Even voorstellen en mijn Vectra-b X2.5XE V6 automaat

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Even voorstellen en mijn Vectra-b X2.5XE V6 automaat

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #17735953

    automaatbakken hebben een electronische stuur unit.

    die kan dus gewoon uitgelezen worden bij elke garage met een uitgebreid universeel diagnose apparaat (zoals een Bosch of een Launch)

    #17735954

    Op-Com

    #17735955

    Vandaag mijn OPCOM geprobeerd.
    Even leuk mee rondgekeken, staat inderdaad
    ook een afdeling transmissie in. Zat ook een
    foutcode in, weet zo niet meer wat. Had met
    P en de N stand te maken.

    #17735956

    Ja die wil wel vaker een foutje geven.

    Henk, kun je ook meetwaarden bekijken van de transmssie??

    Willem

    #17735957

    Moet ik nog even uitzoeken Willem.
    Ben een volslagen leek met zo’n ding,
    ga er vandaag mee aan de gang.
    Volgens mij is dat wel mogelijk, want er waren
    verschillende opties voor de standen van de keuzehandel.

    #17735958

    ik weet niet of je een Nederlandse taal hebt of English language op je op-com

    maar bij de english one is dat dus Measure blocks

    Willem

    #17735959

    Heb de nederlandse versie Willem.
    Heb even gekeken, en je kan dus allerlei
    waardes bekijken. Heel veel dingen over de transmissie
    waar ik dus niks van weet.

    #17735960

    haha, voor mij zijn sommige dingen ook abacadabra.

    willem

    #17735961

    Kan zelfs zie wat de “slip” is van de koppelomvormer.
    Ook de oliedruk, temperatuur en nog wat andere moeilijke
    woorden als solenoïde en dergelijke.

    #17735962

    Heren, heb gisteren geprobeerd op jullie te reageren, alleen lag de server er volgens mij uit.

    Ik heb de olie van de automaat zelf nagekeken (heb geen Op-Com), deze gaat richting zwart en ruikt inderdaad aangebrand!!

    Zou mijn probleem voor een deel opgelost kunnen worden door de olie te vervangen?

    En welke olie kan ik het best gebruiken voor de automaat. Heet dat ATF?

    Is het dan ook raadzaam om het oliefilter te vervangen?

    #17735963

    hehe hmmm :hmmz

    kijk artvis . . . er moet een reden zijn waarom die olie zo warm is geworden dat die verbrand is.
    Uit zichzelf verbandt olie niet als alles soepel loopt.
    denk bv aan een lager dat verrot loopt en gruwelijk warm wordt door de wrijving.

    als alles soepel loopt, wordt die olie niet zo warm.

    Nu ben ik geen automaat specialist . . . maar het klinkt niet goed in mijn oren.

    kut voor je dat je geen garantie hebt afgesloten.

    #17735964

    origineel gepost door sw_reijnders
    hehe hmmm :hmmz

    kijk artvis . . . er moet een reden zijn waarom die olie zo warm is geworden dat die verbrand is.
    Uit zichzelf verbandt olie niet als alles soepel loopt.
    denk bv aan een lager dat verrot loopt en gruwelijk warm wordt door de wrijving.

    als alles soepel loopt, wordt die olie niet zo warm.

    Nu ben ik geen automaat specialist . . . maar het klinkt niet goed in mijn oren.

    kut voor je dat je geen garantie hebt afgesloten.

    Gewoon door Zwaar gebruik en nooit verversen.

    Schijnt nogal een $%&@ klus te zijn om het filter te vervangen.

    Maar verversen is wel belangrijk ja, en kan je een hele stap de goede richting ophelpen.

    Willem

    #17735965

    origineel gepost door Artvis
    En welke olie kan ik het best gebruiken voor de automaat. Heet dat ATF?

    Is het dan ook raadzaam om het oliefilter te vervangen?

    > forum offline:
    – Klopt, ik kon een tijdje ook niet op het forum..

    > Olie automaatbak:
    – ATF Dexron-II (D-II / D2)
    – het beste is met filter uiteraard, maar hoe die precies zit??

    Willem

    #17735966

    origineel gepost door Henk042
    Kan zelfs zie wat de “slip” is van de koppelomvormer.
    Ook de oliedruk, temperatuur en nog wat andere moeilijke
    woorden als solenoïde en dergelijke.

    Ik heb vandaag even een Vectra V6 automaat (5pitter op het moment :hmmz ) aan de op-com gehad.

    en in de bak gekeken.

    en inderdaad, je kan zelfs de drukken per versnelling bekijken, en wat word ingeschakeld.

    keuzehendel standen controleren enzo.

    ook ontdekt dat als je van R naar P schakelt heel langzaam dat ie even Fault weergeeft in de keuzehendelstanden haha..

