Een slimme honda rijder

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Een slimme honda rijder

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17543864

    origineel gepost door axel
    Standaard 150PK Kadett gaat dat echt niet redden, ben je niet in de war met een Corsa A 2liter.

    nee want die rijden 13,8 a 13,9 met r888

    #17543865

    Maar even concreet, met mijn ex d-kaDett met xe erin reed ik een 14,7 op 400m, ter vergelijking, dezelfde motor in mn a-corsA reed een 13,9 op 400m, dit allebei met toyo r888.

    #17543866

    origineel gepost door axel
    Standaard 150PK Kadett gaat dat echt niet redden, ben je niet in de war met een Corsa A 2liter.

    niels (lange gast) met zijn grijze kadett gsi heeft dat wel gereden, zijn vriendin rjid nu in de auto, is hier nog actief op het forum als ik me niet vergis

    #17543867

    Sorry, dat ga je echt niet redden met Kadett GSI standaard vanuit de fabriek. Kadett weegt meer dan 900KG, sorry

    #17543868

    origineel gepost door axel
    Sorry, dat ga je echt niet redden met Kadett GSI standaard vanuit de fabriek. Kadett weegt meer dan 900KG, sorry

    Zolang ik het maar haal:P

    #17543869

    Saab Turbo + Veel vermogen = kans op Black Sludge

    dat betekend geen smering mee voor lager 3e cilinder.

    Dat probleem is helaas nog steeds niet opgelost, alleen verminderd.

    Deze motoren hebben te veel interne temperatuur verschillen in de oliestroom, waardoor olie gaat verdikken en de kanalen verstopt.

    Motoren zelf zijn wel sterk.

    Kennis van ons heeft 2 maanden met een uitgelopen lager gereden, ivm black sludge (2.3t in original ausstattung) motor had net een goede 170.000km weg, en dealer onderhouden.

    Willem

    #17543870

    Honda’s hebben idd weinig koppel veel toeren. Als ik tegen een civic (vierkant model) met b18 rij, 220pk. Verlies ik het net zonder lachgas, met lachgas is het verschil een paar autolengtes. Lopen toch verdomd goed die honda’s maar idd als ik schakel gaat dat ding net ff door. Het scheelt op de 400 mtr een motorkaplengte. Maar met een mooi uitlaat systeem hebben ze een brute sound.

    En die klappen hadden ze eerst niet van 070 racing, ze waren begrenst op de brandstofpomp. Nu hebben ze dat laten omzetten naar de ontsteking.

    #17543871

    origineel gepost door wim-v6
    Saab Turbo + Veel vermogen = kans op Black Sludge

    dat betekend geen smering mee voor lager 3e cilinder.

    Dat probleem is helaas nog steeds niet opgelost, alleen verminderd.

    Deze motoren hebben te veel interne temperatuur verschillen in de oliestroom, waardoor olie gaat verdikken en de kanalen verstopt.

    Motoren zelf zijn wel sterk.

    Kennis van ons heeft 2 maanden met een uitgelopen lager gereden, ivm black sludge (2.3t in original ausstattung) motor had net een goede 170.000km weg, en dealer onderhouden.

    Willem

    Dat is een probleem bij de nieuwere motoren, 9-6 e.d…. De 9000 blokken (grofweg ’94-’98) hebben daar geen last van en zijn ook nog eens sterker.;)

    Probleem zit overigens in de olieaanzuiging en is gerelateerd aan de carterontluchting. De zeef van de oliepomp zit in de meeste gevallen bijna helemaal verstopt.:o

    #17543872

    origineel gepost door Corsa16V

    En die klappen hadden ze eerst niet van 070 racing, ze waren begrenst op de brandstofpomp. Nu hebben ze dat laten omzetten naar de ontsteking.

    begrenzen kun je beter op de ontsteking doen als op de brandstof… origineel af/fabriek begrenzen ze auto’s niet voor niets op de ontsteking.;)

    #17543873

    origineel gepost door Corsa16V

    origineel af/fabriek begrenzen ze auto’s niet voor niets op de ontsteking.;)

    Ja welke dan??
    Bij opel schakelen ze de injectoren uit!!

    #17543874

    idd het zijn gewoon de injectoren die stil gelegd worden..
    Ik heb zo al eens een blok kapot gedraaid doordat ik ook dacht dat men begrenzde op de ontsteking..

    Helaas niets was minder waar :fy1:fy1:fy1

    Vervolgens zelf maar de ontsteking gaan begrenzen om dit soort onzin te voorkomen…

    #17543875

    :hmm

    Jullie hebben helemaal gelijk:o… Zit het net eens na te kijken en heb het helemaal verkeerd onthouden:cry.

    Mijn excuses…:angel

    #17543876

    tis geen wereld ramp haha
    We zitten hier wel om ervan te leren :D

    king:

13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.