EGR klep defect

Forumindex Forums Techniek Ecotec EGR klep defect

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 237)
  • Auteur
    Berichten
  • #17289177

    hallo is er iemand die mij kan zeggen of er voor een 2.0 DTI
    van 2004 ook een plaatje bestaat om een EGR af te doppen ,,,?????

    WEET JIJ HET WIM V6

    #17289178

    kan je niet afdoppen, motor gaat dan in noodloop, heb je geen vermogen meer.

    Willem

    #17289179

    HEB DAT AL EENS GEHAD ,heb het laten uitlezen,
    egr was blijven hangen,wegens vuil
    is uitgeblazen en en geolied en ging terug goed
    zou hem willen kuisen,is dat lang werk en kost dat veel in de opel garage????
    wat moet ik allemaal kuisen ,heeft er iemand fotos van die onderdelen?

    dank bij voorbaat:D
    bedankt om op vorige te antw wim:thumbup

    #17289180

    ik ben niet geheel bekend met deze diesels, maar wel bij het probleem…

    meer bij de BMW 2.0 diesels.

    Willem

    #17289181

    Bij mn OPC is de EGR klep al vanaf koop af aan defect… merk er niets van, krijg ook geen storing..

    #17289182

    Heeft een Z20LET eigenlijk een EGR?

    #17289183

    origineel gepost door wim-v6
    alleen de pasvorm van de X18XE / X20XEV / X22XE / Y22XE / Z22XE is anders.

    Willem

    Klopt idd

    #17289184

    Heb een astra station x2.0dtl (1998)
    lees niks in dit forum over deze diesel.
    bijna geen vermogen meer , mm lampje brandt regelmatig , als ik dan gas geef gaat het lampje uit , maar geen extra vemogen,het lijkt wel een slak.
    lmm is al een keer vervangen , geen resultaat.
    Kan het aan de egr klep liggen , en zoja is deze ook af te doppen??????

    #17289185

    Sorry mensen had deze topic nog niet gezien….
    zit met hetzelfde probleem…

    zie bij Tigra….

    #17289186

    heb net gebeld naar de Opeldealer voor zo’n afdopplaatje…daar zit wel 1 gat in in plaats van dat die helemaal dicht is…..gaat dit wel werken dan?

    zoek nog steeds iemand die dit voor mij wilt doen…..;)
    ben er gister al genoeg bezig geweest..kreeg het echt niet voor elkaar!!:cry:cry:cry:cry

    ben al zelf bezig!!!:angel

    #17289187

    waar woon je dan kan het wel even voor je doen

    #17289188

    origineel gepost door Baz
    waar woon je dan kan het wel even voor je doen

    ASSEN:thumbup

    #17289189

    ben zelf bezig met de EGR af te doppen!!!:thumbup

    update..hoe ik dat ga doen staat bij topic van Tigra!! met pic’s:afro

    #17289190

    Ik woon zelf in Roermond, iemand een goed adres voor problemen met de EGR? Betreft een 1.7 CDTI Meriva en ben die lampjes op het display spuugzat:swear.

    #17289191

    Gisteren de EGR afgedicht bij een X22XE motor van mijn Sintra, ga helaas geen soelaas. Heb simpelweg het blik van een blikje op maat geknipt (pas op scherp!!!), was met een half uurtje gefixed. Ik heb het ingesmeerd met siliconenkit voor magnetrons en ovens, is tot 260 graden hittebestendig, leuk alternatief voor vloeibare pakking.

    Flippie

    #17289192

    origineel gepost door nm2612
    Ik woon zelf in Roermond, iemand een goed adres voor problemen met de EGR? Betreft een 1.7 CDTI Meriva en ben die lampjes op het display spuugzat:swear.

    Moet je Paashaas even een U2U sturen, die is bekend met Opel in Roermond.
    Paashaas vind je vooral in het Vec gedeelte.

    #17289193

    klaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:D

    #17289194

    Iemand een idee of dit kan met een 1.9 CDTi 100pk/74kW, van een Vectra C?

    Had namelijk van de week het lampje branden van het ‘uitlaatgassysteem’ en bleek dat de kabel die op de egr zat was losgekomen, blijkbaar was die veiligheid ergens der uit geflikkerd.
    Feit is wel dat men Vectra ineens veel beter trekt en minder verbruikt.

    Ik zou natuurlijk gewoon die kabel eruit kunnen laten, maar dan zit ik met de foutmelding.
    Dus ik zou graag effe weten of dit voor deze motor ook mogelijk is. :wors

    #17289195

    Ik weet dat de saabdiesel veel gemeenschappelijk hebben met de opeldiesels. Bij de Saabs zijn er veel EGR problemen. Zijn er handleidingen beschikbaar om de EGR te reinigen bij de verschillende opelmotoren. Ik heb zelf een 1.9 CDTI in een zafira B en zou preventief het boeltje willen schoon maken vooraleer in aan het chippen sla.

    #17289196

    Hallo

    Ik wil ook mijn egr klep afdichten, veel herkenbare problemen lees ik.
    ik heb een 1.6 16v 1999, x16xel. (LPG)
    Kan ik deze ook afdichten? en deze zit ook bij het injectie gedeelte? ik heb al even op TIS gekeken, maar kon het niet 123 vinden, iemand ideeen/sugesties?

    bedankt!

    hieronder nog een foto

    #17289197

    Ik heb gisteren bij mijn x12sz motortje ook de EGR afedopt met het originele dunne, zwarte Opel afdichtplaatje.

