EGR

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270763

    Vanmorgen motormanagement lampje die ging branden. ANWB erbij en bleek EGR te zijn.
    EGR beetje schoongemaakt en storing gewist. Ging goed tot ik vanmiddag naar huis reed, toen weer motormanagement lampje.

    Nu loopt toerental op naar 2000 toeren, maar als ik rem intrap zakt hij terug naar circa 1100 toeren.
    Iemand idee hoe dit kan?

    #18275717

    @marbo2 wrote:

    Vanmorgen motormanagement lampje die ging branden. ANWB erbij en bleek EGR te zijn.
    EGR beetje schoongemaakt en storing gewist. Ging goed tot ik vanmiddag naar huis reed, toen weer motormanagement lampje.

    Nu loopt toerental op naar 2000 toeren, maar als ik rem intrap zakt hij terug naar circa 1100 toeren.
    Iemand idee hoe dit kan?

    maakt de motor die toeren als je stilstaat of als je uitrolt?? weet niet of daar verschil in zit.. maar je zou kunnen checken of je lucht massa meter storing geeft/heeft
    ik denk dat er wel meer ideeën hier onder zullen komen

    #18275718

    Had even verkeerde streepjes voor me, het is even ruim 1000 toeren bij stationair ( vnl warme motor ), en 800 toeren als ik rem intrap

    #18275719

    @marbo2 wrote:

    Had even verkeerde streepjes voor me, het is even ruim 1000 toeren bij stationair ( vnl warme motor ), en 800 toeren als ik rem intrap

    als je motorstoringslampje gaat branden kun je je auto uitlezen.. scheelt een hoop zoek en gis werk… en je weet direct wat er mis is met je auto… dus beste is hier iemand vragen of die je met op-com kunnen helpen or bij de dealer/garage uit laten lezen.. kost niet zo heel veel… uitlezen bij de opel dealer bij mij in de buurt is 45 euro

    #18275720

    Heb zelf de ELM327 besteld.

    Maar blijf het vreemd vinden dat als ik rem intrap hij ongeveer met 200 toeren daalt, niemand hier een theorie voor?

    #18275721

    Uit laten lezen, foutcode P0403

    #18275722

    egr schoonmaken en gelijk afblinden, vervuilt dat ding ook niet meer

    #18275723

    Het toerentalverschil is standaard bij de 3.0cdti bij motorstoring. Dit heeft verder niks met de storing te maken enkel dat het management van ECU naar een noodprogramma heeft geschakeld en dan loopt de motor standaard stationair harder. Enkel bij het intrappen van de rem zal deze naar zijn normale stationaire toerental corrigeren.

    EGR kan defect zijn maar kan ook ontregeld raken door verkeerde LMM of krukas positiesensor waardes.

    #18275724

    Denk dat het maar afspraak moet worden om EGR softwarematig eruit te laten halen

    #18275725

    Ik kreeg net het advies om naast de EGR af te sluiten ook het roetfilter leeg te laten halen, omdat als EGR afgesloten is roetfilter ook niet meer regenereert, klopt dit??

    #18275726

    Wel verstandig meteen te doen.. daarmee kan de motor ook beter ademen en geen kans mee rop verstoppingen :)

    #18275727

    Volgende week vrijdag gaat het gebeuren door Diagnose en Tuning Center te Lijnden, iemand ervaring met dit bedrijf?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.