Even duidelijkheid over motorombouw in astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Even duidelijkheid over motorombouw in astra G

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #17620572

    ik begrijp je hoor dat je je assie wil houden(mooi ding trouwens),als je toch een complete auto er bij koop kan je toch gewoon alles over bouwen en de bekabeling is toch niet zoon probleem,als je je dasbordt er uit haal kun je alles gelijk lekker schoon maken toch, of is het een haast klus

    succes met de en monteeren

    #17620573

    Of andersom ombouwen :jerry.

    Al je accesoires op de auto met de snellere motor

    #17620574

    origineel gepost door Spacejam
    Of andersom ombouwen :jerry.

    Al je accesoires op de auto met de snellere motor

    dat wilde die dus niet;)

    #17620575

    idd, omdat er rood metallic op zit en van binnen ook anders…

    maargoed, het is dus wel mogelijk, maar dan moet je echt alles overbouwen, maar met een goede voorbereiding is dat dus wel te doen

    #17620576

    origineel gepost door bvdbroek1

    origineel gepost door Spacejam
    Of andersom ombouwen :jerry.

    Al je accesoires op de auto met de snellere motor

    dat wilde die dus niet;)

    Ik had het topic al even openstaan en niet ververst :)

    #17620577

    origineel gepost door Bluns
    Nope de auto blijft. Op de foto’s zie je het niet goed maar deze is vorig jaar compleet over gespoten in het metallic rood. Niet dat doffe originele rood van opel zelf. Dus de bumpers overzetten etc is geen optie..

    ah dat verandert toch wel wat :)
    dat konden wij niet zien vanaf een foto.

    wel goed overigens, anders poets je je echt de blubber op standaard opel rood (of roze zeg maar :jerry)

    #17620578

    Over je Dbilas vraag ; ik vind de onderdelen wel ok.:thumbup
    Ik heb alleen een ander type motor als waar jij voor wilt gaan
    wat betekend dat ik “updates” nodig heb voor het gebruik
    van deze parts (uitlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk)
    ps , mooie Astra trouwens.king:
    Groet Marcel.

    #17620579

    Dank u..

    Nah ik wil de motor eerst inbouwen, opgefrist met spaghettispruitstuk en uitlaatlijn. Daarna kan er altijd nog wat meer leuks op. Eerst zorgen dat hij fatsoenlijk loopt ;)

    #17620580

    Dbilas is heel mooi spul, maar ook heel duur jammer genoeg.
    Voor de Z18XE ben je al snel 1400 euro kwijt :o

    #17620581

    Tsjah een hobby mag geld kosten zeg ik altijd. Als je er dan ook maar wat van merkt..

    Een andere optie is een powerbox van mantzel/crooke maar is hier een chip voor nodig?

    #17620582

    chippen na een powerbox is altijd het beste.
    Je verandert immers iets aan de motor.

    #17620583

    origineel gepost door sw_reijnders
    volgens mij wel.

    je zou er ook een x16xe in kunnen zetten van een corsa GSi.
    Verschil zit um in het inlaat traject en daar door een paar pk’tjes meer.
    Verder is die identiek.

    Zit wel meer verschil in een X16XE en X16XEL.

    dat is het inlaat traject en de cilinderkop.

    Cilinderkop

    inlaat en uitlaatpoorten en de kleppen van de C16XE – X16XE kop zijn groter dan die van de X14Xe – X16XEL kop.

    Willem

    #17620584

    Is het dan mogelijk een c16xe/x16xe (zijn de gelijk aan elkaar?) op een x16xel blok te plaatsen?

    Zelfde aansluitingen etc?

    #17620585

    jupzz de C16XE/X16XE kop kan je gewoon op een X16XEL blok plaatsen zonder problemen.

    pak dan ook het inlaat van de X16XE / C16XE indien je op een oud type X16XEL gebaseerd blok wil plaatsen

    C16XE – X16XE kop op een X16XEL type-II behoeft kleine aanpassingen.

    Willem

    #17620586

    Oeh ehm ik heb eigenlijk geen idee welk type x16xel het is..
    Komt uit een vectra ’99 kan je daar wat mee?

    #17620587

    dan is het type-II

    #17620588

    En over welke aanpassingen praten we dan??

    #17620589

    paar slangetjes en dat soort artikelen..

    jammer dat 1985 niet meer op het forum zit, deze heeft een X16XEL-II omgebouwd naar een type-I

    was niet veel extra werk.

    Willem

    #17620590

    origineel gepost door wim-v6
    paar slangetjes en dat soort artikelen..

    jammer dat 1985 niet meer op het forum zit, deze heeft een X16XEL-II omgebouwd naar een type-I

    was niet veel extra werk.

    Willem

    waarom zou je dat nou doen :wtf

    #17620591

    Kop van de C16XE / X16XE anders is als die van de X14Xe/X16XEL/X16XEL-II

    Willem

    #17620592

    Ik wilde nog even wat weten over de motorophaning.
    Hoe zit deze bij een astra G?

    Ik bedoel de motor nu hangt aan de distributiekant bijna boven aan het blok vast.

    Is dit ook zo bij de x16xel? want in de distributiekap zit geen uitsparing voor die steun. Wel kan deze voor op het blok worden geschroeft volgens mij.

    Heeft toevallig iemand een foto daarvan?

    #17620593

    Dan heb je een oude X16XEL uit een astra-F, je eigen distri kap over zetten.

    er zijn 2 typen X16XEL:

    Oude type (astra-F > Vectra-B t/m 1998):

    nieuwe type X16XEL: (Astra-G > Vectra-B vanaf 1998):

    Willem

    #17620594

    Ah okee..
    Dus het nieuwe type heeft zoals de x16szr nu ook bij de distributie de ophaning.
    En de motorsteun van een nieuw en oud blok is zo uit te wisselen?

    Niet dat ik nu een blok opknap en straks blijkt de motorsteun niet te passen. Zou lullig zijn.

    #17620595

    JEP

    Even kijken of de schorefdraden er zitten in de oude X16XEL, kan wel en niet zo zijn zeg maar..

    Willem

    #17620596

    Er zit iig wel de inlaat van het oude type op.
    Kan je hier zo aan zien of de motorsteun erop past?

    het losse blok.

    Hier even de cilinderkop erop gelegd.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.