F 28 turbo 6 bak

Forumindex Forums Modellen Calibra F 28 turbo 6 bak

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238960
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Hallo

    Wie weet wat verschil is tussen de F 28 LZ en de F28 GZ of zijn er nog meer types hierin ?

    BVD Groet

    #17893267
    wim-v6
    Deelnemer

    de F28 LZ heeft een aansluiting voor de Snelheidsmeter kabel
    de F28 GZ heeft GEEN aansluiting voor een Snelheidsmeter kabel, Electrische teller via de ABS is dan Vereist.

    Verhoudingen + eindoverbrenging is voor BIJDE F28’s Exact Gelijk..

    Willem

    #17893268
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Dank je Willem voor de snelle reaktie terug ! heb een 97 V6, automaat ! heb geen teller kabel kunnen ondekken ! tijdens de motor swap ! zal dan een eventueel een GZ nodig hebben ? klopt dit ?

    De Calibra heeft een resonatie, rond 1200 toeren, zowel rijdend als stilstaan, heb vermoeden dan de automaatbak daar veranwoordelijk voor is ! de 3,0 L heeft te veel koppel voor de AF22 denk het (

    Bougie ’s vervangen bougie kabels Magnecor !

    Groet Anne

    #17893269
    wim-v6
    Deelnemer

    1: Getrag F28 bak.
    – Je kan Bijde Bakken plaatsen…

    2: Resonantie.
    – Zou de automaat er niet tegenkunnen???
    – We hebben een Vectra-B met AF22 automaat 3.0 op Gas rijden, en dat gaat goed (na vervangen automaatbak / Auto is van Corsa_GSi hier op dit forum)
    – We hebben ook nog een Koppelbom rijden met een AF22 erachter (3.0 Y30SE laag compressie motor voor de AF22 gehangen), bak heeft 270.000km weg, en schakelt (nog steeds) boterzacht

    2: Resonatie.
    – Kan door Veel dingen worden verooraakt, ook door een motorsteun of de uitlaat bijvoorbeeld.

    Willem

    #17893270
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Ok dan ! mag enkele keer wel graag een stoplicht sprintje doen !
    Heb het gevoel, dat dat wat te veel is voor de AF22, maaar zo te lezen zijn er meer rijders met die AF22 op een 3,0
    Heb gedacht om de Calibra omtebouwen naar F28 6 bak !
    Ga binnen kort de achterste motorsteun inspecteren ! en laat wel even weten, wat de oorzaak is geweest ! bedankt Willem voor je meedenken

    Groet Anne

    #17893271
    wim-v6
    Deelnemer

    Flinke klus…

    dat wel.

    Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.