egr klep reiningen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum egr klep reiningen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210374

    Hallo allemaal,

    ik heb een spuitbus wynn’s exhaust gas recirculation 3 gekocht.
    Ik kan alleen nergens uithalen waar ik deze in moet spuiten.

    Moet ik de slang na het luchtfilter loshalen en hier spuiten (dus ook door de turbo en intercooler) of moet ik de slang voor de egr klep loshalen. Dus na de turbo en intercooler.

    Ik denk zelf het laatste. Ik weet alleen niet of de motor lekker draait met de luchtslang voor de EGR los.

    Iemand hier ervaring mee?.

    #17492012

    Kan je je egr er niet af halen?
    Ik gebruik gewoon remmenreiniger. De klep ganbaar zien te krijgen….wd40 er over…

    #17492013

    Nou,

    ik heb de gok maar genomen.

    De motor stationair laten draaien, luchtslang bij de EGR klep loshalen.

    spuitbus leegspuiten in EGR klep / inlaat in stappen en als de spuitbus leeg is de motor nog even stationair laten draaien.

    Dan 10 minuten rijden en klaar.

    Ik moet zeggen dan het niet is tegengevallen.

    #17492014

    ik had ook gezeik met de EGR klep, auto reed slecht, steeds
    inhouden en schokken. Allereerst moet je kijken of er een uit een goede of een slechte serie op zit, ik had mazzel. Heb de EGR klep uitgebouwd, gekeken met behulp van elektrisch schema welke polen de klep aansturen, deze ff op de plus en min van de accu aangesloten zodat ie ff goed openging. Daarna terug ingebouwd, nog ff accupolen van de accu losgegooid en ff tegen elkaar gehouden om de boel te resetten.

    Rijdt weer als een zonnetje, zelfs soepeler dan toen ik ‘m kocht:D

    mocht je willen weten of je een goede klep hebt (al zal dat hier vast wel ergens staan) dan kan ik de procedure hier wel ’s opzetten

    #17492015

    Volgens mij kan je elke EGR-klp uitbouwen. Mijn Dieseltje tenminste wel. Gewoon ff schoonmaken en weer terug zetten.
    Ik denk dat je met een spuitbus leegspuiten in een draaiende motor niet echt veel uit haalt.

    @ elsenilo : ik weet niet welk type vec je hebt ( ff voorstellen misschien?! ) maar dat heeft weinig zin ( sowieso bij de B2 ) om dmv de accupolen te resetten.

    #17492016

    Hallo, ik heb deze problemen ook met een Vectra 1.8 uit 1999. Het enige probleem is, dat ik geen bal verstand heb van motoren. Is er iemand in de buurt van Groningen of iets verder die mij daarbij wil helpen ? Aldoor dat schokken als je gas loslaat etc. Zal mooi zijn als iemand mij kon helpen.

    #17492017

    @speaker:

    tja wist ook niet of bij dit model het nut had om de polen tegen elkaar te houden, maar dacht baat het niet dan schaad het niet;)

    Ik heb een ’99 B Vectra Caravan in pearl uitvoering met een X1,8XE1 blok.

    #17492018

    Probleem is vaak dat de klep zelf niet meer heen en weer kan. Doordat er koolafzetting op zit.
    Maar sommige opelmotoren is het een ramp om even die klep er af te halen.
    Sommige zitten ze netjes binnen handbereik.

    Dan is het gangbaar maken een eindje…is nog altijd goedkoper als een nieuwe egr-klep.

    #17492019

    havdveen ik zal je de buitendienstoplossing en waar je de klep kunt vinden ff toemailen…..

    #17492020

    origineel gepost door elsenilo
    havdveen ik zal je de buitendienstoplossing en waar je de klep kunt vinden ff toemailen…..

    Dank je wel, maar ik zie mij dat nog niet doen….

    #17492021

    hallo kan iemand mij dan verteleln waar dioe egr klep zit bij een vectra me tbouwjaar aug 200 z1.6xemotor graag jullie reactie en of dat dan zelf te doen is . gro roy290

    #17492022

    bouwjaar 2000 sorry voor de tik fouten

    #17492023

    ja is makkelijk zelf te doen, zie je email

    #17492024

    oke dankje wel heb je mail gehad elsenilo maar waar zit die egr klep precies dan lukt he twel . kan alleen remmen reiniger morgen nie tkopen alles dicht he wordt vrijdag
    gr

    #17492025

    tja waar ie bij jou zit weet ik ook niet, ken jouw motor niet, maar bij mij zit er een plastic kap over de motor, die moet je er af halen, en dan zie je ‘m zitten
    Zo te zien op de tekening die ik je gestuurd heb zit ie tussen 2 slangen in

    #17492026

    Ik heb het zelfde probleem dat mijn auto erg stotterd en inhoud en wou ook graag de EGR schoonmaken. Mijn vraag is, is het moeilijk en waar zit ie (Vectra C 1.8 uit 2004)

    #17492027

    hoeft er niet op te zitten, zie onderstaande lijst, weet niet welke motor je hebt?

