EGR klep defect

Forumindex Forums Techniek Ecotec EGR klep defect

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 237)
  • Auteur
    Berichten
  • #17289077

    Origineel gepost door BTM
    Kan bij een Corsa 1.4 16v uit 2002 ook de EGR dichtgemaakt worden met een plaatje?

    B.v.d.

    BTM

    ja kan ook maar voor de Corsa C kun je zelfs de hele egrklep weghalen en het software matig laten aanpassen bij de dealer

    #17289078

    Is lfr hetzelfde als de egrklep?

    #17289079

    nee!!!!

    #17289080

    Heb net een Astra F uit ’96 met X16XEL motor uitgelezen en kreeg foutcode 1405:

    Positiesensor uitlaatgasrecirculatieklep.

    Is dat ook de EGR?? En zo ja, is deze bij een X16XEL ook af te doppen, en hoe??

    #17289081

    volgens mij kun je deze ook gewoon afdoppen zoals de rest van de egr kleppen gewoon een dichte pakking ertussen:hmmz

    #17289082

    volgens mij kun je deze ook gewoon afdoppen zoals de rest van de egr kleppen gewoon een dichte pakking ertussen:hmmz

    #17289083

    is dit nou een LFR of een EGR klep

    #17289084

    die foto op de vorige pagina is erg duidelijk maar waarom zo moeilijk doen allemaal ?
    je kan toch gewoon die vacuum slang afdoppen met een boutje en klaar is kees?
    o ja ik heb een 2,0 L 16v ecotec van 1998

    #17289085

    Origineel gepost door mark 5t
    die foto op de vorige pagina is erg duidelijk maar waarom zo moeilijk doen allemaal ?
    je kan toch gewoon die vacuum slang afdoppen met een boutje en klaar is kees?
    o ja ik heb een 2,0 L 16v ecotec van 1998

    Ik heb dezelfde motor als jou en ben beneuwd welk vacuumslangetje het is??

    #17289086

    onder je inlaatspruitstuk. Moeten een paar dinge weggenomen worde om er bij te kunne zoals, inlaatspruitstuk,mapsensor,reservoirtje…

    gewoon een plaatje tussen zetten. Zit vast met 2 torxschroeven…

    Mijn EGR klep is ook afgedopt en heeft me nix gekost:P Vermogenwinst moet je er wel niet echt van verwachten. Eerst ga je denken “ow ik trek wat vlotter” maar ff later merk je er niets meer van.

    #17289087

    Hoe kan je die verdomde stofzuiger uitschakelen? Kan dat wel? En kan dit kwaad?

    #17289088

    Ehm, nou bij mij is dit de actuator van de stationair regeling. Oftewel de klep die zorgt dat je motor stationair blijft lopen via een omleiding als je gasklep dicht staat. (dus geen EGR klep)

    EGR staat voor Exhaust Gas Recirculation. Dus uitlaatgasrecirculatie. Door wat verbrand uitlaatgas terug te voeren in de cilinder wordt de verbrandingstemperatuur lager (uitlaatgas verbrand immers niet). Door de lagere verbrandingstemperatuur heb je een lagere NOx emissie. Daarom zit het erop, maar eigenlijk wil je dat helemaal niet. Je bent o.a. je inlaatspruitstuk en inlaatkleppen en poorten aan het bevuilen met kool enz. Dus eraf met die rommel !!! Inderdaad heb je geen vermogenswinst omdat bij de meeste personenwagens de EGR klep bij vol gas dicht staat. Dus bij vol vermogen kreeg en krijg je altijd frisse lucht. Echter bij halfgas zul je merken dat de auto iets lekkerder trekt. Sowieso loopt ie bij mij lekkerder zonder die shit (opel vectra 2.0 16v). Dit alles geheel volgens mijn eigen mening, ik vertegenwoordig hier niemand. :angel:angel

    Succes!!

    Origineel gepost door Sjakie187
    is dit nou een LFR of een EGR klep

    #17289089

    Origineel gepost door corsasport
    Iemand toevallig ookal een X16XEL afgedopt??? Ik heb vernomen dat dit mogelijk niet samen ging met de software.

    heb dat toen ook bij mijn vectra laten doen.., en had nergens last van :cool:

    heb ff een picca gemaakt van me EGR waar die nu zit :D

    :thumbup :cool:

    #17289090

    Hoi mensen,

    mijn klantenbindingslampje gaat steeds aan en als die aangaat trap ik op het gas en dan is ie weer uit maar als ik op de 3500 toeren zit dan klap plof dan gaat hij in de noodloop klantenbindingslampje blijft aan het het rijd gigantisch T***(piep):thumbdown:(

    Weet iemand wat dit kan zijn?

