electrische buitenspiegels werken niet

Forumindex Forums Modellen Astra electrische buitenspiegels werken niet

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

De electrischebuitenspiegelverstelling werkt niet.
    Alleen wanneer je hard drukt naar beneden op de schakelaar, dan gaan soms de spiegels L en ook R naar beneden.
    Een andere richting voor beide spiegels doet het sowieso niet.
    Sinds de auto er is (afgelopen zaterdag), was dit al zo.

Mijn gedachte is een andere schakelaar kopen of eerst insprayen met contactspray.
    Of misschien een kapot relais?

Ligt aan de schakelaar deze gaan wel vaker kapot.

Bedankt voor de bevestiging.

Dat wordt dus een (eerste) bezoek aan de Opeldealer voor een nieuwe schakelaar.
    Geen idee of GM duur is, hopelijk gaat het niet over de honderd euro kosten.
    **edit** €34,65 incl. btw De schakelaars hebben ze op voorraad omdat die wel vaker stuk gaan…

Is de schakelaar te wisselen door er een plastic lijmspatel achter te zetten en dan omhoog wippen?

Ja de schakelaar is er makkelijk uit te halen, gewoon een kleine plamuurmes of iets er tussen en voorzichtig om hoog halen.

Bij mij deed een beetje WD40 wonderen! Ik zou dat eerst proberen. De schakelaar doet het namelijk nog, het is puur het contact wat slecht is.
    Anders zou hij niets meer doen, toch? :thumb

Zonde trouwens om hiervoor een nieuwe schakelaar te halen bij de dealer!
    een bezoekje aan de sloop levert vaak ook al voldoende resultaat! en in de jaszak mee nemen kost niks :jerry

en anders gewoon de schakelaar ff inspuiten met wd40 of contactspray!

eerst even met WD-40 insprayen vanmiddag, het resultaat meld ik nog :)

**edit** avatar geplaatst

Het probleem is niet te verhelpen met contactspray.
    Van binnen is het ‘oud’ geworden, dus raken de contactjes elkaar niet goed meer.
    Matige engineering van GM imho… Dat wordt dus een nieuwe.

is een paar weken geleden vervangen, nu werkt alles weer.
    Vervangen is zo simpel, gewoon losklikken (iets plats erachter zetten, zorgen dat het niet beschadigd) en stekker wisselen, weer inklikken en klaar.

Collega van me had er ook last van met z’n agila(zelfde schakelaar) even schoonmaken en inspuiten met contact spray werkt na een aantal maanden nog en goedkoper dan een nieuwe.

de mijne was van binnen ‘gaar’ en heb met een kapotte van de sloop van twee één gemaakt ;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.