EDS Astra J

Forumindex Forums Modellen Astra EDS Astra J

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

De vijfdeurs Opel Astra moet nog steeds een echt sportief topmodel ontberen. EDS Tuning maakt dat gemis in één klap helemaal ongedaan met een ontaard krachtige versie van de 1.6 Turbo. De tuningsprestaties van EDS zijn zeer indrukwekkend. De 1.6 Turbo heeft standaard 180 pk en het Duitse bedrijf verdubbelt (!) dit naar 360 pk. Het maximumkoppel is 480 Nm, wat zelfs meer dan een verdubbeling is ten opzichte van de 230 Nm van de standaardauto. De extra kracht is het gevolg van onder meer de toepassing van een andere turbo, grotere brandstofinjectoren, een andere intercooler en een ander uitlaatsysteem. De motorische tuning kost in Duitsland ongeveer 7.000 euro. Om al het geweld ook een beetje te beteugelen op de openbare weg biedt EDS tuning een Quaife differentieel (900 euro), een sportkoppeling (1.100 euro) en een high-performance remsysteem (2.000 euro) aan. Het oog wil ook wat, dus als kers op de slagroom zijn er 20-inch wielen van Schmidt Revolution, omhuld door Pirelli P-Zero banden. De prijs van de set is 3.200 euro.

Bron: autoweek.nl

Ik vind het nog al wat, zoveel vermogen uit zo’n klein blokkie. :o

Da’s een rap karretje geworden

Jammer van die velgen. Vind ze niet mooi.

Toen ik in janurari bij eds was stond hij daar voor de deur, maar wist toen nog niet dat hij zo snel was/ging worden

Hm, zou dat blokje dat wel kunnen hebben?? En die velgen vind ik echt fout..

De astra stond ook in Essen vorig jaar

[rquote=1878236&tid=143458&author=Astra_DLS]Hm, zou dat blokje dat wel kunnen hebben?? En die velgen vind ik echt fout..[/rquote]

Ik denk dat het binnenwerk ook wel onder handen is genomen anders is het een rijdende tijdbom

Super vet gewoon!

velgen zijn:puke

ben benieuwd hoe lang dat goed gaat met die pk’s uit 1600cc……
    leuk blokje voor in een GSi;)

Qua PK is het altijd afwachten hoe het blok het uithoud. Maar langzaam warm rijden en rustig uit rijden zal zeker voor het behoud van de turbo niet verkeerd zijn.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.