EGR klep

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum EGR klep

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17462616

    Zo, vandaag de EGR afgedopt, stukje gereden.
    Lijkt beter te lopen en op te pakken na het schakelen.
    Eens kijken of het verbruik ook weer wat afneemt,want dat was wat aan de hoge kant de laatste tijd, wel veel korte (9-10km) ritjes gemaakt…

    #17462617

    @ Mooiwark jij had toch een V6??

    zo ja, een 2.5 of 2.6??

    de 2.5 is zo gebeurt!! kan gewoon een hele dichte pakking tussen

    de 2.6 heeft geen EGR.

    Willem

    #17462618

    Alvast sorry als ik te opdringerig ben :angel, maar hoe zit dat nou met mijn EGR?

    Heb nl. een B1 X16XEL maar heb de EGR aan de rechterzijde zitten, hoe is deze af te doppen?

    Of heb ik dan toch stiekem een X16XEL-II, en als dat zo is wat zijn dan eigenlijk de verschillen?

    #17462619

    origineel gepost door JanW75
    Alvast sorry als ik te opdringerig ben :angel, maar hoe zit dat nou met mijn EGR?

    Heb nl. een B1 X16XEL maar heb de EGR aan de rechterzijde zitten, hoe is deze af te doppen?

    Of heb ik dan toch stiekem een X16XEL-II, en als dat zo is wat zijn dan eigenlijk de verschillen?

    Uit welk jaar is jou auto.

    #17462620

    1998

    #17462621

    dat zou het omslag punt kunnen zijn.

    eind 98 toevallig?

    #17462622

    Is het type motor niet te zien als je je voertuiggegevens opvraagt op http://www.rdw.nl ?
    Even je kenteken invullen en je weet het.
    EGR klep eruit halen (vast met 2 maal Torx T30)
    Even kijken of de plunjer van de klep naar buiten of naar binnen beweegt (spanning zetten op buitenste aansluitingen stekker)
    Afdekplaatje halen bij de VOD, als de plunjer naar buiten beweegt, heb je een plaatje nodig met een gat (en 2 gaatjes voor de bouten natuurlijk).
    Als de plunjer naar binnen beweegt heb je een plaatje nodig zonder gat.
    Vandaag 100km gereden, ging prima, geen MM lampje te zien
    (alhoewel er met de vuile EGR klep ook geen lampje brandde)

    #17462623

    janW75:

    Jouw motor is het oude type: met de 4 inlaatbuizen boven de klepdeksel.

    Deze EGR kan je afdoppen, met een volledig dichte plaat.

    Deze EGR zit inderdaad achterop het inlaat, deze is ook lastig bij te komen.

    @ ADG, helaas hebben bijde motortypen de zelfde motorcode op RDW.nl

    een X16XEL en X16XEL

    foto:

    X16XEL-1: (Astra-F / Vectra-B1)

    X16XEL-2: (Astra-G / Vectra-B2

    #17462624

    Als ik zo de foto’s zie dan heb ik ws. een X16XEL-II
    Onder de motorkap ziet het er precies zo uit alleen heb ik die lucht bak boven de inlaat niet (ws. is dit de sec. luchtaanvoer of hoe dat ding ook mag heten).

    En ja het is een eind 98 (nl. 3-11-98)

    #17462625

    dan heb jij de bovenste type-I

    Type 2 heeft altijd kunstof aanzuigbuis OP de motor

    bij type 1 achter de motor

    bij type 2 zit ook gasklep Bovenop

    bij type 1 rechts naast de motor (boven versnellingsbak)

    Willem

    #17462626

    origineel gepost door JanW75
    Als ik zo de foto’s zie dan heb ik ws. een X16XEL-II
    Onder de motorkap ziet het er precies zo uit alleen heb ik die lucht bak boven de inlaat niet (ws. is dit de sec. luchtaanvoer of hoe dat ding ook mag heten).

    En ja het is een eind 98 (nl. 3-11-98)

    Maak anders een foto’ke van onder je motorkap, dan zeggen wij wel welke motor jij hebt :P:D

    #17462627

    hij is van ‘1998 zal een oud type wezen

    het nieuwe type is met de B2 gekomen.

