EDS UITSLAG Uitlaat gefixt:D + precat

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) EDS UITSLAG Uitlaat gefixt:D + precat

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220861

    Beste leden,

    Zoals in mijn vorige topic van LET naar LEH te lezen was heb ik mijn turbo vervangen.

    Maar nu is er remap nodig want het is nu echt een diesel opspinnen vanaf stationair logies maar al bijna full boost op 1500 rpm is niet helemaal de bedoeling aangezien deze turbo net ff iets anders is als de let en ff iets sneller opspint.

    Dus morgen naar EDS:D

    Greetzzz

    #17667429

    succes en ben erg benieuwd wat de vooruitgang zal zijn:thumbup

    #17667430

    laat je ons ff het resultaat weten??en de kosten??succes :thumbup

    #17667431

    Zetos@ ; hou nog maar even heel tot je bij EDS bent geweest daar komen ze
    er wel uit.
    Kom er net vandaan , alle fouten eruit gehaald en software aangepast stage III.
    In iedergeval geen storing op de terugweg gehad , dat heb ik sinds ik bij onze
    huistuner geweest was nog niet eerder meegemaakt.
    Het voelt dus in ieder geval allemaal goed aan , of het zo
    blijft en me vertrouwen in Opel zal herstellen zal in toekomst moeten blijken.

    #17667432

    Ik zal blijven steken op stage 2,5 aangezien ik geen goede downpipe heb.

    Jah ik probeer het zeker weten heel te houden heb geen zin om weer de turbo te vervangen.

    Maar weet je nu al hoeveel vermogen je auto heb marcel??

    Ben blij dat je eindelijk normaal kan rijden met je assie.

    Greetz en veel km

    #17667433

    @zetos…….laat me weten hoe hij rijd…….!!!!!
    downpijppie??????????je weet het…..zeg ja en hij komt er!!!!

    wel relax dat je al zo snel terecht kon…..

    ik ga ook binnenkort…….

    #17667434

    @sincere…. jah ga zo heen :D

    Downpijpie ok als ik hem bij jouw er onder kan zetten heb zelf geen brug namelijk.

    Jah gister gebeld kon vandaag terecht. Maar ik moet ook nog een keer terug als die fase 3 is.

    Maar ik wacht eerst wel ff af hoeveel pk die heeft als ik terug kan van eds:D

    #17667435

    keep us posted!!!!

    #17667436

    Zetos@ daar moet ik Arno nog even over terugbellen , was mij niet duidelijk
    of dit nu 289 of 298 was.
    Ik was in ieder geval blij dat ik nu niet meer bang hoef te zijn dat ik m’n
    motor tot schroot zou rijden met iedere keer om de 200 km een fout melding.
    Ik heb tenminste weer een auto waar ik wat mee kan.

    #17667437

    ik heb ook mijn turbo vervangen van let naar leh. Maar kan nou niet echt zeggen dat ik er iets van merk.

    Ja hij maakt iets meer geluid, so what.

    Zetten ze de software om tot iets waardoor hij harder loopt met meer kw/pk of doen ze hem gewoon finetunen?

    #17667438

    Het schoepenwiel v/d LEH is anders (groter dan de LET)
    Je kunt hem laten aanpassen voor het standaard vermogen
    en simpel finetunen naar meer boost en dus meer vermogen.

    #17667439

    zo0w mensen.

    Ik ben bij EDS geweest gelijk naar stage 3 geupgrade LEH injectoren precat vervanger en natuurlijk de power modus.

    Ik blij mooi stage 3 netjes d8 ik tot dat ie de dyno op ging eerste run totaal geen grip op de dyno spinde er over heen arno spoot ff goedje op me bandjes en jah grip mooi 2de dyno run.

    ik kwam op 280pk en 424 Nm ey er gaat iets niet goed:o
    Idd me uitlaat was niet goed :wtf ( 70mm met simons dempers) arno lacht HAHA simons HAHA daar is die probleme.

    Het schijnt dus dat de simons dempers bestaan uit stuk pijp holle ruimte en weer een stuk pijp en juist die holle ruimte geeft te veel tegen druk zodat ik in het hogere gebied me uitlaat gassen her gebruikten via me uitlaatkleppen!!! Het liep niet weg geen goede flow.

    Dus tog maar een friedichs systeem eronder.

    En over de kosten daar wil ik liever niet al te veel over zeggen opzich het remappen is niet zo heel duur als je al EDS zegel op je ecu heb staan
    wat ik dus niet had dus ik kon de volle mep betalen en normaal met zegel is remappen €100.

    #17667440

    Kreeg vandaag mailtje van ze was 298 pk en 405 nm.
    Krijg de uitdraai nog nagestuurd.

