een bekende van hier???

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum een bekende van hier???

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227483

    http://112brabant.nl/ en dan aan klikken

    23-10-2010, Deurne, N270 Helmondsingel
    Twee gewonden bij ernstig ongeval

    is nog al hard gegaan.

    #17746676

    sodeju zeg . . . daar is niet veel meer van over.
    ik kan denk wel zeggen dat je blij mag zijn dat je “alleen maar” gewond bent en niet dood bent na zo’n knaller.

    maar ik ken de auto iig niet . . . de bekenden van hier uit de regio eindhoven rijden niet in een champagne B1
    volgens mij althans :hmmz

    hier even de directe link
    http://112brabant.nl/index_main.php?cat=nieuws&sub=fotoreportages&foto_id=4296

    #17746677
    #17746678

    zie ik het nu goed of vergis ik mij nu ligt er nu een brandkast in het
    wrak foto 6.

    #17746679

    Je vergist je, dat is een subwoofer denk..

    Appart aangezicht. Kratje Heineken en subwoofer kist steken uit het wrak..
    dikke glimmende chrome velgen, rode remklauwtje en trommeltje achter, speuler op de klep.. pfoe zal wel een snel ding zijn geweest.

    #17746680

    Ik gok dat je een subwoofer bedoeld?

    #17746681

    hier moet je toch niet aan denken, het voorwiel zit halverwege de voordeur:o

    #17746682

    je linkt werkt niet.

    #17746683

    ja, ik krijg ‘m niet aan de praat?

    #17746684

    zal de sub wel zijn ja

    maar goed dat die gas ketels stevig gebouwd worden zeg . . . je zal um maar tegen komen na lancering en op 8 bar druk

    #17746685

    Staat er maar 8 bar op een gastank? Ik dacht dat er veel meer nodig is om het vloeibaar te houden

    #17746686

    LPG tanks zijn inderdaad erg sterk gemaakt, en dan vooral om dit soort Craches te overleven.

    alleen zo’n tank koppen lijkt mij ook niet alles, zeker niet als deze vol zit….

    Wat betreft deze Ongelukken kan je dat beter doen in een Astra-F, die zijn qua Carroserie en Chassis een stuk sterker als de Vectra-A en B

    Dit zijn wel Flinke klapperts zeg!!

    Willem

    #17746687

    origineel gepost door sw_reijnders
    zal de sub wel zijn ja

    maar goed dat die gas ketels stevig gebouwd worden zeg . . . je zal um maar tegen komen na lancering en op 8 bar druk

    Een kist Heineken statiegeld is ook niet lekker om tegen te komen na lancering.
    Vraag me wel af of die gasketel er daadwerkelijk uit geslingerd is of door de brandweer uitgehaald is.
    Doorgaans zit zo’n gasketel stevig vast. Maar ja gezien dat het een beste klap geweest moet zijn..

    Dat is gewoon het grote nadeel van bomen.. Zeker als je er in de flank tegenkomt, dan ben je nergens meer.
    Even ter illustratie, een Omegaatje in de test opstelling tegen een boom. Daarna heb je een Omega puzzel.
    (v.a. 00.18)

    http://www.youtube.com/watch?v=KrgW09mcakM&feature=related

    Daarvoor demonstreert een Astra G diezelfde gevolgen bij m.i. lage snelheid. Als je ziet wat dat voor impact op de structuur van de wagen al heeft.. Laat staan op de inzittende.

    Je hoeft hier niet op een hoger niveau natuurkundig geleerde voor te zijn, dat de vrijkomende energie bij een relatief
    kleine oppervlakte niet verdeeld / geabsorbeerd kan worden. Die boom/paal blijft wel staan dus gaat die energie de auto
    in.

    Begrijp ook niet waarom er vaak op wegen met bomen zo mongolisch gereden wordt, of drank binkies..
    Tuurlijk kunnen er ook andere oorzaken aan ten grondslag liggen. Wil niet generaliseren ofzo.
    Maar ja, heb dit nou al zo vaak voorbij zien komen.. Verbouwde en gepimpte gebakkies met kanonsgaten van uitlaatpijpen,
    19+ inch wielen (het liefst dan met de meest goedkope k*t banden erom die er te krijgen zijn, want het geld was op)..

    #17746688

    Ja, zo zie je maar effe hoe ”makkelijk” zo de auto in 2en geritst word, en wat een vangrail voor belang heeft langs s’heren wegen.

