EGR klep

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum EGR klep

13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17462641

    Wie zegt dat het aan de EGR ligt.

    EGR heeft geen eigen lampje namelijk.

    zou m eerst uit laten lezen als ik jouw was, kan ernstiger zijn dan de EGR.

    straks peert ie in mekaar, dat is een prijzige grap, kan namelijk ook een brandstof of ontstekings probleem zijn.

    als het storings lampje brand kunnen er wel 100 verschillende dingen mis zijn namelijk.

    Succes

    mv gr Willem

    #17462642

    Nou vandaag bij de VOD geweest maar vertelde me dat er voor deze geen dichte pakking was.:swear

    Is er hier iemand die het artikel nummer weet voor de EGR klep van een X16XEL-II?

    Anders zal ik zelf iets moeten fabriceren

    #17462643

    ik had hem al uit laten lezen

    #17462644

    weet iemand of hij af te dopen is en met welk plaatje

    frontera 2.2 16v bj 99

    #17462645

    Vanochtend brandde opeens mijn MM lampje.
    Motor liep goed, vandaag 100km gereden, zonder problemen.
    Toch maar ’s middags even naar de V.O.D.
    Code uitgelezen: P0400 uitlaatgas recirculatie circuit bereik/prestatie (klep gesloten)
    Volgens de V.O.D. betekende dit een nieuwe EGR klep a 250 euro (incl. montage)
    Heb ik niet gedaan, alleen foutcode verwijderd, heb de EGR klep er net uitgehaald, maar de plunjer zat niet vast. Kan ook niet vuil zijn, want de EGR is afgedopt.
    De klep ging ook open en dicht toen ik er spanning opzette.
    Volgens de V.O.D. kan bij het niet vervangen van de EGR klep de uitlaatgassen te heet worden, wat uiteindelijk schadelijk is voor de katalysator.
    Is dit zo?
    Waarom gaat het MM lampje pas maanden na het afdoppen branden?

    Arjan

    #17462646

    Bij mijn weten werkt de recirculatie klep alleen in het middengebied van de toeren. Lijkt me dat uitlaatgassen een stuk heter zijn als je een tijdje vol gas rijdt.
    En een warme kat is toch een goed werkende kat?

    #17462647

    EGR afdoppen kent geen problemen.

    Bij vollast word de boel heter als bij deellast / nullast, bij deellast en nullast is de klep geopend, bij vollast gesloten.

    dus de theorie van jouw dealer klopt niet.

    > LET OP!! bij afgedopte EGR krijg je ALTIJD storing bij de oude types X16XEL, en wel Code p0400 stroming EGR niet juist.

    deze storing kan geen kwaad, motor gaat dan ook niet in noodloop

    ik krijg m ook bij mijn X16XE

    Willem

    #17462648

    Vandaag sloeg de motor tot twee keer toe af bij het intrappen van de koppeling. Kreeg de motor wel weer gelijk gestart tijdens het rijden….
    Toch maar een nieuwe EGR klep?
    Dat MM lampje en de P0400 code is misschien een voorbode voor iets?
    Moest de computer misschien geherprogrammeerd worden na het afdoppen?

    #17462649

    p0400 = stroming EGR

    #17462650

    Ik ben op dit moment bezig met vervangen van een EGR klep bij een Corsa Gsi X16XE, gloeiende gloeiende het is inderdaad een godsonmogelijke kloteklus om overal bij te kunnen komen… heb het ding gelukkig er uit gekregen, nu nog de nieuwe op zijn plek schroeven.

    #17462651

    Nou hij zit er eindelijk op en moet zeggen dat ik een redelijk makkelijke manier gevonden heb na veel geploeter :D
    In het kort komt het hierop neer:
    Bovenste helft inlaatspruitstuk er af met alles wat daarop aangesloten zit, gasklephuis demonteren, koelwatertankje plus 1 of 2 draden aan de kant en je moet zonder al te veel gekreun bij de 2 schroeven van de EGR klep kunnen.
    Kniestuk/verlengstuk methode om bij die 2e schroef te kunnen komen is een te grote ergernis gebleken, in plaats daarvan kan beter een zo klein mogelijk verlengstuk gebruikt worden.
    Foto’s zijn gemaakt, moet alleen nog even de gebruikte gereedschappen op de foto zetten.

    #17462652

    Heb bij mijn Vectra ook maar de EGR klep vervangen door een nieuwe…
    Vertrouwde het niet helemaal meer, met afdopping ging de motor ook afslaan tijdens het rijden.
    Met nieuwe EGR klep geen problemen meer (tot over 3 jaar, dan moet ie wel weer vervangen worden….)

    #17462653

    hallo allemaal,

    mijn auto heeft ook vaak last van als ik gas wil geven dat die hem niet snel pakt (bedoel ermee dat die maar langzaam op gang komt) of ik moet in hogere toeren gaan rijden maar hoe het officieel hoort pakt die hem niet even altijd lekker,

    kan dat ook aan de EGR liggen ?
    ja ben een leek op dat gebied weet niet eens wat een EGR is of waar die bij mijn vectra B1 moet zitten het is een :

    Bouwjaar 98
    kW 74
    PK 101
    Cilinderinhoud 1598 cc
    Cil 4
    Motorcode X 16 XEL, Y 16 XE, Z 16 XE
    ABS
    ASR
    Soort motor Ottomotor
    Autotype
    Soort transmissie voorwielaandrijving
    Soort remsysteem
    Remsysteem hydraulisch
    Soort brandstof benzine
    Soort kat. met geregelde (3-weg) katalysator
    Soort set-up hatchback

    hoop als leek hier wat meer over te horen
    en of het zelf te doen is of dat je het beter kan laten doen.

    er is mij verteld dat de brandstoffilter vernieuwen ook kan helpen maar of dat waar is weet ik ook niet

    Mvgr VectraB16v

13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.