Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › EINDELIJK!!!!!
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 7 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2010 om 21:43 #17217044
ja ja eindelijk ga ik beginnen aan me kadett c1 coupe van 1976 berlinetta 12s automaat met een origineel stalen schuifdak en een originele van binnenuitverstelbare buitenspiegel!!! hahaha wist niet eens dat t bestond. heb de auto al 6 a 7 jaar maar door omstandigheden zoals het behalen van me motor rijbewijs en de daarbij behorende tweewieler was t geld op. vervolgens kocht ik een bmw e36 met schade die ik vervolgens compleet verbouwd heb naar een m3 met originele spullen uiteraard. behalve dan t blok dat bleef gewoon een 2,5 24v.
ben sinds 2 weken lid ofzo en begin bij deze dus met posten.
de kadett is oranje maar wel eens overgespoten door de vorige eigenaar. het zag er goed en mooi uit tot ik dacht bij mezelf van laat ik de auto eens even flink poetsen en er aan de achterkant een nl sticker tevoorschijn kwam. lekker k*t gedaan dus dat overspuiten. paar weken later begonnen er allemaal blaasjes in de lak te komen wat dus t teken was dat ie in een vochtige ruimte overgespoten is.
dit was voor mij t keerpunt en besloot hem compleet te demonteren.
1200 eruit + automaat en verkocht
nieuwe rubbers voor de gehele auto gekocht
nieuwe voorruit ( oude brak door ondeskundige demontage van mijzelf)
2.0 rally vooras gekocht
grotere achteras gekocht met een 3,89 overbrenging
c24ne gekocht
manta 5 bak gekocht
tevens ook nog een c20xe liggen in hele nette staat
tank met extra aansluiting nieuw gekocht
nieuwe in originele verpakking engelmann spiegels met blauw glas
sr wielen laten verbreden naar 8j
2 kuipstoelen gekocht verstelbaar
shroth gordels
nieuwe rekord 2,2 klauwen en schijven
in hardheid verstelbare schokbrekers en mattig veren 70mm voor 60 mm achter
en nog veel meer zooi…..onlangs weer eens in een kadett gereden en was meteen weer verliefd dus dat was de reden van er eens aan te beginnen.
ik wil dus een c24ne voorzien van een compressor en dacht eerst een eaton maar t word toch een lysholm supercharger
afkomstig van een e55 amg (zal wel overkill zijn maar ok) verder moet er een rolkooi in komen en moet het gewoon hard optrekken hard rijden doe ik met de motor wel……( in april voorkomen:()maar aangezien t lang geleden is dat ik bezig ben geweest ermee ben ik een hoop vergeten.
ik vraag dus reacties en tips over t opvoeren van de c24ne ik wil dus zo rond de 250 pk komen en een berg koppel.
had al contact gezocht met wiseco in nederland voor gesmede laagcompressie zuigers maar vraag me af of er geen ander alternatief is aangezien het op 1000 euro voor een setje kwam , lees dat veel mensen t uit de states halen maar vraag me af waar. en dingen zoals wat de standaard drijfstangen aankunnen en wat voor bak je t beste kan gebruiken ivm het hoge koppel dus kom maar op met de tipsssssss
Groetjes Jeroen en miranda de nieuwe forum gebruikerssss
ps: zal eens uitzoeken hoe ik foto`s kan uploaden want daar heb ik nog niet veel kaas van gegeten
3 februari 2010 om 21:56 #17604882en je misschien eens even voorstellen in het daar voor bedoelde topic
succes met je project3 februari 2010 om 22:03 #17604883ja bedankt en tja ik blijf een newbie he……. hahaha
4 februari 2010 om 16:41 #17604884origineel gepost door .:Stoffel:.
en je misschien eens even voorstellen in het daar voor bedoelde topic
succes met je projectloop niet zo te zeiken joh, veel beter kan je je toch niet voorstellen met zo’n uitgebreid verhaal.
on topic: ziet er erg veelbelovend uit allemaal, wordt een mooi kadettje:wors
4 februari 2010 om 17:07 #17604885de maat van kadett 4×4 heeft een cqp met een c24ne met compressor….
is een gruwelijk snel ding! en t geluid van dat ding is echt supervet!
is een bordeauxrode c kadett coupe met een uitbouw erop weet niet van welk merk….4 februari 2010 om 17:13 #17604886dat gelul over voorstellen:thumbdown:thumbdown
4 februari 2010 om 19:15 #17604887origineel gepost door gsipiloot
de maat van kadett 4×4 heeft een cqp met een c24ne met compressor….
