Extreme kou op komst…….

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Extreme kou op komst…….

17 berichten aan het bekijken - 51 tot 67 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Berichten
  • #17581646

    Wat doe ik als voorbereiding op de kou:

    > Zet de auto op de handrem en NIET in de versnelling, nooit problemen eigenlijk!! :vertag

    > heb zojuist ruitensproeier van antivries voorzien

    > Koelvloeistof van beide auto’s is tot -30, dus komt wel goed.

    > in bijde auto’s vrij recente accu’s (Combo zelfs een combo Diesel accu van jaartje oud + Flinke accu (bijna nieuw) uit een kajuit boot.

    > Mijn bijde voertuigen rijden op 5w40 volsysnthetische motorolie welke bij de vec altijd op peil is en bij de combo altijd onder peil staat.

    > Stuurpomp olie op peil!!

    > Combo voorzien van 4x 14inch zwart staal met 2x Vredestein Snowtrac 2 6mm dik op de achteras / 2x Vredestein Snowtrac 3 nieuw op de vooras.

    > Combo voorzien van en setje passende Schnee ketten in de gelade raum (sneeuwkettingen bij me).

    > om de ruiten te ontdooien van de combo starten we gewoon de motor en draaien met de andere sleutel de auto op slot, en laten we draaien tot de auto lekker warm is van binnen en ont ijst is.

    > zorgen dat ALLE verlichting JUIST werkt.

    > niet de wissers aan zetten met lading sneeuw op de ruit.

    Willem

    #17581647

    ’s avonds de auto voor je hem weg zet effe goed warm stoken, sauna temperatuur, hoe warmer, hoe langer het duurt voor ie bevriest, hoe minder krabben de dag erop. :P Heb bij lichte vorst laat thuiskomen wel eens meegemaakt dat ik de dag erop zo kon weg rijden terwijl de hele straat de auto’s potdicht bevroren had. king:

    #17581648

    :jerry

    gewoon als een iedioot weg knallen, zo hard mogenlijk, is de motor sneller warm…

    :jerry

    of warm draaien met een steen op het gas…

    dit laatste heb ik wel eens meegemaakt bij een postorder bedrijf (TNT) lieten een sprinter gewoon op zeer hoog toeren draaien…

    :jerry

    #17581649

    Owjah :P , Die postorderbedrijf busjes hebben elke 4 maanden een blokrevisie :wors

    #17581650

    Trucks lopen ook te kloten met hun luchtpotten zeker ?

    #17581651

    nee geen last van
    elke avond voor je hem wegzet ff aan de nippel trekken, en kijken of er vocht uit komt

    zoja moet er ook een andere ontvochter in

    #17581652

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door danny
    Ik rij morgen in breda rond, tank is vol gegooid gisteren
    dikke slaapzak achterin hoop kussens

    maw niet te rijden is slapen :D

    zorgt jouw baas niet voor winterbanden??

    zo ook een setje kettingen in de wagen???

    haha ik heb geen standkachel, maar wel winterreiffen een een set dubbele kettingen (vallen over 2 achterbanden tegelijk / dubbellucht).

    Morgen ook trucken, Welliswaar Prive klusje (verhuizen) maar moet wel trucken..

    Willem

    winterbanden wel, kettingen niet :mad:

    #17581653

    @ danny: Alles heel gehouden !?

    #17581654

    Ja tuurlijk, sinds 1 jaar beroeps chauffeur nog geen schade gehad
    en rij toch altijd in kleinne straatjes

    wij doen winkel distributie

    #17581655

    :thumbup baas kan weer trots op je zijn.

    geen gekke dingen gezien ?? veel wegenwacht ??

    #17581656

    nee erg rustig op de weg
    1 wegenwacht gezien met een landrover op de a16 thv de moerdijk

    thats it

    #17581657

    > Stillekracht:

    Trucks lopen ook te kloten met hun luchtpotten zeker ?

    origineel gepost door danny
    nee geen last van
    elke avond voor je hem wegzet ff aan de nippel trekken, en kijken of er vocht uit komt

    zoja moet er ook een andere ontvochter in

    Wij hebben op de Mercedes Benzen niet eens aftap ventieltjes op de ketels, zitten gewoon dichte bouten onderin..

    Wel allemaal voorzien van een Dubbele luchtdroger..

    > Luchtdroger behoeft onderhoud, bij ons worden ieder half jaar de afscheiders gereinigd en filters ervan vervangen..

