Een Senator rijder erbij !

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Een Senator rijder erbij !

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 26 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #17728486

    Sorry voor de late reacties, ben net en aantal dagen terug van vakantie (Oostenrijk) met de Omega wel te verstaan :P

    origineel gepost door rinus de boer
    Hee Sjors, mooie bak, man. Zuinig op zijn. Zoals Ron reeds zei, was toch wel het vlaggeschip van Opel toentertijd. En zoveel CD’s (Corps Diplomatique) zijn er niet gemaakt.

    En ik wist niet, dat er een RDW keuringsstation zat in Zwijndrecht. Dat zit notabene in m’n achtertuin.

    Dankje ! ja dat doe ik zeker staat netjes in de garage en ga er zeker in de winter niet mee rijden !

    Ha da’s ook grappig dan :) ik kreeg het als tip van een steekproef controleur om daar heen te gaan, heb er geen spijt van aardige lui en ik had m’n kenteken papieren 2 dagen later in de bus !!

    origineel gepost door MonzaRon

    idd, vond het toen al zo appart en chicque,
    appart, omdat er bij de kleur van het interieur een plak-biesje [striping] op kleur werd afgeleverd.
    Was een redelijk nieuwe hype toendertijds, ‘fine-line’ striping,
    vlak daarna volgde de ‘Burg stripes’ op verschillende wagens.
    nu koop je een rolletje met 2 strepies voor zeg maar 5 euries :D

    chicque, omdat deze wagens toentertijd bomvol zat,
    incl die vette pullman bekleding.
    Je werd leterlijk door Opel in de watten gelegd :D

    Deze Senators waren dé grote tegenhangers van bijv de
    grote MB’s en een aantal Americano’s toentertijd,
    die het ‘luxe straatbeeld’ bepaalden :thumbup

    nogmaals Sjors, mooie wagen :thumbup

    Dankjewel ! leuk idd hoe die tijden veranderd zijn toen was striping idd nog iets bijzonders en kostbaar, tegenwoordig is dat precies andersom, het blijkt origineel te zijn dus laat het lekker zo, op deze manier is mijn Senator Rüsselsheim verlaten destijds, dus origineel !

    Och dat interieur is echt kei gaaf ! gewoon geen slijtage in die 25 jaar, als nieuw !! en zo mega zacht en comfortabel, met name die achterbank :wub ik vind het CD interieur sowieso heel erg mooi met die horizontale vakken.

    origineel gepost door Ruud B
    Hele mooie auto :thumbup

    Wel lef dat je hem rijdend hebt opgehaald.

    Enne, de motor moet wel 98 RON hebben, dus tanken bij Shell?

    Dankje !

    Ja natuurlijk ! het is een Opel, en wat voor een ! had geen enkele twijfel dat dat niet goed zou gaan king:

    Is dat werkelijk waar ? heb ik zo gauw nergens terug kunnen vinden het is een Injectie motor namelijk ! en ze rijd kei goed op 95 (Fuel save)

    Kan iemand dit bevestigen ? want als dat Opel dat écht voorschrijft doe ik dat natuurlijk ook !

    origineel gepost door Jigsaw
    sjors,

    wat een juweeltje :thumbup :wub, full option is altijd goed :D Hij staat er mooi en strak bij. Geheel origineel zo te zien, en het verhaal erachter maakt het allemaal nog leuker om te lezen :D Voor zo’n exemplaar moet je ook gewoon iets over hebben, maar dan heb je ook wat

    dit zijn de echte liefhebbers :thumbup

    Wauw wat een leuke reactie ! bedankt :wors

    Nou écht helemaal origineel is hij niet, de velgen zijn van een A1, onder mijn CD van 1985 behoren deze onder te zitten:

    En dat geld ook voor de koplampwissers, mijn wissers dacht ik van een B Senator, maar dat os nog véél erger: Mercedes-Benz ! heb de originele wel bijna compleet maar mis de 2 kunstof dopkes (die over de as boutjes zitten) en 1 wisserke mis ik ook (heb wel de 2 bladen(nieuw))

