Elektrische achterklep vraagje

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Elektrische achterklep vraagje

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229452

    Even de volgende vraag:

    Wij hebben een C2 station met een elektrische achterklep en nu hebben we het volgende probleem:

    De achterklep gaat maar voor de helft dicht, daarna gaat hij weer langzaam open. We moeten de klep handmatig dichtduwen.

    Weet iemand wat dit probleem kan zijn??? Het motortje lijkt mij sterk want ht begin gaat gewoon perfect, tot halverwege dus.

    alvast bedankt voor de wijze raad.

    Groetjes René

    #17773900

    volgens mij is dat een potmeter probleem, ik heb zelf ook een electrische achterklep en had al gelezen dat er soms problemen mee zijn.
    Kun je de klep wel met de hand dicht duwen dan?

    Mvg,
    martijn

    #17773901
    #17773902

    Klep met de hand dicht duwen verergert het probleem alleen maar.

    Gewoon nog een keer proberen. Bij mij gaat hij bij de 3e of 4e keer wel netjes dicht.

    #17773903

    al diverse malen geprobeerd, maar hij weigert om compleet dicht te gaan

    #17773898

    Verder niemand tips????

    Klep werkt nog steeds niet goed zoals het hoort

    #17773896

    hier staat ook nog wat:

    http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=889101″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17773897

    Probleem heb ik ook wel eens gehad met mijn Vec.
    Kreeg toen een tip om de klep, nadat deze was blijven hangen, gewoon rustig helemaal open laten gaan.
    Niet dichtduwen met de hand, niet opentrekken met de hand, gewoon zelf openlaten gaan.
    Hierna weer dicht gedaan d.m.v. knop. Toen was probleem verholpen. Geen last meer van gehad.
    Andere tip die ik kreeg, als voorgaande tip niet zou werken, is om de accu even los te halen.
    Schijnbaar iets te maken met resetten van begin eind eindwaarden van pot-meter?
    Maar deze tip heb ik niet hoeven te doen. Eerste was voldoende

    #17773904

    Zoals je in het topic wat jutoma hier boven aanhaalt heb ik het probleem ongeveer een jaar geleden ook gehad en komt het vaker voor. Bij mij is het opgelost door vervanging van de potmeter. Maar iemand ander schreef in dat topic ook dat bij hem de potmeter is vervangen en het probleem toen een jaar weg bleef. Ik hoop dat het bij mij langer wegblijft. Zoals gezegd zijn er meer problemen mee en ik wou dat ik deze optie niet had, gezien de problemen die ik er mee heb gehad.

    #17773905

    Ik ben vandaag even langs de dealer gegaan waar ik de auto gekocht heb en natuurlijk was de garantie 1 maand verlopen (zul je altijd zien), en daar konden ze niets aan doen, ook al heb ik daar 3,5 jaar gewerkt. Dat zegt dus genoeg over de mensen daar………………..

    Maar goed, toch even een monteur gevraagd en die zegt nooit gehoord te hebben van een potmeter of een potentiometer, hij zei dat het motortje 1 geheel was en dat die dan vervangen moest worden en dat er niets afzonderlijks aan te sleutelen was.
    Daar was ik dus snel klaar, want ze proberen je dus gewoon een nieuw motortje aan te smeren.

    Straks heeft de klep het 1 keer weer goed gedaan en daarna weer hetzelfde verhaal. Dus de klep zelf omhoog laten komen en weer knopje ingedrukt, helaas zonder het gewenste resultaat. Daarna de accupolen losgehaald maar ook dit hielp niet.

    Weet iemand het opelnummer van zo’n potmeter of een foto ervan, want dan hoop ik dat je die zelf kunt vervangen.

    #17773906

    hoi drempelvrees,

    ik heb je een verwijzing gegeven waar echt ALLES in staat.

    uitendienstoplossing: 1947
    Onderwerp: Elektrisch bediende achterklep “Power Tailgate” – Storing tijdens het sluiten
    Modellen: Motoren: Optie:
    Vectra-C 2004…2005 All Caravan,elektrisch bediende achterklep
    Klacht: Elektrisch bediende achterklep stopt na ca. 2/3 tot 3/4 van het sluitproces.
    Oorzaak: Storing van de potentiometer.
    Productie: Dit betreft alleen het model Vectra-C Caravan. Vanaf 28.02.2005 zijn aandrijfeenheden met een verbeterde potentiometer in de productie toegepast. Fabriek Rüsselsheim: tot VIN W0L0ZCF3551083964.