is een gruwelijk snel ding! en t geluid van dat ding is echt supervet!
is een bordeauxrode c kadett coupe met een uitbouw erop weet niet van welk merk….weet je toevallig het type compressor? en t vermogen wat hij eruit heeft gehaald? de lysholm compressor gaat namelijk niet door want die persoon heeft besloten dat ding zelf te gaan gebruiken :swear
de kleur weet ik in elk geval ook al en dat is dat oranje parelmoer van die ford focus… wou eerst mandarin pearl van de opel speedster gebruiken maar die vind ik net iets te donker. ik hou wel van fel, mijn oude manta was knal groen , net als die bak van new kids.
7 februari 2010 om 12:22 #17604888ik geloof dat hij een eaton m65 heeft.
zit nu rond de 230pk dacht ik. moet nog een keer goed afgesteld worden.
heeft ook een kms systeem, open injectie en het hele blok van boven tot onder aangepast met andere onderdelen.
andere zuigers, drijfstangen, krukas en noem maar op.
er komt toch veel bij kijken.
het is niet zo van ik koop en 2.4 en hang er een compressor aan.
maar blijf deze volgen, want ben wel benieuwd wat het gaat worden.groeten.
7 februari 2010 om 12:48 #17604889nee , weet ik ook wel , maar wil alles gewoon eerst haarfijn weten voor ik alles aanschaf en in elkaar zet anders is het zonde geld als je het straks af heb en je blok loopt meteen aan gort. hahahaha vind altijd erg leuk om lekker te sleutelen en dingen uit te proberen , af en toe heb ik ineens een kronkel en wil ik ineens wat anders. zo lag ik vannacht in bed te denken aan , wat zou het cool zijn om een turbo en een compressor erop te zetten hahahhaa ik blijf altijd bezig. ik hou niet van alledaagse auto`s , het moet altijd anders zijn en naar mijn eigen zin en smaak. dat maakt deze hobby zo leuk. hoe zet je bv je auto`s in t lijstje onder je naam? en dat met stemming enzo? hahaha sorry maar ben echt nieuw met forums
10 februari 2010 om 20:36 #17604890in je persoonlijk controle paneel.
staat rechts boven aan de pagina.
ja, turbo en compressor loop ik ook al een paar jaar mee in gedachten.groeten.
17 februari 2010 om 16:26 #17604891zo hehe , eindelijk kan ik weer inloggen. ik snapte er ff niks meer van. weet iemand of die schijfrem ombouw voor de achteras op http://www.mantacabrio.nl met vw remklauwen ook geschikt is voor een c kadett???? en iemand nog een rolkooi liggen voor een coupe???
18 februari 2010 om 21:52 #17604892:thumbup
31 maart 2010 om 20:53 #17604893weet iemand heeeeel toevallig of er ook carbon delen leverbaar zijn voor een kadett c1 coupe. van een c2 kan ik alles carbon vinden maar vind de neus van een c1 zooooveel mooier…..
31 maart 2010 om 20:57 #17604894ff zoeken op het forum
er is een adres waar ze carbon delen makenalleen weet ff niet waar dat was
gr michel
16 april 2010 om 21:22 #17604895weet iemand of er een langere overbrenging is dan een 3,44 achteras? heb dit namelijk nodig voor mijn project…….
17 april 2010 om 18:36 #17604896iemand???
17 april 2010 om 19:08 #176048973:18 is ook gemaakt maar niet voor kadett C as alleen voor bepaalde manta’s.
17 april 2010 om 19:27 #17604898optie op de gte en optie op de manta a gte en standaart op een 2800 te:vertag
maar zit er ook een onder mijn city 3.0e:P17 april 2010 om 22:06 #17604899hey alvast bedankt , die moet ik dus hebben , nu maar hopen dat ik er een vind…….
27 april 2010 om 21:50 #17604900ok , zal t alvast opbiechten , ik wil geen dailey driver van me coupe maken maar een lichtgewicht scheurijzer voor als t lekker weer is. ben bezig een kawasaki zx12r:o blok aan te schaffen , deze te voorzien van een turbo en deze dus is me kadettje te bouwen. wil dan zo rond de 250pk bij 11,500 tpm komen. vandaar dus die lange overbrenging anders rijd dat ding max 170 ofzo. hou jullie op de hoogte
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.