Tijdje geleden een A manta uit 1973 op lpg met een 1.9 s motor gekocht. was toen net 18 geworden dus mocht allemaal niet veel kosten, dus wilde wel graag een oldtimer rijden. maar er is geen mooiere oldtimer dan de A manta vind ik. maar wie niet betalen wil moet lassen in het geval van de manta’s. gelukkig heb ik de handige tips van mijn vader en de gelegenheid thuis om alles te kunnen doen.
onderweg bij de benzinepomp nooit een keer die manta weer aan de praat krijgen. dus mams in de auto en pa en ik duwen, en daar pruttelde die weer. gelukkig kwamen we nog thuis!
Zo was die bij aankomst:

meteen strippen natuurlijk:



motorisch helemaal nagekeken, nieuwe bougies, verdelerkap, contactpuntjes noem het maar op. remmen allemaal weer goed afgesteld. ander staartstuk en veren eronder gezet.
en toen kwam het echte werk, LASSEN :shock:




Even de kop der niet bij met lassen, vuur in de schuur :shock: weg recaro’s



Andere velgjes gekocht. 7j ats classics:D even mooi kleurtje gegeven

Heb de schuur/plamuur foto’s maar laten zitten.. de dorpels en achterkant voorzien van een antisteenslaglaagje

Spuitklaar maken.

klaar voor de spuitplamuur. gelukkig een mooie lentedag zonder veel wind, dus lekker buiten spuiten.


Na vele uren schuren van de spuitplamuur moest er toch een kleur gekozen worden. zat te denken aan oranje, maar welke?

na het kiezen van de kleur, onze eigen spuitcabine gemaakt.

het spuiten:



wat is een manta zonder een matzwarte motorkap?




Vrij tevreden met ons resultaat, voor amateurspuiters.


Nu eindelijk weer opbouwen, met originele stoelen en bank. Alleen nog veel problemen met de bedrading. Het meeste lag aan het massa (manta) probleem.


En dan natuurlijk het eindresultaat. ik vind het een resultaat om trots op te zijn, zonder veel uit te geven toch mooi geworden.


hoop dat jullie het mooi vonden.
groeten Axel