    Maar dat komt met de tijd allemaal wel, eerst maar eens de technische zaken in orde maken :thumbup

    origineel gepost door Uniek
    mooi, mooi, mooi, mooi (zo kan ik wel heeeeeeeeeeel lang doorgaan hoor)
    maar om het af te wisselen erg mooi, of grandioos mooi
    er zijn gewoon niet genoeg woorden voor dat je zo’n mooie auto naar nederland hebt gehaald
    om hier het straat beeld op te fleuren:thumbup

    oh ja, welkom:D

    Dankje wel man ! ontzettend leuk als deze reacties !! voel mij vereerd :wors

    origineel gepost door CommoCruiser
    Mooie wagen !! :wub:wub
    Sympathiek dat die duitsert een exportkenteken voor je heeft geregeld. Weet je wat de kosten daarvan zijn ?

    Ja zo’n € 90,- !

    origineel gepost door autounion
    Senator na een grondige wasbeurt, lak gegumd en voorzien van een laag Cleaner wax van Meguiars.

    Lak gegumd ? Klei ??

    Wat wordt hiermee gedaan/ bedoeld ?

    Dirk

    Dag Dirk.

    Lak gummen doe je met een speciale lakgum ook wel klei genoemd, dit is om de lak na het wassen tot in de poriën te reinigen, hierdoor word het oppervlak echt kei glad ! heb je wel een sna het wassen van je auto en het afdrogen je lak gevoeld ? met je vinger toppen over de lak (met name liggende delen) dan voel je dat het nog lang niet schoon is, dit is verontreiniging uitlaatgassen, teer, hars enz.. dit verwijder je met een speciale klei en een daarvoor bestemd gleimiddel (Meguiars Quick Detailer, Poorboy’s World ‘Spray & Wipe’ enz..
    Hier kan je er meer over vinden !

    De onmisbare stap vóór het waxen en of polijsten !!

    http://forum.carclean.nl/cc_postst863/How-To-Het-gebruiken-van-detailklei.aspx

    origineel gepost door senatorman
    Wat een mooie auto, tegenwoordig moeten ze steeds verder weg gehaald worden.

    Wel een leuke trip, zo naar berlijn een auto halen, en er dan mee terug rijden.
    En een zeet meewerkende verkoper. die kom je niet veel meer tegen. meestal zeggen ze, kom maar langs om te kijken, en meer foto’s sturen ho maar.

    Heb je ook airco? en werkt deze nog?

    Nu nog even gas erin, en lekker rijden maar

    Veel plezier met je nieuwe aanwinst, en koester hem.

    Dankjewel ! ja dat was een leuke ervaring !

    Het scheelt dat de eigenaar ook een écht liefhebber was van deze Senator, man had meer Opel’s waaronder ook een Comprex Diesel !! en een dikke Ascona met een vette Diesel erin, zag veel schaal modellen in zijn woonkamer en div Opel borden lichtbakken in zijn werkplaats king:

    Mijn Senator is uitgerust met origineel af fabriek Aircondiotioning, helaas niet werkend (de pomp lekt) deze heb ik gister bij de dealer achtergelaten, dus dat komt wel weer in orde, het gaat werken ! het systeem word idd weer met R12 gevuld, lekker origineel, en zolang dat nog te verkrijgen is doen we dat ;)

    Gas erin, nee denk het niet, ik rij er niet dagelijks voor mijn werk in vind het zonder al die niet originele gaten die in mijn carrosserie geboord moeten worden..

    Koesteren doen we zeker !

    origineel gepost door Jigsaw
    zo ver ik uit de tekst heb kunnen lezen heeft hij idd airco, met ombouwset van R12 naar R134a. (ik kan evt ook aan R12 komen, hoef je niet om te bouwen naar R134a, die je compressor alleen maar om zeep helpt).

