reed :thumbup wij zijn bezig in wapenveld de oude papierfabriek aan het slopen.

    En ziet er goed uit met de wagens :thumbup

    #17684423

    Hah lache! :thumbup Ik reedt mooi rustig aan. Had me vergist qua tijd dus hoefde me niet te haasten :D

    Heb nu een deel van het zijscherm geschuurt om te kijken hoe ernstig het is met de lagen verf.
    Binnenkort rollen we m helemaal zwart :wub

    #17684424

    fijn dat de rekord weer op een goed plekje is gekomen… is de enige auto waar ik eigenlijk nog altijd spijt van heb dat ik hem weg heb gedaan…

    waarom staat ie achter zo hoog? zitten er nog steeds blokjes tussen de veren? ik had hem toch op golf veren gezet achter, daarmee kwam die echt super laag, zo goed als op de aanslag rubbers, maar reed helemaal niet vervelend!

    #17684425

    Hey, ja weet niet wat er nu onderzit. Iig iets met hulpveren
    Zag dat filmpje al wel op youtube haha, wat mooi trekhaak op de grond zowat:lol:

    Binnenkort helemaal schuren en rollen, wordt ie zwart en deukloos. Eerst nog even de achterbank en handremkabels voor de apk, daarna maak ik wat netter want die 3 lagen verf is geen porum.

    #17684426

    volgensmij kun je dat dekseltje niet laten stralen chroom is harder dan alu dus met stralen blijft het chroom zitten en je straalt het alu kapot
    :swear

    #17684427

    Dat chrome bladert er aan alle kanten af. Heb m alleen nog niet laten stralen. Zit nog te wachten op mn straalspullen, dan kan ik het zelf doen.

    #17684428

    mooie auto, ben benieuwd naar het eind resultaat :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 785)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.