    Probleem met de auto: inhouden en EGR foutcode. De EGR was erg vervuild en kon niet meer mooi vrij bewegen. In eerste instantie heb ik de EGR schoongemaakt (heel grondig), en deze was weer als nieuw. Bewoog ook weer heel soepel. Na montage van de schoongemaakt EGR hield de wagen nog altijd in.

    Symptomen: zeer aanwezige benzinelucht (onvolledige verbranding?) bij verwijderen luchtfilterkap / kap over de inspuit en EGR, weinig vermogen in lage toeren, slecht oppakken na bijvoorbeeld terugschakelen naar de 2e versnelling, niet soepel doortrekken maar een beetje stotterend).

    Helaas gaat na het afdoppen bij alle wat langere ritjes het motormanagement lampje weer branden. Ook lijkt de auto nog meer in te houden dan voorheen.

    Moet ik de standaard EGR pakking er weer tussen doen (dus niet afdoppen)? En wat kan nog meer het probleem bij het inhouden zijn? Bougiekabels zijn al vervangen, bougies zien er goed uit. Gasklep(huis) is schoon, geen kapotte/poreuze vacuumslangetjes. Brandstoffilter is vervangen.

    Hoop dat iemand me goede raad kan geven.

    #17289198

    Zoooooo, lange topic volledig doorgelezen (misschien ff opschonen mod.) en veel gegoogled.

    Ik heb ook een EGR storing, namelijk: P0404 is Exhaust Gas Recirculation range / performance.
    Het gaat om een Z22SE.

    Dit is het verhaal:

    Tijdje geleden: Na rit van 15 km oid (snelweg) gaat op afrit motor onregelmatig lopen. staat te halen.
    MSL brand, foutcode P0404. Bij volgende (koude) start loopt auto weer prima, tot na de rit op de snelweg.
    Dus weer hetzelfde verhaal.

    ** Mijn diagnose: Bij rit op snelweg gaat bij deellast EGR open, maar kan niet meer dicht waardoor stationair motor onregelmatig gaat lopen ivm ‘valse lucht’. **

    Foutcode gewist, maar komt toch weer terug en probleem is niet verholpen.

    Later een plaatje (dicht) ertussen gemaakt.
    Auto rijdt perfect, maar MSL blijft branden.
    Auto blijft goed rijden voor 2 weken lang ondanks MSL.

    Tot gisterochtend. Bij de koude start blijft motor hoog stat. RPM draaien en motor heeft geen vermogen. Auto wil ook niet harder dan 50 km/u.
    Daarna loopt auto stat. slecht en onregelmatig.
    Auto uitgezet en opnieuw gestart en loopt weer prima.

    ** Ik heb even contact gehad met dealer, Hij zei het volgende: Waarschijnlijk was het een noodloop van gisterochtend. Dicht plaatje zou niet kunnen volgens hem. Als EGR opengaat moet MM verschil zien qua luchtinlaat tov dichte EGR klep. **

    Vanavond EGR klep schoongemaakt met kruipolie en getest op werking (openen en sluiten) dmv 12V op buitenste polen van stekker. Opent prima naar buiten. Dit betekent dat hij het dichte plaat niet kon openen.

    **Zou dit de reden zijn waarom MSL direct weer ging branden (2 weken geleden)? **

    o Dus de vraag is nu, wat is de (beste) oplossing?
    o Nieuwe EGR klep á €269,- ex BTW. monteren met kans dat deze in de toekomst ook weer kapot gaat.
    o EGR cheater monteren
    o Plaatje ertussen met 1 gat zodat EGR vrij kan bewegen, maar geen doorlaat heeft naar de inlaat.

    Alvast bedankt!

    #17289199

    is er een oplossing voor de EGR klep van een corsa 1.3 Cdti van 10/2004 met moter Z13DT, ERG klep zit op een slecht bereikbare plaats en de garage doet er bijna een dag over om te kuisen, moest nog redelijk veel demonteren om aan de ERG klep te geraken doen 12000 Km in één jaar, rij rustig en is al tweede schoonmaak ervan, kan ik deze ook afdoppen al dan niet met aangepaste software?

    #17289200

    origineel gepost door Stefaan72
    is er een oplossing voor de EGR klep van een corsa 1.3 Cdti van 10/2004 met moter Z13DT, ERG klep zit op een slecht bereikbare plaats en de garage doet er bijna een dag over om te kuisen, moest nog redelijk veel demonteren om aan de ERG klep te geraken doen 12000 Km in één jaar, rij rustig en is al tweede schoonmaak ervan, kan ik deze ook afdoppen al dan niet met aangepaste software?

    Rij Rustig!? Trap hem juist zo nu en dan eens op de staart.
    Brand hij lekker schoon. Juist door rustig rijden en ook door het “nieuwe rijden”vervuilen die dingen eerder.

    #17289201

    heel het topic gelezen en al velen anderen forums
    ik heb een corsa X1.6XE met natuurlijk ook dat egr probleem.

    nou zij de dealer dat je de egr kan afdoppen en dan ook softwarematig uitschakelen zodat dat lampje dus niet gaat branden maar wat is nu de beste optie want zo te lezen zijn er ook bij het afdoppen nog wel eens problemen

    en kan je t beste afdoppen met of zonder gaatje ?

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 237)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.