    Oplossing:
    Speciaal Onderdeel: Potentiometer S-10585

    Ga bij een klantenreclamatie als volgt te werk:

    – gedetailleerde storingsbeschrijving van de klant inwinnen (dient
    voor het lokaliseren van het defect)
    – Visuele en functiecontrole uitvoeren (zo nodig meerdere malen, om andere
    storingsbronnen uit te sluiten resp. te elimineren)
    Werkwijze:

    1. Accu loskoppelen.
    2. Kofferruimtebekleding rechts uitbouwen
    – Zie werkwijze “Kofferruimtebekleding (zijkant) vervangen (model F35)”,
    groep “C”, service-instructie Vectra-C. (Documentnr. 00602405).
    3. Potentiometer uitbouwen (afb. I).
    – 2x schroef (1) losdraaien
    – Potentiometer (3) verwijderen
    – Kabelboomstekker (F9-34 (2) ontgrendelen en lostrekken

    4. Secundaire vergrendeling van kabelboomstekker F9-34 openen (afb. II, pijl).
    Instructie:
    Kabelkleuren en PEN-posities in de kabelboomstekker noteren.
    5. 3 pennen van kabelboom potentiometer ontgrendelen (afb. II, 1 en 2).
    – met MKM-923-1 uit kabelboomstekker F9-34 uitbouwen

    6. 3 pennen van de kabelboom van de nieuwe potentiometer in de
    overeenkomstige steekplaatsen van de kabelboomstekker F9-34
    steken (voor correcte PEN-toewijzing zo nodig actueel aansluitschema
    raadplegen).
    Belangrijk:
    Pennen moet hoorbaar vastklikken!
    7. Potentiometer inbouwen.
    Instructie:
    De stand van het tandsegment bij de potentiometer hoeft niet in acht te
    worden genomen.
    – Potentiometer plaatsen
    – 2 schroeven vastdraaien
    8. Accu aansluiten.
    9. Achterklep 5x handmatig sluiten en openen.
    10. Functiecontrole uitvoeren.
    – 2x achterklep automatisch laten sluiten
    11. Kofferruimtebekleding rechts inbouwen
    – Zie werkwijze “Kofferruimtebekleding (zijkant) vervangen (model F35)”,
    groep “C”, service-instructie Vectra-C. (Documentnr. 00602405).
    12. Vluchtig geheugen programmeren.
    Standaardtijden: TC: St.t.:
    U3 194 70 Potentiometer
    achterklep vervangen 92 0,7
    Garantieclaims kunnen binnen de reguliere garantieperioden worden ingediend.
    Vergoeding van de aanvoertijd in overeenstemming met de richtlijnen inzake
    het vergoeden van garantiekosten.
    Functiegroep: A – carrosserie,N – Elektrische uitrusting
    Klachtengroep: 04 – Elektrische storingen,13 – geen of onvoldoende werking
    Foutcode geen

    hier heb je het hele verhaal plus het nr van de potentie meter
    zit rechts achter bekleding achterlicht unit ook verwijderen zou je het moeten zien
    zal afbeelding meesturen maar niet zomaar even los halen dat gaat niet
    eerst even lezen het hoe en wat

    #17773907

    Schele dat ik ben……

    Tot nu toe vast enorm bedankt voor de moeite!!!

    Groetjes René

    #17773899

    Raar maar waar, sinds gisteren werkt de klep weer normaal zoals het hoort, al ga ik voor de zekerheid toch maar op zoek naar die potmeter want ik vertrouw het nog niet :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz

    #17773909

    En is het ooit weer normaal geworden?
    Ik heb nu namelijk al een poosje hetzelfde met mijn kofferklep.
    Heb het idee dat het met wat warmer weer erger is dan wanneer het koud is.

    Mvg Nick

    #17773908

    Het heeft ook met de warmte te maken. Door de hitte ontstaat er teveel druk en kan de klep niet meer dicht. Zeker als de klep lange tijd dicht is geweest en er veel zon op heeft gestaan. Bekend euvel en de klep gewoon met de hand dichtdrukken en wachten op minder warmte…..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.