    Enige wat ik eraan zou veranderen is inderdaad het blok, gewoon een C30NE erin, en dan het kleppendeksel van de 3.0E, ziet het toch nog origineel uit onder de kap, maar het rijd wel stukken beter :thumbup

    Super voor je aanbod ! dankje :thumbup
    Maar ook ik kan via de grijze parallelle import ook nog een adres waar ze dit vullen, want ook de werkplaats chef van Opel vertelde mij dat de Airco pompen regelmatig vast;liepen na een jaar of 2 na ombouw R12 > R134a

    Een C30NE is dat niet hetzelfde maar dan met carburateur ? want ik heb nu een 30E ? vind ‘m eigenlijk al kei goed lopen namelijk !

    origineel gepost door MonzaRon
    Deze A2 heeft of is een Carb versie :o

    Tot wanneer zijn de A2’s dan geleverd met een carburateur?

    [de a1 van mij uit 81 heeft nl injectie] :hmmz

    heb je nog een paar pic’s van je motorruimte, sjors :kewlpics

    grtz

    Ne eis een Injectie ! De 1e foto’s zijn van de Senator van mn maatje ! :kewlpics

    Nee, die heb ik niet, zal ik eerdaags even maken voor je !

    origineel gepost door Ruud B

    Er staat toch 3.0i op de kofferklep?

    Die eerste foto’s zijn van een andere auto…

    @ Sjors
    lekker zo laten, mooi origineel…
    Als je weinig rijdt is gas sowiso niet rendabel.

    Klopt, goed gelezen :vertag

    Ja dat gebeurd hoogstwaarschijnlijk ook, zie zo’n ombouw ook niet zo zitten, al die niet originele gaten in mijn mooie carrosserie’tje boren…

    Groetjes,

    Sjors

    #17728487

    een c30ne motor heeft ook injectie maar komt uit een b senator of een a omega deze bloken zijn opties gelijk aan een 30 e maar hebben meer pk’s

    #17728488

    wow nóg meer ! heb er al 180 :angel dacht dat de sterkste was (op de 204PK sterke 3.0 24V na) de C3.0NE heeft weer een Katalysator en dacht 177PK..

    Wel zou ik graag weten of deze klepdeksel op mijn blok past, dat vind ik erg mooi !

    http://cgi.ebay.de/Opel-3-0L-C30NE-Ventildeckel-Monza-Senator-Admiral-/380271170718?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5889ed949e

    Of deze:

    http://cgi.ebay.de/Ventildeckel-Omega-A-Senator-B-NEU-ORG-OPEL-/270629588092?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3f02c7cc7c

    #17728489

    Past.
    En die 180pk kan op de testbank wel eens vies tegenvallen in tegenstelling tot de 177 die dan juist weer meevallen. (grotere kleppen)

    #17728490

    origineel gepost door Jo
    Past.
    En die 180pk kan op de testbank wel eens vies tegenvallen in tegenstelling tot de 177 die dan juist weer meevallen. (grotere kleppen)

    Ach, wat zijn PK’s? Het blok heeft vermogen zat. En ook koppel genoeg. Dat was toen zeker zo, en nu nog.

    En mooi, dat je hem origineel houdt. :thumbup:thumbup Geen herverbouwingspraktijken. Ze zijn al zeldzaam zat tegenwoordig, zeker in deze uitvoering

    Laat je de auto nog taxeren, wanneer je klaar bent?

    #17728491

    Ik heb de ombouw naar c30ne ook gedaan en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Loopt erg lekker en is beduidend krachtiger.
    Daarbij is de ombouw erg eenvoudig en als je de jetronic erop laat ziet het ook nog origineel uit als je dat wil.

    #17728492

    30E op mp zetten en een C30NE derin,of als je echt wat lol wilt neem dan een 24V das mijn advies.

    Paar feitjes:

    De 20E heeft 110 echte pk,s 30E is hetzelfde blok met 2 cil meer zuigers boring slag enz enz is gelijk dus 110pk:4cil=27,5pk per cil bij een 4 cil dus bij een 6 cil=6×27,5=165pk meer kan ie technisch ook niet hebben.

    Ik rij zelf met een echte C30NE en een bijeen geraapt blok met ook een C30NE kop,en ik kan je zeggen zo,n kop met grote kleppen doet wonderen,kan het je echt aan bevelen.

