Ervaringen met Calibra 4×4 Turbo + airride ?

Forumindex Forums Modellen Calibra Ervaringen met Calibra 4×4 Turbo + airride ?

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217616

    Even een vraag van een collega van me. Zijn er hier toevallig mensen met ervaringen of plaatjes of info of wat dan ook, over een Calibra 4×4 Turbo in combinatie met Airride?

    Er is bekend dat centreerbussen aan de achterkant nodig zijn bij verlaging.

    #17617692

    hier ben ik nou ook benieuwd naar. k had wel eens gehoord dat dat geen goed idee is met autos met veel vermogen????? het is wel vet, maar jammer van al het plek wat in beslag word genomen door het systeem zelf

    #17617693

    Airride Sucks.

    Gewoon vaste veren,

    want ik denk dat hij zijn verdeelbak lang heel wil houden

    #17617694

    Zijn er geen mensen die een Calibra 4×4 Turbo hebben met Airride??

    #17617695

    Airride is voor H*MO’s….

    Ziet er wel vet uit misschien(hoe zeg je da popiejopie?), maar dat is er zo niks he….

    Mooi laag wil zijn moet pijn lijden…dus plat op den smoel, en je vriendin uitleggen dat dat stuiteren hoort.

    #17617696

    origineel gepost door Pastra

    Mooi laag wil zijn moet pijn lijden…dus plat op den smoel, en je vriendin uitleggen dat dat stuiteren hoort.

    Hahaha, king: king: :wors :wors

    #17617697

    origineel gepost door Pastra
    Airride is voor H*MO’s….

    Ziet er wel vet uit misschien(hoe zeg je da popiejopie?), maar dat is er zo niks he….

    Mooi laag wil zijn moet pijn lijden…dus plat op den smoel, en je vriendin uitleggen dat dat stuiteren hoort.

    en 9 van de 10 keer is dit ook gelijk de opmerking van mensen die zelf niet eens echt laag rijden..

    ik heb zelf airride gehad en het gebruiksgemak is gewoon super, daarbij rijd niet iedereen hoog met airride! of duwen ze voor iedere drempel op dat knopje! mijn vectra schaafde vaker over de grond als mijn astra die 8cm verlaagt is ;)

    ik weet verder niet hoe dat zit met een calibra gezien die verdeelbak nogal gevoelig is..

    #17617698

    Verdeelbak is het grootste struikelblok, tenzij je alleen rijdt op standaard rijhoogte.

    Willem

    #17617699

    verdeelbak kan ook bij een lage calibra prima heel blijven, mits de bak normaal onderhoud krijgt.

    het verlagen op de juiste manier gedaan is etc..

    airride op een 4×4 turbo lijkt me echter onmogelijk zonder de verdeelbak stuk te rijden..

    de wielstand bij bijvoorbeeld 6 cm verlaging is zo anders dan op originele rijhoogte..en het verschil in “camber” nekt je verdeel bak..

    Ik ben ook van mening dat airride voor mietjes is:jerry
    maar ieder zijn ding natuurlijk..

    #17617700

    Daar schuilt juist het probleem..

    Met airride heb je verschillende rijhoogtes..

    en dan is het zaak alleen te rijden met de juiste hoogte bij juiste Camber..

    daarom ben je met airride aan een vaste rijhoogte gebonden..

    Willem

    #17617701

    origineel gepost door The_Undertaker
    Even een vraag van een collega van me. Zijn er hier toevallig mensen met ervaringen of plaatjes of info of wat dan ook, over een Calibra 4×4 Turbo in combinatie met Airride?

    Er is bekend dat centreerbussen aan de achterkant nodig zijn bij verlaging.

    Dan zal je hem voor het beste op 2WD moeten zetten, anders gelijk de verdeelbak stuk, weet je zelfs in originele staat en bij minieme slijtageverschil van de band voor/achter dat deze al kan stuk gaan, tja die centreerbussen ja dat is zeker nodig, maar airride en 4×4 neen dat gaat niet samen. :thumbup

    #17617702

    dat gaat volgens mij niet. de wielen draaien achter altijd mee. dus ook andere slijtage aan bv de lagers.

    en waarom heb je 4×4 als je het niet mag gebruiken XD

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.