Goedenavond,
ik heb een astra station grijs kenteken uit 2006 met de Z16XEP motor erin.
Van het begin af aan vond ik het toerental in de vijfde versnelling al ( veel) te hoog
bij 120 km/u. ( ongeveer 3800 tpm geloof ik )
Heb het een ietsie weten te verlagen ( het toerental) door montage van de hoogst
mogelijke 17″ banden ( 225-50-17 ) .
Maar het motor geluid is nog steeds te hoog voor de snelheid die daar bij hoort .
Ben dan ook blij ( nou ja :( ) dat de bak geluiden begint te maken .
Heb ik dus eindelijk een reden om er een bak met langere overbrengingen in te zetten.
Na uitvoerig googelen lijkt de F17W374 ( of evt. de F17W355 ) mij de meest geschikte bak voor wat ik voor
ogen heb, nl iets van 2700-2800 toeren in vijf draaien bij 120 km/u
( ik weet dat ik maar 105 pk heb , maar als ik wil inhalen schakel ik wel een
paar verzetjes terug ;) )
Volgens mij zit de F17W374 uitsluitend onder de diesel uitvoeringen .
Mijn vraag is , past deze bak zonder aanpassingen achter de Z16XEP ?
Hij zit normaal gesproken o.a. achter de Z17DTL .
Zijn de spline en de lengte van de prise as gelijk , en past het druklager van de F17c394 ?
Zit er nog verschil tussen een bak uit bijv. een astra g van 2002 of een bak uit een astra H z17DTL uit 2006 ?
Veel vragen voor een nieuwkomer , maar kom er zelf niet helemaal uit , en 500 Euro voor een bak neertellen om er daarna achter te komen dat ie niet past is ook geen grap in deze tijden !
Groeten , Richard