elektrische spiegels opel corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa elektrische spiegels opel corsa b

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

hallo,

na het instaleren van de elektrische ramen wou ik graag de elektrische spiegels monteren.

nu zag ik dat er een relais voor geplaatst moet worden als het goed is.
    helemaal links boven, een zwarte met 4 pootjes.
    klopt dat??

daarna zijn ze geheel werkend?

de elektrische ramen waren plug and play. kabelboom in de auto was voorbereid.

robert

@robert_corsa wrote:

hallo,

na het instaleren van de elektrische ramen wou ik graag de elektrische spiegels monteren.

nu zag ik dat er een relais voor geplaatst moet worden als het goed is.
    helemaal links boven, een zwarte met 4 pootjes.
    klopt dat??

daarna zijn ze geheel werkend? robert

Ook hier is bepalend in hoeverre de kabels al liggen. In het verleden zijn hieraan al diverse topics gewijd. Even zoeken en dan kom je ze vanzelf tegen.

Heb mijn electrische spiegels ook klaarliggen voor inbouw. Bij mijn Corsa ontbreken de kabels naar de aansluiting voor het relais, ofschoon wel af fabriek electrische ramen gemonteerd zijn. Dus even checken en de overige topics doorlezen. Daar kun je al behoorlijk wat info uithalen.

de electrische ramen en spiegels zitten toch in dezelfde kabelboom he…

@richardschaeks wrote:

de electrische ramen en spiegels zitten toch in dezelfde kabelboom he…

Gedeeltelijk. Meestal is in de deuren al alles voorbereid en ontbreken de kabels naar de zekeringenkast. Maar ook dat kan weer per Corsa-variant verschillen.

ik heb geen relais voorbereiding liggen in mijn zekeringen kastje.
    dus kan ze zo niet plug and play aansluiten.

zoek functie werkt gewoonweg niet, elke keeer vind ik een andere uitleg, in het verleden genoeg gezocht.
    ik vind dat je het beter kan vragen. anders moet dat how to topic eens goed aangevuld worden met veel voorkomende vragen.

met elektra ben ik niet zo bekend, audio aanleggen lukt wel, maar veel verder ben ik nog niet geweest.

robert

Aan een stroomschema heb je al voldoende. Aan de hand van het kabelverloop en de kleurcodering van de kabels kun je gemakkelijk nagaan wat je eventueel nog moet leggen. En dan is het alleen nog een kwestie van alles netjes wegwerken en aansluiten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.