Eerste C Kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett Eerste C Kadett

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Ik heb er ook 1 :shock:

Na lang zoeken kom ik via het belgische opel forum aan een kadett c sedan.
    Geloof het of niet, het bleek van een bekende te zijn 1 straat achter waar ik woon…… Bizar.

Als beginnende sleutelaar (jaja heb wel wat ervaring maar dan met 2 wielen) zal ik hier mijn work in progress posten.
    Zal niks superspannends worden. Gewoon de stappen van een beginner die zeker voor plaatsvervangende schaamte zal zorgen :hmmz

Deze Opel kadett C op de kop getikt.

Zo ziet hij er nog mooi uit. Is inmiddels iets minder aangezien hij buiten heeft gestaan voor een aantal jaar.
    Is van de vorige vorige eigenaar. Zelf geen garage.

Aangezien ik niet echt een idee heb waar te beginnen heb ik als eerst gezorgd dat het interieur eruit is gegooid. Dit was ranzig en stonk een uur in de wind.
    Inmiddels Sparco’s aangeschaft en 1 is in al in de auto gemonteerd. Hij is rijdend en zal nog voor het weekend naar een gezamelijke garage gaan. Helaas is de garage niet voorzien van een brug. Dat is namelijk nogal schaars in de randstad, of ik ken gewoon niet de juiste mensen.

Morgen maar als eerst de 4x ats verwijderen. Ben benieuwd hoe de remschrijven zijn. Zullen wel vastgeroest zijn. Ohw en het leuke ze hebben slotbouten met 3 gaatjes, een bus die rondraaid zorgt ervoor dat ik er geen dopsleutel op kan slaan (ergens gelezen in een forum).
    Plan? morgen zelf een dop lassen die ik kan gaan gebruiken.

leuke kadett, alleen jammer van die sparco’s :(

Ziet er aardig uit die kadett, ik hoop dat je hem een beetje origneel laat of terug orgineel maakt

hey gefeliciteerd met je eerste kadett

niet te snel beginnen met tunnen en pimpen ;)
    zorg eerst maar dat hij technisch 100% is :thumb

op de foto ziet hij er in iedergeval mooi uit!

Op de foto ziet hij er nog best goed uit, maar inderdaad wat hierboven ook als staat. Probeer hem zo orgineel mogelijk te houden..

@keesjanvanzanten wrote:

hey gefeliciteerd met je eerste kadett

niet te snel beginnen met tunnen en pimpen ;)
    zorg eerst maar dat hij technisch 100% is :thumb

op de foto ziet hij er in iedergeval mooi uit!

pimpen doe je een hoer….

leuk bakkie waar zijn de recente :kewlpics dan?

Nieuwe pics komen eraan, gisteren in de weer geweest met de slotbouten. En de zon scheen lekker op de auto, dus hersens zijn gekookt :D . In iedergeval zijn de slotbouten er nog niet af. Dit gaat morgen gebeuren heb nu ff een avonddienst.

Heb een aantal punten bekeken, en hij lijkt alleen doorgeroest onder de rechter koplamp.
    Ohw en morgen gaat ie naar de algemene garage waar nog een paar hobbiesten staan (mogelijk met verstand).

leuke aankoop.

Als dat hoekje rot is zal de andere kant waarschijnlijk ook niet zo goed meer zijn.

Maar op de foto een leuke kadett.
    Ik zou inderdaad uiterlijk nog ff niet teveel doen, technisch goed maken en laag leggen.
    En dan issie al erg dik :thumb

Hij staat inmiddels in de garage, en moet zeggen dat het me wel bevalt.
    Er is licht en stroom aanwezig, en een hoop andere oldtimers.

Gisteren maar begonnen aan het demonteren van de voorkant. De buitenkant staat nog goed in de lak, maar daaronder en op de aanhechtingspunten zit veel roest.

Huidige staat in de garage:

En hier is de eerste zijscherm losgekomen. Zat een kilo aarde tussen.
    Zit een ruimte achter het wiel en de scherm dat werkt als een verzamelbak. Hoort hier geen plaat tussen?

Vanavond het andere scherm eraf, en de boel schoonmaken!

1200 blok heeft de geest gegeven… Veel rook en daarna hoorde ik niets meer.
    Mocht er nog iemand interesse hebben in het motorblok stuur me dan een PM.

Die hoek is altijd open, ik spuit die zelf regelmatig schoon met een hoge druk reiniger.
    Dat zand wat blijft hangen versneld het roestproces in die hoek echt heel hard.

Er zijn geloof ik wel mensen die een plastic bak hebben gemonteerd.

Heb je al een nieuw blok?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.