electrische raam bediening tigra

Forumindex Forums Modellen Tigra electrische raam bediening tigra

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

He luitjes,ik heb een vraagje .

heb een tigra staan van mn zoon, maar t linker raam gaat niet naar beneden.
    De zekering is goed, rechts doet t wel maar hoor links ook niks als ik t knopje
    bedien ,hij krijgt wel stroom dat heb ik gecontroleerd heb een ander motortje gehaald van de sloop
    die geprobeerd naast de deur met alleen de stekker erin geplugd,doet t ook niet!
    Zit daar nog een relais tussen ofzo,snap er niks van!!
    Het is een tigra 1600 16v van 96,ps als ik de electrishe spiegels verstel knapt de zekering er ook uit! :

Verplaatst vanuit How-to Tigra

Misschien toevallig dat andere raammotortje dan ook stuk? :lol:
    En vast ergens een draadbreuk naar je spiegel toe…

hey freddy,

Kijk even op de plek waar de draadboom de deur in gaat. (zit tussen de 2 scharnieren) De kabels hebben een ‘rubber buisje’ om zich heen ter bescherming.

Doordat de deur vaak open en dicht gaat ‘kan’ het zijn dat de draden nog wel eens doorsnijden terhoogte van dit punt.

Als deze kabels goed zijn, dan zou je op het raammotor (deur paneel er dus af etc), en eventueel de stekker van de spiegels eens kunnen kijken of, en hoeveel spanning er op staat bij gebruik.

Ik vind kabels ongeacht of het beschermd is, in klapdeuren altijd een kritiekpunt, want ik vraag me sowieso ook af of die kabels zelf wel zo buigbaar en elastisch zijn dat het altijd zonder problemen blijft.. en als je kijkt dat de tigra bijna de deuren 90° kan openen en het ook nog eens lappen van deuren zijn :???: ..

@Geeviz wrote:

Ik vind kabels ongeacht of het beschermd is, in klapdeuren altijd een kritiekpunt, want ik vraag me sowieso ook af of die kabels zelf wel zo buigbaar en elastisch zijn dat het altijd zonder problemen blijft.. en als je kijkt dat de tigra bijna de deuren 90° kan openen en het ook nog eens lappen van deuren zijn :???: ..

Gast stop eens met die irritante spam reacties van je.

Wat jij vind doet er niet toe! Wat er toe doet is de techniek en als je daar geen kennis van hebt stop met dit soort onzin reacties waar niemand iets aan heeft.

Dus? Ik kan het bericht niet weghalen en zie ook geen aanleiding om dat wel te doen, dit fora gaat absoluut niet alleen over techniek en meningen zouden juist meer gedeeld moeten worden i.c.m. met de door jouw genoemde ’techniek’. Dat zou juist ook moeten kunnen dienen voor mogelijke ideeën. En ja als je je er toch aan stoort dan is een wijs advies: negeren..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.