Forumindex › Forums › Modellen › Astra › enorme Stank !!
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 september 2012 om 17:16 #17252051
hallo, ik heb een Opel astra ecoflex van april dit jaar…..,
nu had ik vanaf afgelopen maandag een toenemende stank in mijn astra.
vooral als hij stil heeft gestaan..en de dagen er na werd de stank enorm……(beerput)
dus garage bellen…..zeiden ze dat het de pollenfilter was……
dus gister naar garage lucht behandeling en nieuwe pollen filter..
maar dat alles na 2800 km en een auto van half jaar oud!!!.
Hoe is dit in hemels naan mogelijk!!!
en stank is vandaag trouwens nog lang niet weg……….
wie weet hier raad mee??Gr Rene.
6 september 2012 om 17:41 #18064162nergens geen dooie muis of rat ofzo ergens inzitte die ergens is ingekropen :)
of zoiets :)6 september 2012 om 17:55 #18064163hoi, nee het is geen dode dieren stank..en de stank is zo sterk dat het wel 10 dode ratten moeten zijn……..
nee maar zonder gijn….in de garage hebben ze niets kunnen vinden….geen ongedierte..
het moet met de airco te maken hebben……
maar vind het heel vreemd al zo snel…….en dat mag toch niet gebeuren……..
Gr. Rene.6 september 2012 om 18:03 #18064164Schimmellucht?
Twee minuten voordat je bij je bestemming bent even je airco uitschakelen in het vervolg. Dan droogt de boel mooi op en blijft er geen vocht achter…
6 september 2012 om 18:18 #18064165oh ja?……en waarom wordt zo iets nergens vermeld……
vorige opel astra 8 jaar gehad..nooit geen last …
en nu na een half jaar al…! vind dit alles een rara zaak…..
mag toch niet gebeuren met zo,n nieuwe auto….Gr.Rene.
6 september 2012 om 18:20 #18064166Het zal in dit geval mogelijk niet de oorzak zijn. Maar dat was even een klein tipje tussendoor. Als je ’t in de airco moet zoeken zou ik eens bij de verdamper/condensor gaan speuren…. Ik weet zo ook niet wat ik ermee zou doen…
6 september 2012 om 18:24 #18064167Als de airco aanstaat is de verdamper ijskoud. De lucht die er doorstroomt koelt sterk af. Koude lucht kan minder waterdamp bevatten dan warme dus slaat er vocht als condens neer op de verdamper.
Dan komt de auto op de plaats van bestemming. Motor en airco gaan uit en de luchtstroom richting interieur stopt. De verdamper warmt op en de combinatie van vocht, vuil en een aangename temperatuur vormt een prima voedingsbodem voor microbiologisch leven. Wie dat wil voorkomen, zet natuurlijk zijn airco 5 minuten voor het einde van de rit al uit. Dan kan de voorbijstromende interieurlucht nog heel wat van het vocht verdampen. Maar laten we even aannemen dat dat tijdenlang niet gebeurd is. De verdamper is vuil, stinkt en zit bomvol minuscule ziekteverwekkertjes.
Even een stukje text van een website geleend. Geeft wellicht enige duidelijkheid
6 september 2012 om 18:26 #18064168Dat bedoelde ik, maar jouw uitleg is wel ff wat handiger :P
6 september 2012 om 18:33 #18064169oke…….bedankt voor jullie mede denken……
wacht nog af toto na het weekend….als de stank dan blijft moeten ze alles maar vervangen,
wat met airco te maken heeft…..
en voortaan een duidelijke omschrijving mee geven van een airco……Gr. Rene.
6 september 2012 om 19:09 #18064170@Rene45 wrote:
oke…….bedankt voor jullie mede denken……
wacht nog af toto na het weekend….als de stank dan blijft moeten ze alles maar vervangen,
wat met airco te maken heeft…..
en voortaan een duidelijke omschrijving mee geven van een airco……Gr. Rene.
Vervangen is niet nodig. Er zijn speciale middelen om de verdamper te reinigen.
5 oktober 2012 om 19:02 #18064161Hoe is dit afgelopen?
Heb namelijk het zelfde, vooral na nacht/dag stilstaan.
Astra J half jaar oud.
Een echte beerput lucht is het wel niet, maar toch als je instapt , he het stinkt.
Zo een paar dagen niet en dan weer twee/drie dagen achter elkaar.Bij mijn vorige Asta G ook met airco nooit geen last van gehad, is zelfs nooit gereinigd geweest.
Klopt het dat er een pollen/geur filter inzit? En dat het geur gedeelte mogelijk gaat stinken bij een bepaalde vochtigheid?
Frans
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.