eigenschappen 1.6 16v op g3

Forumindex Forums Modellen Astra eigenschappen 1.6 16v op g3

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

wil graag ff wat info hebben.

ik kan geschikt aan een astra g station 1.6 16v op g3 komen.
    enige probleem, ik heb het niet zo heel erg op die 16v, persoonlijk liever een 8v.
    maar ja, heb nog nooit een 16v gehad, dus kan eigenlijk ook niet oordelen.
    ding heeft iets meer dan 3 ton gelopen trouwens.

ik rijd vrij geregeld met een aanhanger, denk dat de auto dan op zijn max 6 a 700 kilo mee moet slepen (hoog aangehouden)
    zijn die blokken daar wel een beetje tegen bestand?
    ook mede omdat het op gas is.
    heb er geen zin in om het blok gelijk kapot te trekken zeg maar.

andere aandachts punten zijn uiteraard ook welkom, maar motorisch vind ik het ff belangrijk om te weten als het te doen is of niet.
    tis ook niet dagelijks of zo, maar komt wel geregeld voor.

Op gas kan je beter een 16klepper hebben, die kunnen er beter tegen dan de 8 kleppers

Olieverbruik is vaak een issue bij deze 16kleppers.

Willem

Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

dus eigenlijk gewoon regelmatig de olie controleren en er kan dan weinig mis gaan zoals ik begrijp.

verder nog punten waar ik bij een g van 99 op moet letten?
    een totaal onbekende wereld voor mij namelijk.

viewtopic.php?f=126&t=180885

Hier staan de meeste dingen wel.

Bij roest! Laten staan. Alleen maar hoop kosten.

nuttige info, thnx.

roest..
    1 wielrandje wat ik op de foto zag en bij de gas aansluiting iets.
    volgens mij nog wel te redden als ik er niet te lang mee wacht.

Advies: laten staan!! Die roest is veeeel erger dan het eruit ziet. De mijne zag er niet eens zo uit en er was na het wegslijpen al een hele gat. Het probleem is dat roest in de meeste gevallen van binnenuit komt. Dus tussen de 2 plaatdelen(binnenwielrand en buitenrand). Je kunt dit plamuren tot je een ons weegt, dit zal blijven terug komen. Enige wat je kunt doen is een nieuw rand in laten lassen. Afhankelijk van welke garage kost dit al gauw 350 euro exc. Btw. De mijne wordt binnenkort gedaan. Ik had de mijne ook eerst laten plamuren, binnen 1 maand kwam het er al weer doorheen.

Ik zou er echt niet aanbeginnen, die fout heb ik ook gemaakt, tenzij je niet zoveel geeft om het uiterlijk en er maar paar jaar mee wilt rijden. Grote kans dat de andere kant ook al iets vertoont!

Gr.

nou, aan de kadett he ik ook aardig wat gelast, dus denk dat ik het laswerk ook eventueel zelf wel kan doen.
    dit zal buiten dat ook meer een gebruiks auto worden dan een show auto, dus hij hoeft an mij niet speciaal 100% super netjes en roest vrij te wezen.
    van de zomer de bumper er af en ff een dagje werk denk ik toch wel dat het een eind weg zou zijn toch?
    morgen komt hij ff langs, kan ik hem ff goed bekijken.

verder nog tips voor de 1.6 16v om op te letten?
    nadeel is dat hij goed een 3 kwartier tot een uur hier vandaan komt, dus het blok is niet koud als ie hier is, dat vind ik wel weer jammer, maar ja kan ook niet alles hebben haha

Ok, ja dat scheelt als je het zelf kan. Ik denk dat die koopwijzer toch wel het meeste aangeeft.

Misschien dat er nog iemand wat aan toevoegt.

Succes morgen.

roest is inderdaad meer dan wat de foto laat zien ;)
    mijn f van 94 is nog harder in de wielranden.

Mooi kleurtje, dat dan weer wel :wub :wub :wors :wors :thumbup :thumbup :

Ik zou het niet doen, als jij met je aanhangertje wil rijden met een 1.6 op gas,daar zijn ze echt niet voor gemaakt,ik vind m zo al op benzine niet vooruit te branden,laat staan op gas.ik denk dat je er spijt van ga krijgen.

Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.