Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Ervaring chiptuning bezine modellen?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 6 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2012 om 16:28 #17248830
Ik kwam toevallig deze advertentie tegen:
http://link.marktplaats.nl/562906885″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Vraag me af of het wat is, denk het niet :p maar misschien dat iemand er wat over weet?23 mei 2012 om 16:29 #18021571Denk het ook niet.
Willem
23 mei 2012 om 16:53 #18021572Er staat niet bij hoeveel winst je krijgt. En de chips van bijvoorbeeld dbilas of eds zijn vele malen duurder. Dus ik denk dat het weinig is.
Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e
23 mei 2012 om 16:59 #18021573Ja ik heb eventjes een mailtje gestuurd over prestaties inderdaad.
Ik zal het horen, geloven is wat anders.23 mei 2012 om 17:12 #18021574Ja navragen is in ieder geval wel verstandig. En dan kun je ze misschien vergelijken met die van bijvoorbeeld eds of dbilas.
Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e
23 mei 2012 om 17:19 #18021575Volgens mij ben je vantevoren al afgezopen.
23 mei 2012 om 17:43 #18021576Antwoord van bedrijf:
hallo Sander,
De Vectra B kunnen wij zo chippen dat die op 194 pk komt door er de irmscher software erop te zetten die de Vectra B i500 ook erop heeft.
Een winst van 24 pk is haalbaar.
Voor deze auto moet u helaas langskomen in uw stuurapparaat zit de chip gesoldeerd.
Wij zullen de chip eruit moeten solderen om de software waar uw auto op draait uit te lezen en een bracket in solderen zodat de nieuwe chip erin kan.
Kosten hiervoor is door het solderen wat duurder 249 euro inclusief montage.
Het is wel echt de moeite waard voor uw auto, ook het verbruik word iets minder.
Vriendelijke groet,
Anton,
Ecu-SoftKlinkt een beetje als onzin, ik dacht namelijk dat het grote verschil tussen een i500 en normale x25xe juist de nokkenassen waren en niet een motorprogramma.
23 mei 2012 om 18:01 #18021577bullshit
de i500 heeft ook andere x30xe nokkenassen om die 194 pk te halen.
23 mei 2012 om 18:03 #18021578Precies, beetje onzin wat die man verkoopt.
23 mei 2012 om 18:34 #18021579advertentie is er al niet meer :afro
23 mei 2012 om 18:57 #18021580Hij heeft 194pk voor 5 minuten :grin: En dan kun je het blok naar de sloop brengen :grin:
Maar we weten nu in ieder geval dat het verhaal niet klopt.
Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e
23 mei 2012 om 20:28 #18021581Mja beter niet, andere nokkenassen erin leggen is een leukere oplossing denk ik dan maar.
Hij heeft de advertentie opnieuw geplaatst:
http://link.marktplaats.nl/563014485″ onclick=”window.open(this.href);return false;Voor de nieuwsgierige onder ons dan.
23 mei 2012 om 20:34 #18021582Voor die prijs is het inderdaad niet echt best hahah. Als je je blok wilt laten chippen dmv een echte op maat gemaakte chip (dus niet een custom chip waar maar een paar kernvelden aangepakt zijn..), ben je in NL zeker €500,- kwijt. En dat maak je ook niet in 10 minuten maar ben je zeker een uur of 6 mee bezig. Een fatsoenlijke chip is ook altijd een software dat op een nieuwe chip staat en niet via de obd poort word geflashed.
23 mei 2012 om 21:45 #18021583@martklanderman wrote:
Voor die prijs is het inderdaad niet echt best hahah. Als je je blok wilt laten chippen dmv een echte op maat gemaakte chip (dus niet een custom chip waar maar een paar kernvelden aangepakt zijn..), ben je in NL zeker €500,- kwijt. En dat maak je ook niet in 10 minuten maar ben je zeker een uur of 6 mee bezig. Een fatsoenlijke chip is ook altijd een software dat op een nieuwe chip staat en niet via de obd poort word geflashed.
Hoe flash jij de gegoten ecu;s dan? Bij de oudere ecus waar gewoon 4 schroefjes in zitten is het wel eenvoudig om chip te wiselen maar bij de moderne gaat dat niet lukken. Dan is het enkel mogelijk om de oude software op cd of ander medium te bewaren.
Even chippen zonder bank of dergelijke isprima mogleijk met een standaard motorblok. Want daaruit zul je op de bank niet veel meer behalen.
Nu zou het zomaar kunnen zijn dat de ecu van een I500 zeker vermogen zal opleveren of de software daarvan. Dat je dezelfde gaat halen als bij de i500 zou zelfs zomaar eens kunnen, omdat de meeste motoren volgens papieren zoals in de fabriek wel eens minder leveren dan zoals ze gebouwd zijn.
Voorbeeld hiervan is de Corsa D OPC en de Corsa D Nurenburgring. Deze hebben op een testbank meer pk’s dan in het boekje..
25 mei 2012 om 15:31 #18021584sander2.5v6.
laat ff weten als je het ergens hebt laten doen.
ik twijfel al 3 jaar om het te doen…ik vertrouw het alleen niet.25 mei 2012 om 17:13 #18021585@Haasje17 wrote:
Hoe flash jij de gegoten ecu;s dan? Bij de oudere ecus waar gewoon 4 schroefjes in zitten is het wel eenvoudig om chip te wiselen maar bij de moderne gaat dat niet lukken. Dan is het enkel mogelijk om de oude software op cd of ander medium te bewaren.
Gegoten ecu’s kan je volledig flashen via de ingangpoort. Dus niet zoals de ouderwetse eprom’s waar je een chip kan uitwisselen. In gegoten ecu’s kan je gewoon nieuwe aangepaste software inladen. Eigenlijk hetzelfde als wat dealers doen als ze de auto aan de testkast updaten met de allernieuwste fabriekssoftware. Een probleem is alleen dat als de dealer daarna de auto weer update je de volledige custom software kwijt bent. Gegoten ecu’s worden tegenwoordig gebruikt om de ecu’s te beveiligen tegen chiptuning. Maar de dealers moeten de auto’s nog wel kunnen updaten. En zolang de dealer dat kan, kan de chiptuner dat ook ;)
– Bij gegoten ecu’s kan je dus de volledige kernvelden aanpassen via de obd poort omdat je nieuwe software inlaad (canbus auto’s).
– Bij de eprom ecu’s kan dat ook wel, maar dan kan je alleen een paar kernvelden aanpassen. En vaak zijn dit kernvelden die door de ecu vrijwel niet gebruikt worden. Dus heb je er niks aan (daarom kost dat chippen ook geen drol). Voor een volledige kernvelden aanpassing zul je de chip moeten uitwisselen met een nieuwe.30 mei 2012 om 09:54 #18021586Fasttech kan het zowieso doen.
Flashen via OBD of andere chip als dat nodig is.
Ze hebben standaard programma’s die ze laden, waarna ze een rollenbank test doen en de software nog aanpassen als dat nodig is. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.