Enkele vraagjes; Opfrissen c20let

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Enkele vraagjes; Opfrissen c20let

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241432

    Hey allemaal,

    Sinds een tjidje heb ik een c20let motortje (180xxx km) in het schap liggen voor m’n manta.
    Nu wil ik weten wat ik heb, dus ’t blokkie uit elkaar trekken om hem even ‘op te frissen’

    Waar ik sowieso aan zat te denken:
    -nieuwe zuigerveren
    -nieuwe drijfstanglagerschalen
    -kop reviseren

    Maar nu;
    Was aan het denken om OEM spullen te bestellen voor ’t blok, maar omdat hij niet helemaal origineel is weet ik niet of dat dit wel wijsheid zal zijn.

    Specs:
    -c20XE inlaat nokkenas
    -Phase 2 chip van Matthijsen Technics
    -Bosch 443cc injectoren
    -Benzinedrukregelaar 3bar

    Turbo is origineel (reeds gereviseerd)
    Bougies zijn Bosch platin r1’s..

    Ben niet van plan nog veel op te schroeven aan deze setup, maar wil ’t wel ‘veilig’ houden.
    Is het wijsheid om er een stalen koppakking tussen te zetten?
    -ARP kopbouten?
    -Drijfstangbouten?
    -Drijfstanglagers?
    -Krukaslagerkapbouten?
    -Krukasglijschaallagers?

    Kortom, heb ik echt ARP spul nodig bij deze setup of voldoet OEM spul ook met deze setup?

    Mochten jullie evt. nog andere tips of punten hebben waar ik rekening mee moet houden dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!

    Alvast bedankt ;)

    #17919337

    bij standaard vermogen voldoet het OEM spul gewoon.
    ARP bouten is altijd makkelijk mocht je er nog eens bij moeten, herbruikbaar.

    Verder zou ik wel nieuwe lagerschalen erin drukken.
    Als je toch bezig gaat.

    Ook nieuwe frisse klepseals. en natuurlijk de stalen koppakking is een goed verbeterpunt.
    Je zit goed in de richting :thumb

    #17919338

    Ik zou wel ARP drijfstangbouten nemen.
    Als je het toch los hebt gelijk de sterkere koppakking nemen.

    Verder kan het wel OEM.

    #17919339

    Oke, dus ARP kopbouten & ARP drijfstangbouten wordt ’t sowieso dan.
    Drijfstanglagertjes, moet ik daar ARP kwaliteit voor pakken, of voldoet OEM in dat geval ook?

    En zijn de klepseals van een XE ’t zelfde als van een LET? want dan heb ik dat al vast klaar liggen :thumbup

    #17919340

    Is het een coscastkop of niet? Zoniet zou ik een buisje late persen, zodat de kop nooit meer scheurt. Als dat blok tog eenmaal uitelkaar ligt…
    Koppen van de xe en let zijn als t goed is hetzelfde, verschil zit em in het onderblok..

    Groetjes Ram

    #17919341

    hangt van je budget af..
    Kijk je kunt er acl lagers inzetten maar die kosten wat meer.

    :thumb

    #17919342

    Dat de koppen het zelfde zijn wist ik ja, maar aangezien een let wat warmer wordt zou het kunnen zijn dat de samenstelling van de klepseals anders zou zijn ivm hard worden? Maar dit is dus onzin :)
    ’t is een KS700 kop, dus het is misschien wel wijsheid om het buisje te laten persen in ’t voren inderdaad. Ik denk hier nog even over, omdat ik in dat geval ook opzoek kan gaan naar een Coscast kop.

    @ Corsaboy: Dat snap ik. Ik vraag alleen wat het meest wijze is om bij deze setup te gebruiken. Dat je het zo gek kunt maken als dat je zelf wilt is natuurlijk wel zo, maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel.

    #17919343

    ACL lagers zijn niet eens zo veel duurder dan gewone standaard lagers.
    ik zou de zeker erbij pakken!
    ARP kopbouten hoeft niet perse
    drijfstangbouten wel zou ik wel ARP doen!

    Kun je die bouten trouwens hergebruiken lees ik hier???
    dat is een nieuwtje voor mij.
    wel mooi meegenomen! :thumb

    #17919344

    drijfstangbouten moet en ook vervangen worden orgineele. pak dan arp
    gewoon een busje in de kop dan is die onverwoestbaar

    ik heb de versterkte schalen besteld bij m tech koste ook minder als de orgineele
    en ik zou ook een nieuwe olie druk veer bestel voor de olie pomp word vaak vergeten

    #17919345

    Hey goeje tip van de veer idd, gaan we doen :thumbup

    Ik zat op iets van 35eu ex voor OEM schalen, en die zijn me dan toch een stukkie goedkoper als de Mtech drijfstangschalen. Weet niet waar die ACL schalen op zitten? En is het bewezen dat de kwaliteit vele malen beter is? want in dat geval ga ik daar niet op bezuinigen natuurlijk king:

    #17919346

    Heb nog een kompleet gereviseerde en geflowde kop voor je te koop eventueel.
    Voor meer info stuur me een mailtje: servaasverkoop@hotmail.com

    Ik zou als je het budget hebt, je oliepomp ook vervangen voor een van een z20let.

    Al die ARP dingen gewoon via ebay kopen. Dat scheel toch behoorlijk.

    Daarnaast zou ik het blok wel zo opbouwen, zodat je dadelijk toch nog extra vermogen kan gaan draaien ipv phase 2.
    Uiteindelijk willen we allemaal meer.

    Er staan veel leuke betaalbare spullen op http://www.txautosport.co.uk daar heb ik ook veel vandaan gehaald.

    #17919347

    ACL lagers, zeker doen.
    al is het maar omdat de motor een flinke bak vermogen en koppel krijgt.

    mijn C20XE heeft het 10.000km uitgehouden met +/_190pk en standaard lagers…..

    #17919348

    @Corsa_GSi wrote:

    Heb nog een kompleet gereviseerde en geflowde kop voor je te koop eventueel.
    Voor meer info stuur me een mailtje: servaasverkoop@hotmail.com

    Ik zou als je het budget hebt, je oliepomp ook vervangen voor een van een z20let.

    Al die ARP dingen gewoon via ebay kopen. Dat scheel toch behoorlijk.

    Daarnaast zou ik het blok wel zo opbouwen, zodat je dadelijk toch nog extra vermogen kan gaan draaien ipv phase 2.
    Uiteindelijk willen we allemaal meer.

    Er staan veel leuke betaalbare spullen op http://www.txautosport.co.uk” onclick=”window.open(this.href);return false; daar heb ik ook veel vandaan gehaald.

    Bedankt voor de site, prijzen in nederland gaan vaak over de kop, maar het is me al vaker opgevallen dat ze in de UK helemaal niet zo duur zijn inderdaad.
    Leuke intercoolers & pijp-sets, daar heb ik nog niets voor liggen dus ik denk dat ik dat daar eens ga bestellen!

    Heb je trouwens even een mailtje gestuurd, dat zie je wel een x ;)


    @GSI
    Racer: haha mooie rommel dan. Ik ga er iig niet op bezuinigen, dan maar in 1x goed ;)

    #17919349

    indd.
    voor het bedrag wat je voor die complete revisie kwijt bent, daar tellen die lagers niet veel bij op hoor :thumb

    #17919350

    Ik heb in mijn 470PK let gewoon glyco lagers lagers en daar gebeurd niets mee.

    #17919351

    @Andre Botter wrote:

    Ik heb in mijn 470PK let gewoon glyco lagers lagers en daar gebeurd niets mee.

    :thumbup

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.