    > Mercedes heeft standaard GEEN voorgloei of Vlamstart installatie, en ik blijf me dan ook verbazen dat die apparaten zelfs bij -17 gewoon in 3 slagen draaien, welliswaar slaan ze vaak aan op een Cilindertje of 2 minder dan ze hebben, maar draaien doen ze!!

    na een 10seconde lopen de motoren soepel op alle cilinders rond..

    Willem

    #17581658

    kan jouw baas je salaris nog wel betalen wim??????????

    :jerry

    #17581659

    origineel gepost door wim-v6
    Wat doe ik als voorbereiding op de kou:

    > Zet de auto op de handrem en NIET in de versnelling, nooit problemen eigenlijk!! :vertag

    > heb zojuist ruitensproeier van antivries voorzien

    > Koelvloeistof van beide auto’s is tot -30, dus komt wel goed.

    > in bijde auto’s vrij recente accu’s (Combo zelfs een combo Diesel accu van jaartje oud + Flinke accu (bijna nieuw) uit een kajuit boot.

    > Mijn bijde voertuigen rijden op 5w40 volsysnthetische motorolie welke bij de vec altijd op peil is en bij de combo altijd onder peil staat.

    > Stuurpomp olie op peil!!

    > Combo voorzien van 4x 14inch zwart staal met 2x Vredestein Snowtrac 2 6mm dik op de achteras / 2x Vredestein Snowtrac 3 nieuw op de vooras.

    > Combo voorzien van en setje passende Schnee ketten in de gelade raum (sneeuwkettingen bij me).

    > om de ruiten te ontdooien van de combo starten we gewoon de motor en draaien met de andere sleutel de auto op slot, en laten we draaien tot de auto lekker warm is van binnen en ont ijst is.

    > zorgen dat ALLE verlichting JUIST werkt.

    > niet de wissers aan zetten met lading sneeuw op de ruit.

    Willem

    Auto op de handrem??? Wel eens gehoord van vastgevroren kabels???
    http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ADRA_nlNL337NL337&q=vastgevroren+handrem

    #17581660

    Is gewoon regulier onderhoud..

    We hebben problemen gehad met remsystemen, daar we niet kunnen afwateren omdat we geen aftap plugjes in de ketels hebben, handremmen die niet los kwamen, compresooren die kapot draaiden.

    dat is vaak dure schade.

    Filters schijnen niet de kop te kosten, maar deste groter is het plezier van een goed werkend rem en handrem systeem..

    en reinigen schijnt te gebeuren met een of ander vloeistof in het systeem te voegen, auto blaast dan altijd een paar dagen een blauwe vloeistof uit zijn druk ventiel haha…

    bij de nieuwere auto’s is 1x per jaar onderhoud voldoende, en dat gebeurt dan ook kort voor de winter..

    Willem

    #17581661

    Extra sterk bakkie koffie doen… :thumbup

    #17581662

    origineel gepost door Botho

    origineel gepost door wim-v6
    Wat doe ik als voorbereiding op de kou:

    > Zet de auto op de handrem en NIET in de versnelling, nooit problemen eigenlijk!! :vertag

    > heb zojuist ruitensproeier van antivries voorzien

    > Koelvloeistof van beide auto’s is tot -30, dus komt wel goed.

    > in bijde auto’s vrij recente accu’s (Combo zelfs een combo Diesel accu van jaartje oud + Flinke accu (bijna nieuw) uit een kajuit boot.

    > Mijn bijde voertuigen rijden op 5w40 volsysnthetische motorolie welke bij de vec altijd op peil is en bij de combo altijd onder peil staat.

    > Stuurpomp olie op peil!!

    > Combo voorzien van 4x 14inch zwart staal met 2x Vredestein Snowtrac 2 6mm dik op de achteras / 2x Vredestein Snowtrac 3 nieuw op de vooras.

    > Combo voorzien van en setje passende Schnee ketten in de gelade raum (sneeuwkettingen bij me).

    > om de ruiten te ontdooien van de combo starten we gewoon de motor en draaien met de andere sleutel de auto op slot, en laten we draaien tot de auto lekker warm is van binnen en ont ijst is.

    > zorgen dat ALLE verlichting JUIST werkt.

    > niet de wissers aan zetten met lading sneeuw op de ruit.

    Willem

    Auto op de handrem??? Wel eens gehoord van vastgevroren kabels???
    http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ADRA_nlNL337NL337&q=vastgevroren+handrem

    Ik heb daar echt nog NOOIT last van gehad, maar vandaar dat ik ook de :vertag achter het zinnetje had gezet..

    Willem

17 berichten aan het bekijken - 51 tot 67 (van in totaal 67)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.