Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Even voorstellen, ben een nieuw lid!
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2011 om 10:04 #17893036
Hahaha, nee ik geef die ros op het zekeringenkastje linksonder bij het stuur. Heb ik dus misschien op de verkeerde plek staan te meppen! :D Ga vanmiddag even kijken of dit het is. Hoop het wel!
Laat het jullie weten!
13 augustus 2011 om 10:04 #17893037Die schakelaar is nieuw bij opel leverbaar voor 25 euro
13 augustus 2011 om 11:28 #17893038YES!!! De oplossing was dus zo simpel, dat ik er nu vreselijk van baal dat ik het zelf niet wist!!! Maar ja, daar ga je domweg niet van uit, als de alarmlichten het wel gewoon doen. Heb een alarmlichtschakelaar bij de sloop gehaald voor een tientje en hij werkt weer! Heb net een extra lange rit gemaakt met heel veel bochten en iedereen kon zien welke kant ik op wilde! Hahaha!
Heb ik er voor niets een NIEUWE knipperlichtschakelaar op gezet (45 euro) en een paar euro betaald voor een relais. Iemand nog behoefte aan, naar wat nu blijkt, een goede knipperlichtschakelaar? Ik heb hem over….
Volgende week op vakantie en dan maar eens kijken hoe ik het hoge toerental kan oplossen en het gaatje in het spruitstuk……maar dan zal ik jullie advies zeker weer vragen!
grt Mark
:wors
13 augustus 2011 om 11:30 #17893039:thumbup
13 augustus 2011 om 11:41 #17893040:thumb gefixt
13 augustus 2011 om 12:04 #17893041Dat rode ding in de midden is hem:

Wip met de kleinste platte schroevedraaier die je in huis hebt de schakelaar van boven af heel voorzichtig naar je toe.
Rik ;)
13 augustus 2011 om 12:05 #17893042@KadAstra-EF wrote:
Dat rode ding in de midden is hem:

Wip met de kleinste platte schroevedraaier die je in huis hebt de schakelaar van boven af heel voorzichtig naar je toe.
Rik ;)
te laat ;) :jerry
13 augustus 2011 om 12:06 #17893043Fuck, ik was nog bij pagina 1 :swear :swear
Nou ja, voor de volgende Medeforummer die dit probleem krijgt. Ik laat mijn post maar staan als je het niet erg vind haha.
Kom nu net van mn werk en dus eerst een foto gemaakt voor dit probleem. Nu zit ik aan de koffie hahahaRik ;)
13 augustus 2011 om 12:11 #17893044@Maerck wrote:
YES!!! De oplossing was dus zo simpel, dat ik er nu vreselijk van baal dat ik het zelf niet wist!!! Maar ja, daar ga je domweg niet van uit, als de alarmlichten het wel gewoon doen. Heb een alarmlichtschakelaar bij de sloop gehaald voor een tientje en hij werkt weer! Heb net een extra lange rit gemaakt met heel veel bochten en iedereen kon zien welke kant ik op wilde! Hahaha!
Heb ik er voor niets een NIEUWE knipperlichtschakelaar op gezet (45 euro) en een paar euro betaald voor een relais. Iemand nog behoefte aan, naar wat nu blijkt, een goede knipperlichtschakelaar? Ik heb hem over….
Volgende week op vakantie en dan maar eens kijken hoe ik het hoge toerental kan oplossen en het gaatje in het spruitstuk……maar dan zal ik jullie advies zeker weer vragen!
grt Mark
:wors
Als je mij een foto wilt geven van die nieuwe knipperlichthendel, en het blijkt de juiste te zijn dan wil ik hem wel van je overnemen voor 45 Euro. Ik wil hem dan graag ophalen.
Rik ;)
13 augustus 2011 om 13:28 #17893045Hey Rik, evengoed bedankt hoor! Wist wel waar het alarmlichtknopje was, maar niet dat daarachter nog een klein kastje zat met vijf pootjes. (weer wat geleerd ;) )
De NIEUWE knipperlichtschakelaar zit in de auto (natuurlijk), maar die ander, die dus gewoon goed is, mag je van mij hebben tegen vergoeding van verzendkosten.
Ik zal er morgen even een foto maken en bij deze topic zetten. Dan kan jij bepalen of het de juiste is, ok? Dat is het minste wat ik kan doen voor de moeite en na mijn vakantie zal ik wel weer advies nodig hebben van jullie! king:Bedankt voor de hulp!
