Electrische supercharger..

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Electrische supercharger..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 122)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243516

    nou was ik beetje aan het rondkijken naar superchargers.. en kwam ik dit tegen http://www.superchargertuning.com/pages_contents/show/id/5″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    het is een electrische supercharger.. maar ik heb er grote twijfels bij of je hier nou op vooruit gaat..
    het lijkt mij dat zon ding bij lange na niet zoveel lucht kan leveren als zeg maar een turbo of een echte supercharger.

    #17945708

    Ik las laatst wat in de amt over elektrische turbo en.die schijnen goed te werken.
    Die werken niet op 12v maar 48v

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17945707

    hoeveel zou je daarmee opschieten kwa PK’s op een x20xer bijv..

    #17945701

    Volgens dat filmpje 20 tot 35 pk extra :wtf
    Dat geloof je hopelijk toch zelf niet.

    #17945700

    ik bekijk het ook zeer kritisch.. pk’s kosten normaal gewoon veel geld, dus neem ik dit dus echt neit zomaar aan..

    #17945693

    dit werkt niet,heb het al vaker voorbij zien komen,overal zeggen ze dat het niet werkt,waarom niet weet ik niet maar je management zal het niet pikken denk ik..

    #17945694

    Volgens mijn kan ie alleen genoeg lucht leveren voor stationair daar boven zit ie alleen. Maar in de weg.

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17945695

    @usbstick wrote:

    dit werkt niet,heb het al vaker voorbij zien komen,overal zeggen ze dat het niet werkt,waarom niet weet ik niet maar je management zal het niet pikken denk ik..

    dat lossen je LMM en lambasonde toch gewoon op..

    zelfde al bij een normale v snaar aangedreven supercharger..

    #17945696

    hehe, wel nog grappig !
    ‘k heb vroeger op m’n scooter nog zo een soort mini-turbine gestoken tussen mijn openluchtfilter en de carbu, dat werkte dan weer wel…
    maar ik denk ook dat je motormanagement dit niet zal pikken ? geen idee eigelijk…

    #17945697

    ff omgerekend zou hij 137,14 kosten :hmmz
    gewone supercharger zit je zo al aan de 50 a 60 pk meer
    20 a 25pk lijkt me wel haalbaar met dit dingetje
    zou em alleen niet monteren als je motor al geblazen is ;)

    ik ga em zeker in mn achterhoofd houden toch leuk om te proberen :D

    #17945687

    ja het is zoiezo niet voor mijn blok hahaha, die turbo doet al meer dan zat :P

    maar 25pk voor zo weinig geld vind ik wel erg veel… niemand die dit wil uittesten dan? :jerry

    #17945652

    Ik ben aan het rondsnuffelen op ebay voor een nog goedkoper alternatief
    Heb alleen zo’n blower nodig bedrading en schakelaartjes genoeg :D

    #17945676

    Een computer koeler fan in je inlaatslang plaatsen

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17945673

    heb er nog een paar liggen met verschillende diameters en max rpm’s
    alleen die zijn vierkant dan moet ik daar weer een boxje met pijpstukken voor maken
    niet onmogelijk, maar ik denk dat door de constructie de luchtstroming niet optimaal is als met een ronde (pijp) fan :hmmz

    #17945664

    Ik denk dat de fan niet hard genoeg zal blazen voor volgas…..

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17945663

    Waar ik zelf het grootste probleem in zie is de aansturing
    overal word het getoond met aan/uit schakeling
    maar ik denk dat als de fan stilstaat je luchtstroming wordt belemmerd dus verlies van vermogen
    al wordt er beweerd van niet :hmmz
    lijkt me beter de fan continu te laten draaien maar dan de rpm’s zien te regelen ipv aan/uit
    denk ik ook beter voor de motor :hmmz

    #17945654

    dan een schakelaar maken onder je gaspedaal dat ie dan op max gaat draaien bij vol gas

    #17945716

    zo wordt het al aangeboden, en dit wil ik absoluut niet
    mij lijkt het beter de rpms te regelen
    door bijvoorbeeld een 2e gasklepsensor
    dit moet ik eens met wat echte electro mannen bespreken :D

    #17945670

    Ik kan me niet voorstellen dat dit ding genoeg luchtopbrengst zal hebben voor tijdens vollast. Denk eerder dat het een beperkend ding is..

    #17945668

    Moet je met een vacuum metertje kijken of je daad werkelijk in je inlaatspruitstuk een overdruk krijg. Ik betwijfel het…..

    Mvg mike

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17945666

    als ik een pipe fan met rpm control kan vinden die net zo veel lucht verplaatst als een (kleine) supercharger
    zie ik daar het probleem niet in
    wel de aansturing, het aangeboden kant en klare systeem is bij mij wel epic fail :thumbdown
    wat ik dus wil maken is een aansturing zodat de blower op de rpm’s van de motor meegaat
    net als een normale supercharger

    zal er nog even niet aan kunnen beginnen maar laat mn bevindingen zeker weten :D

    #17945748

    geloof je het zelf?? een normale turbo moet al 15.000 tot 200.000 rpm maken om 30 pk meer te leveren en wordt daarbij roodgloeiend,en dn denk je dat je het met een plastic buis met rotortje erin dat hetzelfde kan??

    #17945749

    hey wie niet waagt wie niet wint… en wie niet spuit, krijgt geen kind..

    ik betwijfel het ook dat die meer pk’s zal leveren..

    #17945747

    @usbstick wrote:

    geloof je het zelf?? een normale turbo moet al 15.000 tot 200.000 rpm maken om 30 pk meer te leveren en wordt daarbij roodgloeiend,en dn denk je dat je het met een plastic buis met rotortje erin dat hetzelfde kan??

    15.000 tot 200.000rpm? is nogal een verschil he? kom liever met info waar ik wat aan heb…… :sleeping

    #17945683

    dat is 15.000 bij stationair en de rest als de toeren oplopen..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 122)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.