Zoals beloofd hier enkele foto’s van mijn nieuwe Astra.
@Maatie wrote:
Welkom op het forum. Ik ben benieuwd naar het verschil tussen de Clio en je Astra. Wat vind je beter/slechter?
Dank je!
Ik vind dat de Astra comfortabeler is dan de Clio, meer been ruimte, grotere kofferbak (Dus genoeg ruimte voor een inbouw én de boodschappen kunnen nog normaal vervoerd worden).
De Astra is beter geïsoleerd dan de Clio, in de Clio moest ik persé de kachel aanzetten omdat je anders echt zat te klappertanden van de kou.
De wegligging is veel beter dan de Clio, ik hou er wel van om een beetje door te rijden en bij scherpe bochten moest ik met de Clio echt oppassen omdat hij de grip leek te verliezen doordat de Astra is verlaagd werkt dit natuurlijk ook in het voordeel dus hoef ik niet zo af te remmen met bochten.
Nadeel aan het verlagen is wel dat ik uiterst voorzichtig over drempels moet rijden maar dit went vanzelf.
De Clio (ook een 1.6 8v) trok sneller op dan de Astra erg leuk natuurlijk de Astra trekt minder snel op maar alsnog vind ik hem snel genoeg.
Opel vind ik toch betrouwbaarder dan Renault dit kan ook komen omdat ik heel veel ellende heb gehad met de Clio veel reparaties wat een hoog kostenplaatje opgeleverd heeft.