    #17667441

    ok netjes:D

    ik heb nu 280pk en 424Nm

    Maar jah moet eerst paar dingen aan passen waaronder uitlaat systeem kloote simons dempers!!!!:(:(:(

    #17667442

    Moet je daarna weer terug , of moet je alleen je uitlaatsysteem aanpassen?

    #17667443

    wat is er mis met de simons dempers?

    #17667444

    origineel gepost door OPCdriver

    Moet je daarna weer terug , of moet je alleen je uitlaatsysteem aanpassen?

    Jah eerst uitlaatlijn aanpakken en dan weer terug op de bank voor custom mapping.

    #17667445

    origineel gepost door Cheungy
    wat is er mis met de simons dempers?

    Nouw volgens arno van alles en nog wat.
    Een monteur van EDS ree zelf ook in een astra coupe turbo met simons dempers, auto op de bank gezet te veel tegendruk uitlaat.
    Dus hun maakte de simons demper open bleek dat er een stuk pijp zit maar die loopt niet helemaal van de voorkant na de achterkant in het midden zit een open stuk wat tegendruk creert.
    Het is dus geen high flow demper ik kreeg te horen dat mijn systeem leuk is voor een 2.2:P
    Wil niet zeggen dat alle Simons dempers zo zijn maar wel diegene die ik onder me auto heb:swear:vertag:(:cry

    #17667446

    dat is knudde!!

    Waarom ga je niet eens langs EPS, die lassen een compleet uit RVS opgetrokken uitlaat voor je.

    Kost wel wat maar dan heb je ook wat. En 70 mm is geen probleem voor hun.

    #17667447

    Tjah moet maar ff kijken en jamere is gewoon dat dit ook een rvs uitlaat systeem is.

    Maar mischien heeft iemand met een 1.8 of 2.2 coupe wel intresse in 70 mm rvs links en rechts.

    Maar nmparts doet ook in rvs en anders kant en klaar catback systeem van friedrichs eronder eds noemde er nog 1 maar die ben ik al weer vergeten:(.

    #17667448

    is MILLTEK of BASTUCK niks??moet het perse 76mm zijn of mag 63,5 ook??

    #17667449

    Jah milltek is vrij duur geloof 700 eurie en bastuck heb ik zelf geen ervaring mee maar wil liever een nederlandse leverancier zodat ik zelf ff in de demper kan kijken of het een goeie demper is en anders moet ik hem weer terug sturen met alle gevolgen van.
    En het liefst idd 70 mm aangezien ik al een custom made uitlaat heb zoek ik liever 2 losse dempers die er tussen gelast kunnen worden dan een heel nieuw catback systeem.Aangezien dat ook al rvs is en anders moet ik deze catback verkopen en nieuwe kopen. Voor vermogen tot 250 pk geeft ie geen problemen.

    Maar ik zou zeggen als er nog meerdere mensen zijn die een high flow uitlaat systeem willen mischien kenne we met zijn alle bijv bij eps kijken en dan mischien meerdere systemen voor een leuk prijsje kopen.

    #17667450

    op e-bay.uk staat geregeld een cat-back milltek systeem 63,5mm rvs voor 415 euro excl. verzend.dus valt best mee….

    #17667451

    Eeh , Friedrichs is ook niet echt veel goedkoper dan Milltek.
    Je kunt hem wel simpel bestellen bij Klasen Motorsport , dan krijg je hem
    netjes verpakt thuisgestuurd.
    Je hebt het complete systeem bij mij gezien en qua pasvorm is het super ,
    ik heb m’n auto niet hoeven verhogen vanwege de grotere diameter oa.
    Ik was iets over de 1200 e kwijt voor het complete systeem dus met Downpipe
    en 200 c cat.
    En de herrie valt erg mee vind ik (als je er toch van houd moet je de middendemper
    vervangen door een rechte pijp)

    #17667452

    Jah ik weet het maar ik heb er met arno van eds overgehad en die zei dak niks meer aan me voor pijp hoef te doen is nu immers 2,5 inch oke met 3″ dan pakt ie wel wat lekkerder op denk ik.

    Hij vertelde me dat het bij een auto van een monteur van hun 70pk scheelde:wtf maar jah was wel een stage 3,5 die had zijn simons demper open gemaakt en er een rechte pijp in gelast tussen de 2 kamers in dus nu was de flow wel goed.70 pk gewoon pfffff door een demper.

    Dus ik hoef eigelijk alleen me midden en einddemper te vervangen en hij mag nu wel wat stiller worden mis nu me precat dus hij maakt nu wel veel herrie haha.

    Kreeg van arno te horen dat het standaard opel uitlaatsysteem beter is dan wat ik er onder heb hangen:(

    Moet hen eigelijk een keer op een brug zetten om de diameters op te meten mischien kan ik dan kijken waar de “bottleneck” zit

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 66)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.