f20 4×4 overbrengingsverhouding

Forumindex Forums Overige 4×4 f20 4×4 overbrengingsverhouding

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235988

    ik heb een lege f20 4×4 met diff.
    nu wil ik hier weer een complete bak van maken door het binenwerk van een gewone f20 over te zetten.

    nu de vraag;

    past dit zonder problemen?
    en welke eindverhouding kan ik het beste nemen hiervoor in combinatie met 3.0 v6 en lagedrukturbo (koppel genoeg dus)

    #17859872

    niemand enig idee of dit past zonder problemen?
    heb al een f20 liggen maar om die nou te slopen om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt is ook zo wat.

    #17859871

    heb het geprobeerd en past.

    ben nu in het bezit van een gereviseerde f20 4×4 lange bak (3.42) :angel.
    dit is straks met het koppel van de v6 ieder geval iets rustigger en topsnelheid ligt stuk hoger

    het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb is de passing van het diff deksel maar dit zou geen problemen mogen geven aangezien hij zelfs 2 tanden kleiner is ( ben nog zoekende ernaar )

    #17859873

    Kom je dan wel nog uit met je achteras overbrenging? Want als je op de vooras een andere overbrenging hebt, gaat ie toch in de tussenbak lopen wringen

    Jeroen

    #17859874

    dit maakt (als het goed is) niet uit aangezien de eindoverbenging van de versnellingsbak voor het diff zit en de verdeelbak/voorassen erna.
    zal alleen in verhouding dus met meer toeren weg moeten rijden aangezien ik iets aan koppel heb ingeleverd.
    voordeel is dat ik met lagere toeren hogere snelheid kan rijden

    wat jij bedoeld is de verhouding van de verdeelbak of a-diff aanpassen, dan krijg je op de termijn ruzie met de verdeelbak inderdaad

    #17859875

    Eindoverbrenging zit toch in het kroon/pignonwiel. Hierdoor drijf je je tussenbak toch met een ander ingaand toerental aan waardoor je verhouding tussen voor en achter niet meer gelijk is…
    Ik kan me vergissen hoor :P

    #17859876

    Eindverhouding is toch de ratio tussen het laatste tandwiel van de versnellingsbak en het differentieel?
    En de tussenbak zit toch achter het diff, en wordt daar door aangedreven?
    Dan zou het niets uit mogen maken, omdat de tussenbak slechts de snelheid van het diff 1:1 overbrengt op de achterdiff?

    #17859877

    Klopt, ik was even fout aan het denken, tussenbak zit inderdaad op de uitgang van het diff… dus de verdere verhouding veranderd niet ;)

    Jeroen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.