electrische turbo ??????

Forumindex Forums Modellen Kadett electrische turbo ??????

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214330

    mensen ik word gek ik kreeg vandaag een of ander spam mailtje waarin een of ander amerikaans bedrijf beweert dat zij een electrische supercharger hebben geen gekke aanpassingen aan je motor wel meer vermogen werkt op stroom en op je toerental weet iemand hier meer van want daar wil ik het fijne wel van weten ik zou zeggen google eens electrisch supercharger dit zou wel heel mooi zijn als dit werkt:hmmz

    #17553614

    linkje?

    klinkt als iets dat niet werkt! als ik een foto zie weet ik het zeker :)

    #17553615

    ok dit is hun site http://www.force-flow.com ziet er veel belovend uit maar of het nut heeft en werkt ????:wtf

    #17553616

    Force Flow.
    PO Box 879, Nergang, QLD, 4211, Australia
    Hosted by Realm IT
    amerikaans bedrijf uit australia :P:hmmz

    #17553617

    550 dollar voor (max) 12% winst, en daar is het aanzienlijk zwaarder lopen van de dynamo (ding trekt 60A :hmmz ) waarschijnlijk niet in mee berekend
    Max 12% zal in de praktijk 6% worden, en dan nog vraag ik me af of het verbruikte vermogen op weegt tegen de winst

    #17553618

    hahaha waardeloos ding ziet zelf een blinde dat zoiets nie werkt:P

    #17553619

    origineel gepost door pipo
    hahaha waardeloos ding ziet zelf een blinde dat zoiets nie werkt:P

    weer een gevat antwoord, ding kan werken zolang ie maar meer lucht verplaatst dan gevraagd kan worden door de motor, een motor zuigt zijn eigen lucht aan en creëert daarbij een onderdruk, als jij deze druk weer kan aanvullen tot atmosferische luchtdruk of ietsje hoger dan heb je dus vermogenswinst. meer lucht is meer vermogen.

    2000 cc motor zuigt 1000 cc aan per omwenteling, er van uitgaan dat je geen weerstand hebt, bij 6000 rpm zuigt ie theoretisch zonder weerstand 6000 liter lucht aan, in de praktijk is dit minder!!!!!! dit door vertraging van luchtstromingen in je inlaat systeem. vraag me niet hoe veel maar het is er wel. :vertag

    als jij hier een ding aanhangt wat dus 6000+ liter per minuut kan pompen dan ben je er al.

    maar nu mag jij eens vertellen waarom dit niet kan werken :vertag:vertag

    #17553620

    Check die filmpjes van de bladblazer op de luchtinlaat maar….

    Je ziet een auto op een testbank….

    1e run ….gewoon origineel.
    2e run …..extra lucht erbij dmv een bladblazer :D
    3e run…….bladblazer…waar ook nog eens lachas door heen werd gespoten….

    En de grafieken logen er niet om.

    #17553621

    dit werkt ook goed op je luchtfilter :angel

    #17553622

    origineel gepost door city77

    origineel gepost door pipo
    hahaha waardeloos ding ziet zelf een blinde dat zoiets nie werkt:P

    weer een gevat antwoord, ding kan werken zolang ie maar meer lucht verplaatst dan gevraagd kan worden door de motor, een motor zuigt zijn eigen lucht aan en creëert daarbij een onderdruk, als jij deze druk weer kan aanvullen tot atmosferische luchtdruk of ietsje hoger dan heb je dus vermogenswinst. meer lucht is meer vermogen.

    2000 cc motor zuigt 1000 cc aan per omwenteling, er van uitgaan dat je geen weerstand hebt, bij 6000 rpm zuigt ie theoretisch zonder weerstand 6000 liter lucht aan, in de praktijk is dit minder!!!!!! dit door vertraging van luchtstromingen in je inlaat systeem. vraag me niet hoe veel maar het is er wel. :vertag

    als jij hier een ding aanhangt wat dus 6000+ liter per minuut kan pompen dan ben je er al.

    maar nu mag jij eens vertellen waarom dit niet kan werken :vertag:vertag

    Klopt idd.. Kan zeker werken..

    #17553623

    hmmm ik denk dat ik gewoon een groter blok er in hang gaat sneller ander chip en nokkenas enz ben ik bijna net zo veel; kwijt 500 euro tering kan i net zo goed met andere zooi zelf gaan hobbyien kort om klote zooi:hmmz

    #17553624

    origineel gepost door Fearless
    Check die filmpjes van de bladblazer op de luchtinlaat maar….

    Je ziet een auto op een testbank….

    1e run ….gewoon origineel.
    2e run …..extra lucht erbij dmv een bladblazer :D
    3e run…….bladblazer…waar ook nog eens lachas door heen werd gespoten….

    En de grafieken logen er niet om.

    zou ik net zeggen die civic met die bladblazer er op hillaries

    maar inderedaad de stats logen er niet om:P

    #17553625

    origineel gepost door city77

    als jij hier een ding aanhangt wat dus 6000+ liter per minuut kan pompen dan ben je er al.

    maar nu mag jij eens vertellen waarom dit niet kan werken :vertag:vertag

    Nou, eh…. 6000 liter per minuut, ik denk dat mijn 1600 watt stofzuiger dat niet haalt.

    Heel kort, het werkt niet omdat de meeste auto’s niet de elektrische stroom kunnen leveren voor een luchtpomp die 6 kuub per minuut doet.

    #17553626

    tis al enkele keren voorbij gekomen op het forum.werk niet:vertag die pk s zijn te verwaarlozen. vermogen krijg je pas bij een turbo op compressor [samengeperste lucht]
    zo,n fhon kan nooit het de gevraagde hoeveelheid lucht opbrengen en dan nog zou je er en opbouwen die het wel kon dan vraagt hij weer zo veel stroom dat je dynamo er weer zwaarder van gaat draaien dus dat kost weer pk s,en met de bladblazer zat die op de dynamo aangesloten of op het net;)denk als je die via een omvormer 220/12v aansluit je het gewenste vermogenwinst wel gedag kunt zwaaien.

    #17553627

    idd troep!

    #17553628

    voor een paar 1000€ wil ik ook wel onder je motorkap leggen en flink blazen in je inlaat:jerry

    #17553629

    origineel gepost door a3corsa

    origineel gepost door city77

    als jij hier een ding aanhangt wat dus 6000+ liter per minuut kan pompen dan ben je er al.

    maar nu mag jij eens vertellen waarom dit niet kan werken :vertag:vertag

    Nou, eh…. 6000 liter per minuut, ik denk dat mijn 1600 watt stofzuiger dat niet haalt.

    Heel kort, het werkt niet omdat de meeste auto’s niet de elektrische stroom kunnen leveren voor een luchtpomp die 6 kuub per minuut doet.

    Lijkt mij idd niet dat je stofzuiger dat kan.. Die zuigt, die blaast niet? :jerry

    #17553630

    heb effies het verhaal gelezen op die site als je dan eigenlijk nagaat….
    ding heeft eigenlijk hetzelfde werking als een mantzel inlaat (c16xe/x16xe ) en lexmaul (c20ne/c20xe) of diblas er staat dat ding gaat in werkingen bij 4300 toeren…. dat doen die andere systemen toch ook enkel het verschil is die van hun zuigt energie hahaha en bij mantzel/lexmaul diblas krijg je meer vermogen toch dan die 12%

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.