    Willem

    #17746689

    Hoe hard zou die omega gegaan zijn, want het lijkt niet zo hard te gaan. Sta er telkens weer verbaast van hoe slap onze voertuigen zijn.

    #17746690

    Ik zie volgens mij een vulopening op de gastank zelf?
    Wellicht een minder legale installatie?

    Het is wel typisch dat de A en B bij een soortgelijke klap soortgelijke schade oplopen.

    #17746691

    origineel gepost door 2000
    Staat er maar 8 bar op een gastank? Ik dacht dat er veel meer nodig is om het vloeibaar te houden

    neuj dat valt wel mee.
    Propaan en Butaan zijn al wat zwaarder dan bv aardgas he (methaan)

    Butaan wordt bij vorst (vanaf -0.5 °C) al vloeibaar bij 1 bar

    plus stel dat je een tank hebt van 50 liter LPG x 8 is dat je in principe 320 liter gas bij hebt he bij een vulling van 80%.

    @ jerremy
    een LPG tank ligt los op een frampje met 2 stalen bandjes er overheen . . . wat denk jij dat die bandjes doen als je zo tegen een boom aan vlamt.

    Die tank gaat door de lucht hoor.

    #17746692

    Ja zo idd. ja, heb zelf geen ervaring met gas en tegen bomen vlammen.

    #17746693

    Ter vergelijking
    http://www.euroncap.com/tests/opel_vauxhall_vectra_2001/106.aspx
    http://www.euroncap.com/tests/opel_vauxhall_astra_1999/44.aspx (ik kan geen F vinden)

    Het is moeilijk vergelijken, maar ik vind het toch apart dat een Astra F het veel beter zou doen. Kennelijk zat de Vectra tegen een vierde ster aan. En bij beide vervormt de kooi zich helaas enigszins.

    #17746694

    je hebt een Astra-G ter vergelijking gesteld.

    De Astra F heeft een sterkere dak contstructie als de Vectra-B

    Bij de astra-F (tenminste mijn oude Astra-F) zaten de dwarsspanten gepuntlast.

    Bij de vectra B zitten deze geplakt.

    Willem

    #17746695

    Nee, er is een Astra G ter vergelijking gesteld.

    @ Hawke; Astra F niet vinden? dan zoek je niet goed (genoeg)
    Astra F hier;
    http://www.youtube.com/watch?v=t1Gq5lTzqoE&feature=&p=17DE776AB7544D48&index=0&playnext=1

    tegen een Golf III Deze test dateerd uit 91 geloof, door het Duitse ADAC gedaan (NCAP bestond toen nog niet).
    Daarbij, regelgeving en eisen omtrent botsveiligheid waren anders. Nu is het tegen een vervormbare barriere
    (absorberend gedeelte aan andere zijde dus) Tegen andere auto is vergelijkbaar effect als tegen een vervormbare barriere.
    Echter later zijn volgens mij wel de crashsnelheden verhoogd naar +/- 62, in die tijd was dat 55

    Tegen de muur crashtest in tijd van Astra F was statisch, blokbeton.. Heeft ander effect dan tegen vervormbare
    barriere.

    Astra F had toen winnaar kunnen zijn, alleen moest helaas de Golf voorzich laten omdat bij die wagen een bijrijders
    airbag leverbaar was, en bij Astra F nog niet. Astra F had beste behoud van carrosserie structuur van alle wagens
    in die klasse (Citroen ZX, Renault 19, Ford Escort, Toyota Corolla, Mitshubishi Colt, VW Golf, Fiat Tipo, Honda Civic, etc.. etc..) Allemaal
    terug te vinden op youtube.

    Helaas kan ik alleen de variant van de witte Astra F vinden. Ooit ook is beelden van een Blauw F 3-deurs gezien mét bestuurder airbag.
    Deze is later getest.

    #17746696

    heb het aangepast, zat mis te typen

    F en G zitten naast elkaar op het toetsenbord gloeiende gloeiende..

    Willem

    #17746697

    ow dear . . . deze stond bij de astra f in de suggesties
    ik zou toch niet graag in de fiat willen zitten :o

    #17746698

    Ik bedoel dat ik geen overzicht van de test met de F kan vinden op de site van NCAP.

    En het is mooi dat ze de Astra ook goed hebben gebouwd. Ik heb ook nog een tijdje in een Astra F gereden :).

    Ik zet de G er tegenover omdat ik toch aanneem dat die op zijn minst net zo veilig is. En dus omdat ik geen linkje over de F kan vinden op die site.

    #17746699

    Euro NCAP bestond toen nog niet.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.