    #17735967

    Echt wel een nuttig apparaat die opcom.
    Kan een hoop geld schelen bij de VOD.

    #17735968

    De Op-Com lijkt me inderdaad wel een handig apparaat. Ik kom ze van Chinese makelij tegen op E-bay (klonen).
    Gebruiken jullie deze ook?

    Alleen zie ik verschillende chinese leveranciers of fabrieken. Zit hier ook nog verschil in?

    Is er bijvoorbeeld een kloon en een kloon van de kloon?

    #17735969

    origineel gepost door Artvis
    De Op-Com lijkt me inderdaad wel een handig apparaat. Ik kom ze van Chinese makelij tegen op E-bay (klonen).
    Gebruiken jullie deze ook?

    Alleen zie ik verschillende chinese leveranciers of fabrieken. Zit hier ook nog verschil in?

    Is er bijvoorbeeld een kloon en een kloon van de kloon?

    ik zou op Ebay Engeland kijken;)staan er ook een paar

    #17735970

    en hoe is het nu met de vectra????
    Zit er al een nieuwe bak in?

    #17735971

    sterkte met de vec :( hoop voor je dat je er toch nog snel plezier van zult hebben..

    #17735972

    origineel gepost door mike hammer
    toch jammer dat ze dan geen antwoord meer geven.
    Maar als ze raad nodig hebben dan wel.
    Wij zijn ook benieuwd hoe het afgelopen is!!!!
    staat die op de sloop of rijdt tie alweer????????

    Waar slaat dat nou weer op, je weet niet eens wat er aan ten grondslag ligt waarom iemand niet reageert.
    Er zijn ook mensen met een druk (werkzaam) dagelijks leven, en zodoende minder/weinig tijd.

    Artvis stelt zich keurig netjes voor, en zit met een probleem en vraagt zodoende iets (waar een forum ook voor is toch ????) en dan is het wéér niet goed
    omdat ‘ie niet optijd weer terug zou reageren.. :sleeping Want anders hebben we hier het gezeik weer van;
    “oh het is hier geen problem car, eerst netjes voorstellen, bla bla bla….”

    Daarbij, voor het laatst hier gereageerd op 06-10-2010. welgeteld 9 hele dagen verder nu..

    #17735973

    Heren,

    Het heeft even geduurd. Ik heb het inderdaad druk gehad de laatste tijd.

    Mijn wagen staat inmiddels 2 weken voor de deur en ben er radeloos van. Ik durf er geen lange stukken meer mee te rijden. De laatste keer begon de wagen bij de 80 km/h te schudden, gaf ik dan gas dan ging dit gepaard met alleen maar bonken of een soort van klappen. Niet over kunnen schakelen leek het.

    Voel me echt genaaid door de handelaar. Hij is met me meegereden onlangs en gaf zelf aan dat het niet goed is. Nu begon de wagen ook nog eens hoge toeren te draaien alvorens over te schakelen met een bonk. Hij dacht zelf dat het iets was met de Motorsteunen (goeie smoes) en stuurde mij door naar zijn garage. Ben nu al drie keer bij zijn garage geweest en elke keer is er niets gebeurd aan de wagen als ik deze op kom halen :swear Het kost mij veel tijd en energie. Ik wordt gewoon aan het lijntje gehouden.

    Ik ben nu met de verzekering aan het uitzoeken of ik de handelaar aansprakelijk kan stellen voor het mankement wat ik heb. Er zal dan uiteindelijk een diagnose gemaakt moeten worden om dit aan te tonen, alleen wacht ik op groen licht van de verzekering wat te doen alvorens veel geld uit te geven.

    Op advies van het opel-forum wil ik wel eerst proberen om er nieuwe olie in te doen. Ik wil dan beginnen met spoelolie en vervolgens nieuwe ATF olie erin doen. Weet één van jullie welke spoelolie ik het best kan gebruiken?

    Zodra ik meer duidelijkheid heb over het verloop laat ik jullie meer weten.

    #17735974

    bak zelf moet vervangen worden.

    Of ie het nou wil of niet

    #17735975

    Dus geen nieuwe olie erin?

    Bak vervangen en de verkoper aansprakelijk maken hier voor!!

    #17735976

    jep . . . maar dat zal liggen aan je verkoop voorwaarden.
    ben je rechtsbijstand verzekerd?

    #17735977

    je kan proberen de olie te verversen

    maar ik denk in geval van jouw dat het niet zo heel veel meer zou uitmaken.

    Is de olie niet gelig van kleur??

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 72)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.