Extra sterke startmotor of startmotor 6-cilinder op 2.2 CIH?

Forumindex Forums Techniek Cih Extra sterke startmotor of startmotor 6-cilinder op 2.2 CIH?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #18338655

    Heb een 2.2E CIH met verhoogde compressie. Dit leidt geregeld tot een korte levensduur voor de startmotor.
    Als de motor bij koude start niet snel aanslaat is na een paar keer doorstarten de fut eruit.
    En als de motor eenmaal op temperatuur is, laat ie zich al helemaal niet meer rondtorsen.
    Ik hoorde van derden dat anderen die met hetzelfde probleem zaten, bij andere merken, vaak een extra sterke startmotor monteren.
    Iemand anders kwam met het idee om de startmotor van een CIH3.0 te monteren.
    Kan dit idd DE oplossing zijn of zijn er gewoon kant en klare extra sterke startmotoren voor?

    Wie kan mij hier iets zinnigs over vertellen?

    #18338668

    Wij zetten er ook 1 van een 24v op. Deze heeft idd meer vermogen en zou gewoon 1 op 1 moeten werken.

    #18338670

    er is ook de mogelijkheid voor een startmotor van een 2,4 die heeft 1,4kw startvermogen en die van een 3liter past ook als het goed is

    #18338677

    Die 24 Volt, is dat een kant en klaar bestaand geval of laat je die speciaal wikkelen?

    #18338682

    24 volt, die is goed! Hij bedoeld 24ventielen…
    De Bosch startmotor vanaf 2.4 (4cilinder) 2.6 3.0 en dus 3.0 24V (allemaal dezelfde)
    heeft 1.4kw en heb ik ook op mijn 2.4 steken.
    Ik had hetzelfde probleem

    #18338683

    Haha ja man, nou zie ik het ook!!! inderdaad een 24-klepper. Tja, ik zit zelf in de elektro wereld e dan zie je algauw wat je wilt zien, hé!

    #18338684

    En maakt het dan nog uit of die startmotor dan van een V-motor of lijnmotor komt? of telt alleen het aantal kleppen?

    #18338685

    En weet ook iemand in welke modellen die juiste motoren zitten?
    Is altijd het eerste wat ze hier op de sloop vragen.

    #18338717

    Lijn motor zit je altijd goed, de andere hebben de startmotor aan de andere zijde. Volgens mij is daarvan de flens anders.

    Omega 2.4, 2.6, 3.0 (24v)
    Senator 2.6, 3.0 (24v)
    Frontera 2.4

    En nog wat meer.

    #18338720

    Aja, das fijn om te weten. Ik ga meteen op zoek. Bedankt!

    #18338722

    Kijk eens op ebay, een nieuwe voor rond de 80 euro.

    [url]http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xanlasser+senator+24v.TRS0&_nkw=anlasser+senator+24v&_sacat=0[/url]

    Wel op het vermogen letten dus 1,4kW.

    #18338726

    Das wel aantrekkelijk, ja. zo op Ebay. Alleen kan ik negens het vermogen van de startmotoren vinden. Daarom zou ik al eerder geneigd zijn naar Mr Auto te gaan.

    #18338727

    Kun je aannemen dat als de startmotor van Bosch is, die automatisch 1,4kW is?
    Bij andere merken op Mr Auto zie iets van 1.1kW.

    #18338728

    De valeo heeft 1.1kw, dus even opletten!

    #18338729

    ebay aanhouden starter voor c30se dan zit je goed

    #18338730
    #18338749

    Oké Ghanz, heb um net besteld. Kan voor dat geld idd nergens een andere vinden!

    Tis alleen dat we niet altijd ff goede resultaten met eBay hebben gehad.

    Maar we gaan het zien. A.s. vrijdag mag ik hem verwachten, ga nu ff mijn accu onder de lader zetten.

    Ben toch wel benieuwd naar het resultaat!

    #18338786

    Kleine tip, betaal met paypal, dan heb je geen ellende. Ik heb weleens gehad dat ik niks kreeg, of imitatie spul, altijd netjes afgehandeld!

    #18341481

    Ben benieuwd of je de startmotor nog ontvangen hebt, en hoe deze bevalt!

    Mijn 1,9 start plotseling ook niet zo soepel meer. Kan een andere oorzaak zijn, maar als de startmotor het euvel blijkt te zijn, is het goed om alvast een linkje naar een nieuwe achter de hand te hebben ;)

    #18341500

    Ik heb idd toen die zescilinder “Anlasser” besteld en bezorgd gekregen met meteen het verzoek de ouwe te retourneren.

    De motor start er wel op maar ik denk ook wel dat de accu aan het inleveren is (zeker 6-7 jaar oud).
    In mijn geval gaat het starten d.m.v. een startknop (circuitauto). De draad naar de startknop komt van de voeding, waar alles vanaf komt, en gaat dan eerst door een zekering, dan naar de startknop en gaat van daar naar het startrelais op de startmotor.
    Nik bijzonders in wezen, hè? Alleen klapte de ouwe zekering er van 10A er wel telkens uit als ik ff moest doorstarten.
    Vrij snel zelfs. Dit loste ik op door een zekering te plaatsen van 20A. Ik moet nog wel ff de draad vervangen door een dikkere.
    De wagen wordt door zijn doel ook relatief weinig gebruikt, natuurlijk.
    Ik hoor wel de klik van het startrelais maar moet toch nog wel een paar keer starten voor dat de startmotor zelf meegaat.
    Maar zoals ik al eerder zei, de motor staat lang en vaak stil.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.