    Ik heb ook een egr klep maar die blaast de lucht nog een keer door de turbo heen de vacuumklep is al vervangen de turbo komt nu wel goed bij maar bij 3500 toeren gebeurd bovenstaande.

    hopelijk weet iemand wat want het klantenbindingslampje heeft me intussen al rond de 100 pleuro’s gekost aan uitlezen en de vacuumklep koste 164 eutjes……

    ik hoor het wel even via de u2u.:hmmz

    #17289091

    HEEFT IEMAND EEN FOTO VAN de egr klep bij een c18xe motor, enheeft toevallig z,on plaatje liggen dan wil ik hem ook afdoppen.

    #17289092

    @GSi-Driver EGR is af te doppen, X16XEL is gelijk aan X16XE, op de software na (iets minder vermogen, maar meer koppel). Dus gewoon af te doppen.

    @Sjakie187 Stofzuiger kan gewoon weg, ding heet eigenlijk secondaire luchtpomp. Ik rijdt al 2 jaar geheel zonder (x16xe).


    @CossieA3
    FF zoeken hoe je zo’n plaatje zelf kan maken, heb ik al is ergens gepost.

    #17289093

    volgens mij heeft mijn c18xe geen ERG- klep. kan hm helaas niet vinden op de plek waar ie moet zitten.

    kan dat???????

    #17289094

    Dik genoeg zodat het niet kan smelten.

    #17289095

    Je kan het testen:
    motor en contact uit
    stekker van egr loshalen
    en weer rijden, dan merk je het verschil tussen een rotte en niet werkende / goede egr.
    ;)

    #17289096

    Origineel gepost door Corsa_GSi
    Je kan het testen:
    motor en contact uit
    stekker van egr loshalen
    en weer rijden, dan merk je het verschil tussen een rotte en niet werkende / goede egr.
    ;)

    Maar zo’n ding kan toch stuk zijn terwijl ie open staat of terwijl ie dicht staat? Ik las dat als je de stekker eraf haalde dat je een storingslampje kreeg die je dan weer bij de dealer voor geld moet laten resetten.
    Stel dat je dat zou testen met de gevolgen erbij van dat lampje, dan kan je dat dus alleen testen bij een gezonde EGR, want hoe een kapotte staat (open/dicht) kan je dus niet zien.

    #17289097

    Origineel gepost door Peter uit Soest

    Origineel gepost door Corsa_GSi
    Je kan het testen:
    motor en contact uit
    stekker van egr loshalen
    en weer rijden, dan merk je het verschil tussen een rotte en niet werkende / goede egr.
    ;)

    Maar zo’n ding kan toch stuk zijn terwijl ie open staat of terwijl ie dicht staat? Ik las dat als je de stekker eraf haalde dat je een storingslampje kreeg die je dan weer bij de dealer voor geld moet laten resetten.
    Stel dat je dat zou testen met de gevolgen erbij van dat lampje, dan kan je dat dus alleen testen bij een gezonde EGR, want hoe een kapotte staat (open/dicht) kan je dus niet zien.

    Kan je wel zien als je hem demonteerd, en bij de V6 kost dat zon 5 minuten tijd.

    Willem

    #17289098

    Het gaat erom dat de computer dan ziet dat er helemaal geen egr meer aanzit (kabel is los). En dat loshalen daarvan moet bij uitgezette motor, want mocht ernog beweging inzitten dan blijft hij tenminste in dichte stand!
    En storingslampje gaat branden ja, dat is toch logisch.
    En dat resetten, desnoods gewoon 15 minuten accu losgooien is alles gereset, niet zo janken :sleeping

    En BTW dat losmaken van de egr kabel, dat deed mijn dealer toen die bij mij kapot was en hij hem niet direct kon vervangen king:

    #17289099

    Dus is dit nou wel oke voor x16xe motor of niet? Ben namelijk net bij de dealer geweest voor dit plaatje en hun zeggen van niet, software moet aangepast worden en blabla…Ik had een oude type EGR??

    Tigra 1.6 16v, uit 95? Wel of niet egr afdoppen zonder problemen, met een meriva z16se plaatje??

    Mvg,

    manuel.

    #17289100

    Oke plaatje erop en tadaaa……lampje aan :cry, nu 2de egr eraan hangen??:hmmz

    #17289101

    Origineel gepost door phoenix
    hierbij nog ff het beloofde bestel nummer:
    58 51 970

    suc 6!!!

    Is die egr gelijk van maatvoering vergeleken met bijv. de x1.8xe16???
    In dat geval, bedankt voor de tips en het nummer!

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 237)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.