    #17728493

    Ik zat nu ergens te lezen en zie dat je oficieel niet eens met dit kenteken in nl mocht rijden (wit met gele strook.)
    Volgens mij heb je dan mazzel gehad.
    De witte plaat met rode strook mag wel ,maar volgens nl niet ,terwijl diit een plaat is die toegestaan moet worden in heel de eu.
    Verders een super mooie senator zo

    #17728494

    Klopt idd Asfaltmaffia,

    Deze platen met de gele strip zijn de zgn Kurhsteidkentegen ( of zoiets)

    Bekijk de aflevering Blik op de weg van afgelopen week.

    VANAF 5:24
    Bekijk hier de aflevering over deze kentekenplaten (vanaf 5:24)

    #17728495

    Heej Sjors, mooie A2 zeg, hou persoonlijk meer van de A1, maar deze kleur en velgen staan m er goed!

    Interieur is ook erg strak :thumbup :o

    #17728496

    Het is inderdaad een prachtige Senator. :wors

    Dat je er maar veel lol van mag hebben.

    origineel gepost door Sjors-V6De volgende dag samen met een andere kameraad welke werkelijk maf (in de goede zin van het woord) is van car detailing (want ordinair poetsen zou een belediging voor ‘m zijn)

    Geen idee wie die andere gek is, maar ik ken nog iemand die dat overtreft. Heet ook Sjors, toeval? :jerry

    Mag ik ook nog wat foto’s delen van je? Vast wel.

    Actiefoto

    Lekker hoekkig

    En op een veel mooiere manier dan die blokkendoos van een Volvo ervoor :D

    #17728497

    Dankje Jacco voor deze leuke foto bijdrage ! :kewlpics

    Gisteren nog redelijk wat aan de Senator gedaan, helaas zijn de rubberen eindstoppen welke de kofferdeksel bij het openen (eindpunt) opvangen, niet meer leverbaar :( geprobeerd te bestellen maar helaas NLS… dit heb ik nu opgelost door een stukske rubber slang te nemen deze door den midden te snijden en over de armen heen geschoven op het punt waar deze de eindstop raakt, met een beetje hete lijm er tussen is dit super ! deksel word weer netjes gedempt opgevangen king:

    Verder heb ik mijn koplamp wisserarmen vervangen, de vorige eigenaar had de wissers van een 500SEL erop gemonteerd (bij gebrek aan..) de man heeft ooit een een lichte schade rechts voorop gereden, waardoor het originele armpje stuk gegaan is (wel heb ik alles nog in een zakje erbij gekregen) en denk dat hier vast nog wel iets van te maken is, maar ik ergerde mij aan die Mercedes-Benz ster op die koplamp wisserarmen ! :jerry nu zitten er Bosch/GM armpjes op afkomstig van een Saab, deze passen en staan veel mooier ! hier kan ik wel mee leven king:

    Verder heb ik diverse stukken kabelboom (motorcompartiment) opnieuw voorzien van originele textiel tape, dit is in die 25 jaar verweerd en valt er op div plaatsen gewoon af, niet netjes.. dus opnieuw ingewikkeld :vertag

    Zo het is kei lekker weer ! dus zo maar even een leuke tour door het Noord Brabantse land maken :thumbup

    Groetjes,
    Sjors

    #17728498

    Waar haal je dat textiel tape?

    #17728499

    Mooie wagen Sjors!!!

    Dat is aan jou wel besteedt, die textiel is overal wel te koop, zo niet hebben de autodealers het zelf ook. .

    Ik verslijt een rol per week king:

    #17728500

    origineel gepost door rinus de boer

    Ach, wat zijn PK’s? Het blok heeft vermogen zat. En ook koppel genoeg. Dat was toen zeker zo, en nu nog.

    En mooi, dat je hem origineel houdt. :thumbup:thumbup Geen herverbouwingspraktijken. Ze zijn al zeldzaam zat tegenwoordig, zeker in deze uitvoering

    Laat je de auto nog taxeren, wanneer je klaar bent?

