Elektronische ontsteking inbouwen cih

Forumindex Forums Techniek Cih Elektronische ontsteking inbouwen cih

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264540

    Hallo,

    wat heb ik nodig om in een 1.9S een elektronische ontsteking in te bouwen?
    Had een Hot-Spark gekocht maar dat werkte niet.

    Wie heeft er nog een elektronische ontsteking liggen?

    Makko

    #18222547

    Moet gewoon werken, wel het juiste type goed gemonteerd?

    #18222548

    dacht ik wel, de 3BOS4U1

    #18222549

    Waarom heb je de ontsteking omgebouwd, werkt rotor niet goed meer?

    #18222550

    Afstelling was nooit goed. :thumbdown

    #18222551

    Welke motor zit erin? En welke carberateur? Heeft die vacuum vervroeging?

    #18222552

    1,9S Zenith, geen idee.

    #18222553
    #18222554

    Het hotspark systeem moet idd gewoon werken.

    MAAR, het werkt ook enkel op Bosch systemen (verdelerkap met klemmen)
    Wanneer je een Delco systeem hebt (verdelerkap zit dan met 2 schroeven vast) werkt het systeem niet.

    Heb het systeem zelf ook gebruikt in een B kadett 1.1 Zat ook een Delco systeem in, heb deze moeten wisselen voor een bosch en toen was het plug and play.

    Hoe heb je de draden eigenlijk aangesloten?

    #18222555

    en anders heb ik nog wel een origineel system liggen, wat op de gsi geleverd is

    #18222556

    @Freestyler wrote:

    Het hotspark systeem moet idd gewoon werken.

    MAAR, het werkt ook enkel op Bosch systemen (verdelerkap met klemmen)
    Wanneer je een Delco systeem hebt (verdelerkap zit dan met 2 schroeven vast) werkt het systeem niet.

    Heb het systeem zelf ook gebruikt in een B kadett 1.1 Zat ook een Delco systeem in, heb deze moeten wisselen voor een bosch en toen was het plug and play.

    Hoe heb je de draden eigenlijk aangesloten?

    Met klemmen, draden verkeerd om is meteen einde verhaal?

    #18222557

    @gt/w wrote:

    en anders heb ik nog wel een origineel system liggen, wat op de gsi geleverd is

    Past dat op een 1.9s?
    Kost dat setje?

    #18222558

    @Makko wrote:

    @Freestyler wrote:

    Het hotspark systeem moet idd gewoon werken.

    MAAR, het werkt ook enkel op Bosch systemen (verdelerkap met klemmen)
    Wanneer je een Delco systeem hebt (verdelerkap zit dan met 2 schroeven vast) werkt het systeem niet.

    Heb het systeem zelf ook gebruikt in een B kadett 1.1 Zat ook een Delco systeem in, heb deze moeten wisselen voor een bosch en toen was het plug and play.

    Hoe heb je de draden eigenlijk aangesloten?

    Met klemmen, draden verkeerd om is meteen einde verhaal?

    Nee, dat niet. Maar dan werkt ie gewoon niet.
    Met klemmen is idd de juiste verdeler.

    En ja, dat verdelersetje past gewoon op je 1.9S (wel moet je dan ff een extra draad vanaf je zekeringkast trekken met geschakelde plus, dit om de standaard weerstandsdraad te vervangen)

    #18222559
    Freestyler wrote:
    Makko wrote:
    Freestyler wrote:
    Het hotspark systeem moet idd gewoon werken.

    Toch raar dat die Hot-Spark niet werkt…..
    Binnenkort ff een originele erin zetten.

    Marco :thumbup

    #18222560

    Neem aan dat je hem zo aangesloten hebt.

    #18222561

    Ja, dat plaatje en tips op wat site’s bekeken.
    Ik dacht, dat gaat lukken. :hmmz

    #18222562

    je hebt 2 verschillende bobines in de oude opels zitten..

    9v voor contactpunt ontsteking, aangesloten op een weerstandsdraad vanaf je zekeringskast,
    en deze krijgt enkel kortstondig tijdens het starten 12v ! vanaf de startmotor.

    en de 12v bobine voor de electronische ontsteking in de latere gsi bolides
    soms werkt deze bobine wel op de weerstandsdraad van max9volt, maar 9 van de 10
    geeft dit later problemen.

    mogelijk dat je nog je weerstandskabel gebruikte bij het hotspark system

    #18222563

    Hans, ik had de hotspark ook draaien op de weerstandsdraad. Daarna rechtstreeks op C+. Maar merkte geen verschil, niet in lopen en niet in verbruik.

    Merkte wel een groot verschil tussen met en zonder hotspark, liep veel mooier en zuiniger met.

    #18222564

    Het was voorheen een originele 1.6N, is dat iets om te checken wat ik erin heb?

    Hoe zou ik de draden nu moeten aansluiten, zodat de HotSpark zou kunnen aanslaan?
    Gewoon + en – op de accu werkt zeker niet :hmmz

    #18222565

    Rood op de zwarte kabel die op de bobine zit, en zwart op de aansluiting op de bobine waar de groene kabel aan hoort te zitten. En dan moet het gewoon werken.
    Verder, de punten en condensator van de verdeler af, en hotspark met de schroef van de punten op de plek van de punten vast zetten.

    En niet vergeten om die zwarte ring over de nokken van de as van de verdeler heen te schuiven uiteraard.

    #18222566

    kan ook heel goed Chris,
    dat laten draaien op de weerstandskabel.

    heb hier menig elect. ontsteking op een weerstands kabel laten draaien..

    dus zou het mogelijk wel kunnen…
    het gekke is.. dat het soms gewoon weigert.. en zonder weerstandskabel is het wel goed ;)

    #18222567

    Ligt aan de bobine Hans.

    Heb met de hotspark gewoon de bobine gehouden van de contactpunten ;)

    #18222568

    Heb nog wel een andere bobine dan zo’n cilinder.
    Hier een afbeelding, ff geleend.

    #18222569

    de rode kabel van de hotspark gaat naar de zwarte kabel op de bobine
    de zwarte kabel van de hotspark gaat naar de groene kabel van de bobine.

    #18222570

    Ik zoek toch nog een originele elec. ontsteking.
    Graag complete set.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.