NB; korte vraag……kan een lekkend spruitstuk (gaatje aan de bovenkant) de oorzaak zijn van een hoog toerental bij een warme motor? (zal er morgen ook even een foto van maken). kom er voorlopig nog niet aan toe hoor, maar ben wel nieuwsgierig. :hmmz
13 augustus 2011 om 14:32 #17893046Je hebt natuurlijk gelijk om die nieuwe te laten zitten.
Daar had ik even niet aan gedacht.
Het gaat mij om de symbolen, die zijn helemaal versleten na 471.000 kilomter. ben dus op zoek naar een schakelaar met mooie symbolen.
Vandaar ook mijn belangstelling voor die nieuwe van je.Rik ;)
14 augustus 2011 om 09:09 #17893047
By maerck at 2011-08-14Dit is de “oude” knipperlichtschakelaar, die dus nog goed is en je zo mag hebben van mij. De symbolen zijn wel iets vervaagd maar niet veel…….stuur maar een privébericht met jouw gegevens als je deze wil! Dan stuur ik hem morgen al naar jou op.
14 augustus 2011 om 09:14 #17893048
By maerck at 2011-08-Nog even een kort vraagje aan jullie, voordat ik op vakantie ga. Kan dit gaatje in het spruitstuk de reden zijn van een hoog stationair toerental bij een warme motor? En zo ja, moet ik dan het hele spruitstuk vervangen of zijn er ook alternatieven?
Kan er voorlopig nog niet aan beginnen hoor, ben gewoon héél nieuwsgierig! :hmmz Zal er later wel een nieuw topic aan wijden.14 augustus 2011 om 09:20 #17893049spruitstuk is niet het probleem van hoger toeren.
dat probleem zit m in de gasklep, statioanir regelaar (deze zit muurvast) en Carterventilatie.
Willem
14 augustus 2011 om 09:44 #17893050Hey Willem, vergeten te vertellen….het is (waarschijnlijk) niet de stationairregelaar, deze is al schoongemaakt en weer goed vastgezet. Het hoge toerental komt bij mij alleen voor bij een warme motor. Zelf dacht ik eerst aan een ECU probleem, maar de jongen bij de sloop wees mij dit dus aan…..
Carterventilatie? Nu komt de leek in mij op….wat is dat dan? :hmmz14 augustus 2011 om 09:54 #17893051Dat zijn de slangen die van het kleppendeksel naar oa de gasklephuis en het inlaatspruitstuk gaan.
de “dampen” worden hergebruikt voor de verbranding.
Die mogen niet verstopt zitten.tevens heb je u2u
Rik ;)
14 augustus 2011 om 10:15 #17893052heb je de stationair regelaar ook gesplitst??
electrische deel gangbaar gemaakt, dat is namelijk wat veel vergeten word.
en ja, verhoogd lopen door slecht / nietwerkende stationair regelaar geberut juist bij warme motor, klepje staat te ver / teveel open, koud maakt dat minder uit, omdat je dan meer lucht nodig hebt, warm dus minder lucht en gat ie te hoog lopen omdat ie dus te veel lucht krijgt.
Willem
14 augustus 2011 om 10:35 #17893053Owk……duidelijk dus iets waar ik later aandacht aan zal gaan besteden. Heb dus nog een hoop te leren! :D Wat zou een andere/nieuwe stationairregelaar ongeveer kosten? :vertag Of denk ik dan te makkelijk? Ennuh, dat gaatje in het spruitstuk….moet ik het hele spruitstuk vervangen of kan die ook anders afdichten? Heb namelijk de geur van uitlaatgas via mijn ventilatiesysteem in de cabine, is niet fijn.
grt Mark
14 augustus 2011 om 10:37 #17893054accu polen los, effe schuren, streepje erop lassen, accu polen weer vast en je kan er weer een jaartje tegen.
Willem
15 augustus 2011 om 09:00 #17893055Laatste berichtje voordat ik 10 dagen verdwijn! Na de vakantie ga ik weer rommelen en dan hoop ik weer op jullie deskundige advies. Bedankt zover!!!
(ennuh, Rik jouw schakelaar is onderweg :thumb )
15 augustus 2011 om 09:13 #17893056Fijne vakantie toe gewenst!! :thumb
15 augustus 2011 om 15:55 #17893057:thumbup :thumbup :thumbup
Ik heb je pm gelezen.
Prettige vakantie !
Rik ;)
15 augustus 2011 om 16:08 #17893058Hey, welkom hier!
Mooie wagen heb je!15 januari 2012 om 11:59 #17893059Hallo, ik ben Willem en ik heb sinds kort een Opel Astra 16.00 met alles erop en eraan.
Ik heb mij opgegeven want als er problemen zijn met mijn auto dan kan ik altijd als eerste dit forum raadplegen.
Groet Willem -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.