    Ik vind ‘m kei goed lopen !! en origineel blijft i zeker ! :vertag

    Taxeren overweeg ik wel :)

    #17728501

    Verder heb ik mijn koplamp wisserarmen vervangen, de vorige eigenaar had de wissers van een 500SEL erop gemonteerd (bij gebrek aan..) de man heeft ooit een een lichte schade rechts voorop gereden, waardoor het originele armpje stuk gegaan is (wel heb ik alles nog in een zakje erbij gekregen) en denk dat hier vast nog wel iets van te maken is, maar ik ergerde mij aan die Mercedes-Benz ster op die koplamp wisserarmen ! nu zitten er Bosch/GM armpjes op afkomstig van een Saab, deze passen en staan veel mooier ! hier kan ik wel mee leven

    Welke Saab armpjes heb je gebruikt , type of onderdeelnummer svp

    #17728502

    origineel gepost door autounion

    Welke Saab armpjes heb je gebruikt , type of onderdeelnummer svp

    Oeh da’s een goeie ! dacht van een 1995’er Saab 95

    #17728503

    origineel gepost door 14XE
    Mooie wagen Sjors!!!

    Dat is aan jou wel besteedt,

    Thanks Ronald !! king:

    origineel gepost door rinus de boer
    Waar haal je dat textiel tape?

    Brezan !

    #17728504

    origineel gepost door Sjors-V6

    origineel gepost door autounion

    Welke Saab armpjes heb je gebruikt , type of onderdeelnummer svp

    Oeh da’s een goeie ! dacht van een 1995’er Saab 95

    Saab 900 of 9000 lijkt mij dan iets logischer? In ’95 was er nog geen 9-5. Die doet mee vanaf ’97. ;)

    Van een 9000 hebben de koplampen ook een redelijk gelijke vorm, in tegenstelling tot die van de 9-5.

    #17728505

    origineel gepost door rinus de boer
    Waar haal je dat textiel tape?

    of een goede audiozaak die heeft het ook wel

    #17728506

    Zie dit topic nu pas. :sleeping

    Mooie senny Sjors :thumbup

    #17728507

    origineel gepost door J-Omega

    Saab 900 of 9000 lijkt mij dan iets logischer? In ’95 was er nog geen 9-5. Die doet mee vanaf ’97. ;)

    Van een 9000 hebben de koplampen ook een redelijk gelijke vorm, in tegenstelling tot die van de 9-5.

    Klopt was een 900 Turbo !! daar heb ik ze af gehaald.

    origineel gepost door arjontje
    Zie dit topic nu pas. :sleeping

    Mooie senny Sjors :thumbup

    Thanks Arjon ! als ik nog eens in de buurt ben, contact ik je wel. maar rij eigenlijk alleen met mooi weer king:

    Groetss,
    Sjors

    #17728508

    Supernette wagen!
    Zeker de moeite waard voor die rit!
    Heb je hem meteen kunnen kijken hoe die loopt op n lang stuk!
    Heb mijn Sennie uit Stadskanaal gehaald maar dat was nognieteens de helft van wat jij had haha maar vond t super om dat stuk ermee te rijden haha:D

    Vele plezier ermee!

    #17728509

    origineel gepost door KevinGeers
    Supernette wagen!
    Zeker de moeite waard voor die rit!
    Heb je hem meteen kunnen kijken hoe die loopt op n lang stuk!
    Heb mijn Sennie uit Stadskanaal gehaald maar dat was nognieteens de helft van wat jij had haha maar vond t super om dat stuk ermee te rijden haha:D

    Vele plezier ermee!

    kreeg je hem nog gemakkelijk weer droog dan?;)

    #17728510

    origineel gepost door Uniek

    origineel gepost door KevinGeers
    Supernette wagen!
    Zeker de moeite waard voor die rit!
    Heb je hem meteen kunnen kijken hoe die loopt op n lang stuk!
    Heb mijn Sennie uit Stadskanaal gehaald maar dat was nognieteens de helft van wat jij had haha maar vond t super om dat stuk ermee te rijden haha:D

    Vele plezier ermee!

    kreeg je hem nog gemakkelijk weer droog dan?;)

    hahaha :jerry:thumbup:jerry:thumbup

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.