Ervaring met Hot Spark

Forumindex Forums Modellen Kadett Ervaring met Hot Spark

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17589314

    Ping pong, een nieuwe melding…..

    Is de levertijd nog wat snel? wil hem snel bestellen en inbouwen.
    Goede uitleg op http://www.kadett-b.nl/techniek/artikel002.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17589315

    Poeh geen idee meer, volgens mij wel. Bedrijf zit gewoon in Nederland, dus zou met 1-2 dagen wel binnen moeten zijn.

    #17589316

    Op verzoek van een lid van de kadett-b club heb ik vorige week een hotspark besteld, en deze was binnen 2 dagen in mijn brievenbus. levering was (en is) dus nog steeds goed!

    Ralph (schrijver van de hierboven genoemde inbouw handleiding op de Holland Kadett B Club website)

    #17589318

    Ik heb de 3BOS4U1 besteld

    Ben reuze benieuwd!! :thumb

    #17589319

    Wel even goed afstellen met de stroboscoop he, dan hoef je er nooit meer aan te zitten ;)

    #17589320

    Dus ik moet nog wel even draaien aan de verdeler.
    Ik heb geen streepje op de poelie

    #17589321

    Ik moest m toen wel aardig stukje verdraaien toen ik de hotspark had gemonteerd, ik heb echter wel een streepje op de poelie staan dus wordt het een stukje makkelijker van ;)

    #17589322

    Ik heb wel een kogeltje in het vliegwiel met een pijltje.
    Heb daar ook al eens eerder een afstelling mee gedaan maar toen liep hij heel beroerd.
    Toen maar op het gehoor even goed/fout gezet.
    Ik zie wel even hoe het gaat met de Hot-spark

    #17589323

    Hij is binnen!!
    Dat ronde is gewoon plastic.

    Er zitten ook twee kleine lipjes bij met gaatje, is dat nog nodig? oh ik zie het al, die zijn voor de aansluiting op de bobine.

    Ik snap er de ballen niet van, maar zet hem er vanavond wel in met behulp van de uitdraai van http://www.kadett-b.nl/techniek/artikel002.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

    En uiteraard hier bericht hoe en wat. :thumbup

    #17589324

    update, hij start niet. Draait wel rond, maar geen vonk.
    Heb een bobine in de vorm van een vierkant. misschien is dat niet de juiste?
    Deze http://img.tweedehands.nl/f/normal/96422795-kadett-b-bobine.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17589325

    Ik heb idd een ronde erop zitten. Normaal gesproken loopt er ook ergens een weerstandsdraad van ik meen de condensator naar de bobine, deze moet ook vervangen worden omdat er anders maar 9V naar de bobine gaat. Heb je de draadjes goed aangesloten? Kan me ook nog herinneren dat ik dat eerst had, dat ik geen vonk had. Toen had ik de draadjes verkeerd aangesloten. Ik kan het alleen niet meer zien, want heb het spul eraf liggen ivm restauratie.

    En misschien een domme vraag, maar heb je de verdelervinger er wel weer op gezet? :P

    #17589326

    De rotor bedoel je? ja die zit erop.

    Bobine:
    Zwarte draad uit kabelboom met schuifje naar bobine.
    Groene draad met dopje op een pin gaat naar de condensator/verdeler die er nu af is.
    Massa? gewoon op het chassis?

    Nieuwe Hotspark twee draden:
    Rood plus.
    Zwart min.

    Zwart op de schuifje van de bobine.
    Rood op de groene/pin bobine.

    Niets, en andersom ook niet.

    hmmmm….eerst even een weekendje Zeeland en dan volgende week weer eens kieken.

    #17589327

    Ik ga vanavond even voor je kijken, kan het nog wel nagaan denk ik. Ik had in ieder geval 1 van de 2 (rode of zwarte) op de groene draad aangesloten.

    #17589328

    Makko, als ie ’t uiteindelijk doet ga je er wel schik van hebben. Zelf hebben we eens zo’n setje op een Unimog gebouwd. Ideaal, alleen wij hadden een complete kit, inclusief bobine.

    #17589329

    Heeeeeelp…….. :jerry

    Heb nog niet meer gekeken, maar weet dat ik hem wel goed heb, op de draden na dan misschien.

    #17589330

    Heb je het groene draadje ook nog op de bobine aangesloten? Bij mij loopt ie vanaf de verdeler naar de bobine, met een aftakking naar de toerenteller. Dit is nog met contactpuntjes. Toen ik mijn hotspark erin had zitten, had ik 1 van de 2 draden van de hotspark op de aftakking van de groene draad zitten, dus gewoon in verbinding met de bobine. de andere zat volgens mij bij de zwarte draad op. Dus op de bobine heb ik nog wel gewoon groen en zwart zitten.

    #17589331

    Ff wat duidelijker gemaakt door middel van foto’s

    Oude situatie

    Nieuwe situatie, rood moet op? en zwart op?

    #17589332

    Ik had er 1 op de zwarte en 1 op de groene. alleen welke dat weet ik niet meer…

    #17589333

    Als ik de draden verwissel kan dat kwaad?

    #17589334

    Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan, gewoon even kijken of ie vonkt of niet en anders andersom aansluiten. Even de rode draad van de hotspark op de zwarte draad van de bobine doen (+15). De zwarte draad op de groene draad die op de bobine zit ( -1). Zo staat het in de link beschreven en lijkt me dat ie het moet doen.

    #17589335

    dat had ik dacht ook gedaan.

    Maarrrrrrrr……..zag wel bij de zwarte ronde ding dat deze niet mooi was afgewerkt. hij zit er wel goed op.
    Zaterdag even kieken.

    #17589317

    Ik heb de Hot Spark al jaren op de C Kadett 1200 en de Manta A 20S zitten. En er zit nog de orginele weerstand draad tussen.
    Het is een fabbeltje dat je een andere draad moet trekken vanaf je stuurslot.

    De Hot Spark zit bij mij zo aangesloten; zwarte draad, waar eerst de groene zat, die eerst naar de puntjes ging, en de rode op de andere kant.

    #17589336

    Ik moet vanavond maar weer eens kijken, want dat werkt altijd het beste haha.

    By the way waar zit hier normaal de groene op dan?
    Deze heeft ook geen pin maar aan beide kanten schuif aansluiting.

    #17589337

    Groene zit normaal op de rechter aansluiting (- or 1)

    #17589338

    Massa nog ergens een probleem? bobine op het cassis?

    Ik ga vanmiddag kijken, wil hem horen spinnen….hahaha

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.