    Willem

    #17462628

    Zal binnenkort ff foto’tje schieten.

    Maar ik weet zeker dat ik niet de motor op foto 1 heb want ik heb mijn EGR rechts zitten en niet onder het inlaatspruitstuk.

    Ook heb ik geen LMM in mijn aanzuigbuis.

    Maar wellicht dat een foto meer duidelijkheid geeft.
    Zal ws. morgen worden.

    Wat gaat de tijd toch snel, toch ff een foto’tje kunnen maken.

    #17462629

    inderdaad, een nieuw type X16XEL (:o verbaasd)

    inderdaad zelfde motor als de 2e foto, airbox is alleen voor de Astra-G

    LMM, heeft de motor op foto 1 ook niet

    Willem

    #17462630

    Wim, klopt het dat op foto twee je de plaats van de EGR omcirkeld hebt, want daar zit de mijne niet namelijk, die van mij zit zoals al eerder vermeld aan de rechterzijde.

    Wat zijn eigenlijk de plus/min punten van dit type motor t.o.v. de eerste type?

    #17462631

    origineel gepost door wim-v6
    inderdaad, een nieuw type X16XEL (:o verbaasd)

    inderdaad zelfde motor als de 2e foto, airbox is alleen voor de Astra-G

    LMM, heeft de motor op foto 1 ook niet

    Willem

    De auto is van nov 1998 dan heeft die auto al de specs van 1999
    dus ook de x16xel(2).

    Mijn pa heeft een omega uit 2001 en dat ding is helemaal 2002 uitgevoerd.

    Of ben ik nu teveel aan het door drammen:jerry

    #17462632

    Dan zou de vec officieel een B2 moeten zijn.

    zal een overgangsjaar voor de nieuwe type motoren geweest zijn.

    Willem

    #17462633

    Zoals je ziet is het echt een B1.

    #17462634

    jaja, kan, ik hoorde het net van een Bij opel werkzaam persoon.

    deze zegt zelf alwel dat het een zeldzaam motortje in de b1 is.

    Willem

    #17462635

    mijn vorig B1’tje was van Mei’98 (meen ik) en die had nog het eerste type X16XEL

    maar had bv weer wel afstandbediening op de sleutel ipv los kasje.

    #17462636

    vanmorgen de VOD gebeld in Hofddorp .

    gevraagd pakking voor de EGR x16xel bak ellende maar uiteindelijk prijs 1,80 en is op voorraad let op wel 4 stuks.

    volgende vraag blind plaatje voor deze klep haden alleen ruilklep ???138 e ex btw na dat ik aangaf dat ik dat niet had gevraagd werd er pissig gereageerd dat er zo,n plaatje niet bestond ,,heb de beste man heel netjes uigelegd dat hij goed z.n best doet voor z,n baas maar ik heb hem tevens het onderdeel nr gegeven van het plaatje ,,en raad eens staat niet in de standaard prijslijst bestaad dus wel en kost 8,05 e dus laat je niet in de maling nemen .levertijd via opel 2 dagen kan dus wel .

    een en ander is niet rot bedoeld maar zelfs nu ik neem aan dat het ook niet bijsterdruk is ieder moet wat minderen en klagen doen ze vol op hier bij de VOD ,helpen ze je nog op zo,n wijze mannen van de VOD waarom ?????we zijn opel liefhebbers ik wel in hard en nieren .

    bert

    #17462637

    Hier bij de VOD in Hillegom (MH) hadden ze het plaatje zo liggen, kostte 11 Euri (wel een beetje duur voor zo’n stukkie metaal….)

    #17462638

    Iemand al ervaring met de Z18XE?
    En waarom heeft de ene wel een EGR klep en de andere niet?
    Als de motor beter loopt door heb af te doppen, waarom diet de VOD dat niet standaard?
    Ding zal toch wel ergens goed in zijn?

    #17462639

    dit is zo geleverd, maar waarom??? ik weet het ook niet.

    EGR is ook niet voor een betere motorloop, maar voor milieu eisen..

    Willem

    #17462640

    als het lampje brand van de klep en de auto loopt verder goed kun je dan gewoon door rijden

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.