Extra meters

Forumindex Forums Modellen Manta Extra meters

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 91)
  • Auteur
    Berichten
  • #17739373

    moet ik even kijken

    origineel gepost door lenn0
    iemand nog een b2 tellerbak met oliedrukmeter over?

    #17739374

    iets heel anders
    was tussen mijn tellers aan het kijken en nu viel mij op
    dat er bij de b2 telleruniots twee verschillende toerentellers zijn
    een met een rood gedeelte tussen 6500 en 7000 toeren en een met het rode gedeelte tussen de 6000 en 7000 toeren
    weet iemand waarom dit is

    #17739375

    Ik veronderstel doordat de CIH en OHC blokken in de B2 werden gemonteerd…

    #17739376

    wat wel zo is, als je je eigen teller houdt zoals ik. (meestal kan je ook niet anders door een andere W-waarde) Dat je dan een glanzende teller hebt voor km/h en de rest mat is… wel jammer, mr als je het niet weet, valt het ook niet op…

    #17739377

    origineel gepost door Black Magic
    dsit is dus een b2 tellerbak maar hij is er ook gewoon van een b1
    en dan is de auto dus origineel
    zou er helemaal geen l;osse tellers bij plaatsen als je hem origineel wilt houden

    origineel gepost door eddepet007
    heb er nog 1 liggen met oliedruk meter
    is idd gelijk aan gsi tellerset enkel is eco meter veranderd voor oliedruk
    tevens moet je ook je sensor op blok vervangen voor druk sensor met 2 aansluitingen
    plaatje van tellerset

    Wat is het verschil tussen een B1 en en B1 cockpit? want ik zie het niet. :o

    #17739378

    Afijn ik heb de boel eruit. Wat mij opvalt, is dat er veel lampjes overal zitten, waarvan de meerderheid niet werkt. Een opsomming:

    Tellers: 2 lampjes, waarvan er 1 werkt
    Kachel: 1 lampje, dat niet werkt
    Achteruitverwarming: 1 lampje, dat niet werkt
    Ventilator: geen lampje.

    Wanneer horen deze lampjes aan te gaan? Die van tellers begrijp ik wel, maar verder.

    #17739379

    Tellers bij licht aan, kachel idem, achterruitverwarming, wanneer je die aan zet, ventilator bij licht aan. Overigens doen het er bij mij ook niet, alles vervangen maar nog steeds enkele weigeren

    #17739380

    Lampje van de kachel gaat aan als je de kachel aan doet. Zelfde geldt voor de achterruitverwarming.

    #17739381

    maar wat is nu het eigenlijke verschil dan tussen b1 en b2 ?

    glans en mat ??

    ik heb er nog 1 liggen voor geintreseerden

    #17739382

    Lampje voor de achterruitverwarming brand toch altijd? Of in ieder geval wanneer de overige verlichting ook aan staat?

    Veranderd wel van kleur met dat je de achterruitverwarming aan of uit doet :cool:

    #17739383

    origineel gepost door manta_dennis
    Lampje van de kachel gaat aan als je de kachel aan doet. Zelfde geldt voor de achterruitverwarming.

    Wat bedoel je met ‘kachel’ Bij mij zit er alleen een lampje voor de achterruit verwarming. Ventilatie aan de andere kant zit niet eens een fitting voor een lampje…

    #17739384

    origineel gepost door The_Undertaker
    Lampje voor de achterruitverwarming brand toch altijd? Of in ieder geval wanneer de overige verlichting ook aan staat?

    Veranderd wel van kleur met dat je de achterruitverwarming aan of uit doet :cool:

    bij de d kadett brand ie altijd wanneer ik de normale verlichting aan heb. wanneer ik de verwarming aandoe (schakelaar op mij aan trekken) dan brand ie feller.

    #17739385

    BEdankt voor de antwoorden, ik kan nu tenminste alle lampjes testen.

    Teller is inmiddels omgebouwd, tellerbak is klaar en ik heb wat spul besteld bij Mantaparts (aangevraagd in ieder geval).

    Ben nu bezig met de draden, maar het signaal van de toerenteller moet vanaf de bobine komen. Waar moet ik dit aftappen? Hieronder pics van m’n bobine.


    #17739386

    meende altyd de groene

    #17739387

    origineel gepost door teungts
    meende altyd de groene

    Die gaat naar de verdelerkap. Op diezelfde plek komt er een andere draad uit, die naast de verdelerkap in een cilyndertje eindigt. Moet ik deze splitsen?

    En waar kan ik een 2polige oliedruksensor kopen?

    #17739388

    ventilator brandt altijd bij licht aan. lampje zit bovenaan te schakelaars. Lampje van achteruitverwarming kleurt idd rood als jem aanzet.

    Mistlicht brandt ook licht bij gewoon licht aan. Wanneer je hem opzet kleurt ie felrood.

    Het is idd de groene draad waar je moet aftappen voor toerenteller.

    #17739389

    zo kan het ook!:

    olie druk volt en ampére meter. VDO

    #17739390

    Mooi! is dat van een A manta/ascona?

    Vind die omhoog lopende console erg mooi. jammer dat ze dat in de B niet doorgevoerd hebben. Zit je naar zo’n ‘leegte’ te staren.

    #17739391

    Yesh Mclambo, dit zit in een A-manta. Hebben we zelf gebouwd.

    Precies wat je zegt, die consoles zijn er naar mijn weten niet origineel voor de manta’s

    #17739392

    Kicken!

    #17739393

    Heb nu een nieuwe tellerbak, zal binnenkort eens foto’s maken.

    Is bij nader inzien toch de mooiste/origineelste oplossing. Voordat dat laatste vind ik belangrijk.

    Komende week stekker + oliedruksensor binnen, ga van ’t weekend tijd proberen vrij te maken voor het trekken van extra draden. Tellerbak is al omgebouwd.

    #17739394

    Ik hikte er ook altijd tegen aan, super mooie auto die manta, maar het dashboard miste gewoon iets. Die “leegte” in het midden waar je het over had.

    Je bent wel eventjes bezig met zo’n console maken, maar het is alle moeite waard. Deze is van ijzer gemaakt, en daarna bekleed en de randjes afgewerkt met het zelfde materiaal als dat in je portier randen zit. En nu heb je dus wel genoeg plek om je radio/klokken kwijt te kunnen.

    #17739395

    origineel gepost door Stender
    Heb nu een nieuwe tellerbak, zal binnenkort eens foto’s maken.

    Is bij nader inzien toch de mooiste/origineelste oplossing. Voordat dat laatste vind ik belangrijk.

    Komende week stekker + oliedruksensor binnen, ga van ’t weekend tijd proberen vrij te maken voor het trekken van extra draden. Tellerbak is al omgebouwd.

    Ben benieuwd ! :)

    #17739396

    Afijn alles is nu aangesloten enzo.

    Alles werkt goed, behalve de oliedruk. Voor de ombouw had ik er nooit problemen mee (behalve die ene keer in Duitsland), en zojuist bij een testrit brandde het lampje constant en was de druk net iets meer dan het minimum.

    Maar er zit genoeg olie in en hij lekt nergens opvallend.

    Ligt het aan de sensor (2e hands) of heb ik iets verkeerd aangesloten?

    #17739397

    heb je wel extra draad getrokken en wat omgewisseld

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 91)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.