ervaringen inlegfilter

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ervaringen inlegfilter

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Ik ben wel benieuwd wat hier de ervaringen zijn met een inlegfilter. Ik zit zelf te denken aan een pipercross inlegfilter omdat je die niet met de olie hoeft te behandelen aangezien dat schijnbaar slecht.

Kan een inlegfilter eigenlijk kwaad voor je motor, aangezien dit wel vaak wordt gezegd bij een openluchtfilter. Merk je nog wat performance winst met een inlegfilter of maakt het helemaal niets uit?

in ieder geval beter dan een open filter

je zuigt minder warme lucht aan

Mijn gti2 ging alleen maar beter lopen toen ik het metalen inlegfilter verving voor een standaard papieren versie.
    Verder geen ervaring mee.

Heb een K&N inlegfilter.
    Geen merkbaar verschil op geluid na, deze is zwaarder bij gas geven.

Mijn ervaring met een k&n inlegfilter zijn uitstekend. Motor lijkt beter te reageren op ’t gaspedaal. ’t laat meer koude en schonere lucht door en ze gaan veel langer mee.

Safe driving Jurgen

En ik heb een Pipercross…kwa vermogen zal het niet veel zijn… het geluid is het zwaarder.

Kan het nog tot extra slijtage lijden omdat de filter meer doorlaat of valt dat wel mee bij een inlegfilter?

Volgens mij is de lucht juist schoner met
    die inlegfilters, dus zou dat resulteren in mínder slijtage.

ik heb nou ook z’n filter van K&N erin zitten (vanaf zaterdag), ik vergelijk hem dan met een open filter en dan is het geluid weer stukken minder beter ook zo zal idd net iets zwaarder geluid zijn als de originele filter.
    kwa vermogen zal er allemaal weinig verschil in zitten ik vind wel dat ie wat soepeler oploopt nu invergelijking met de open filter, maar dat is dan misschien ook met de originele filter wel zo.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.