    Z10XE:aanwezig
    Z12XE:verwijderd vanaf MJ03
    Z10/12/14XEP:aanwezig
    Z14/16XE:aanwezig, TSB 1897, Snelle Informatie 1899
    Z16SE:TSB 1900
    Z16XEP:aanwezig
    Z16XE1:aanwezig
    Z16XER:aanwezig
    Z16LET:niet aanwezig
    Z18XE:Vectra-C: verwijderd vanaf MJ03(lopende wijziging)
    Z18XE:Corsa: verwijderd vanaf MJ03(lopende wijziging)
    Z18XE:Astra/Zafira: verwijderd vanaf MJ04 (lopende wijziging)
    Z18XE:Meriva en Vectra-B geen EGR
    Z18XER:aanwezig
    Z20NET::niet aanwezig
    Z22XE:aanwezig
    Z22SE:verwijderd vanaf MJ04 (niet Speedster, VX220) Snelle Informatie 1721
    Z22YH:verwijderd vanaf MJ06, Snelle Informatie 2015
    Y26/32SE:niet aanwezig
    Z28NEX:niet aanwezig
    Z32SE:niet aanwezig

    #17492028

    Z18XE wat is de probleem van mijn auto dan dat hij zo vreemd doet.
    (Mocht je het weten bedankt):thumbup

    #17492029

    kan ook je lambdasonde zijn, als die kapot is of een vreemde waarde geeft kan je motor erg beroerd lopen, denk dat het eerder zoiets zal zijn. Als de EGR klep niet goed werkt loopt de motor op zich wel ok, maar je hebt last van schokkerig rijden, alsof ie ff inhoudt. Als je lambdasonde niet goed meer is dan loopt je motor gewoon beroerd. Laat ‘m eens uitlezen bij de dealer, weet je meteen waar de storing zit

    #17492030

    Daarom weet ik het ook niet meer hij schokt heel extreem tijdens het rijden en hij houd ook erg in maar ik denk vrijdag ff een afspraak ga maken en ff uitlaten lezen.

    #17492031

    origineel gepost door elsenilo
    hoeft er niet op te zitten, zie onderstaande lijst, weet niet welke motor je hebt?

    Z10XE:aanwezig
    Z12XE:verwijderd vanaf MJ03
    Z10/12/14XEP:aanwezig
    Z14/16XE:aanwezig, TSB 1897, Snelle Informatie 1899
    Z16SE:TSB 1900
    Z16XEP:aanwezig
    Z16XE1:aanwezig
    Z16XER:aanwezig
    Z16LET:niet aanwezig
    Z18XE:Vectra-C: verwijderd vanaf MJ03(lopende wijziging)
    Z18XE:Corsa: verwijderd vanaf MJ03(lopende wijziging)
    Z18XE:Astra/Zafira: verwijderd vanaf MJ04 (lopende wijziging)
    Z18XE:Meriva en Vectra-B geen EGR
    Z18XER:aanwezig
    Z20NET::niet aanwezig
    Z22XE:aanwezig
    Z22SE:verwijderd vanaf MJ04 (niet Speedster, VX220) Snelle Informatie 1721
    Z22YH:verwijderd vanaf MJ06, Snelle Informatie 2015
    Y26/32SE:niet aanwezig
    Z28NEX:niet aanwezig
    Z32SE:niet aanwezig

    Hey mooi lijstje man!!!

    #17492032

    ja dan zal het de lambdasonde wel zijn, die dingen hebben niet het eeuwige leven.
    Als je het uit laat lezen en het is inderdaad kapot, en je bent een beetje handig kun je er zelf een nieuwe inzetten, ff kijken hoeveel draadjes je hebt (kun je zien aan de stekker) en dan bij de autohandel een universele halen (of origineel met stekker bij de dealer). Je hebt vast wel een doe het zelf garage in de buurt. Ouwe sensor draden afknippen, op nieuwe sensor de draden solderen van de kabelboom die je hebt afgeknipt, kind kan de was doen. Wel goed opletten hoe je de kabels soldeert uiteraard anders werkt ie nog niet….
    Zou eerst ’s ff informeren naar de prijzen bij dealer en autohandel, denk dat je beslissing gauw gemaakt is:D

    #17492033

    bedankt voor he tlijstje maar ik heb een z1.6xe motor en die zie ik nergens bij staan
    gaarne jullie reactie
    mvg roy

    #17492034

    origineel gepost door roy290
    bedankt voor he tlijstje maar ik heb een z1.6xe motor en die zie ik nergens bij staan
    gaarne jullie reactie
    mvg roy

    Z14/16XE:aanwezig, TSB 1897, Snelle Informatie 1899

    staat er wel tussen ;)

    #17492035

    nogmaals, gezien de symptomen die je beschrijft zit het ‘m eerder in de lambdasonde en niet in de EGR. Als het in de EGR zit kun je wel fatsoenlijk rijden, maar je voelt ‘m af en toe wat inhouden en soms kleine schokjes geven, en vooral als je voet van het gaspedaal haalt en daarna weer gas geeft dan merk je dit het beste.
    Als je lambdasonde naar z’n grootje is valt er gewoon niet fatsoenlijk mee te rijden, inhouden, horten, stoten, schokken, precies zoals je zelf al eerder aangaf…..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.