ECU storing ?????? Z18XE vervolg dus geen ECU

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren ECU storing ?????? Z18XE vervolg dus geen ECU

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271388

    Hallo zit met een KKKK probleem
    krijg continu fout misfire cilinder 2 hebben nu eigenlijk alles al gedaan …nieuwe bobine (heb er nog 3 liggen :jerry ) compressie meting (helemaal goed) nieuwe bougies (heb er nu 4 over :swear ) injectoren gecleaned en alles 642 keer nagelopen en nu uiteindelijk de stekkers van de injectoren doorgemeten en cylinder 2 krijgt geen signaal dus denk toch echt dat de ecu het loodje heeft gelegd iemand suggesties ????

    gr jeroen

    PS: hoe kan je je aanmelden voor de google lijst van mensen met uitlees apparatuur ben zelf namelijk ook in het bezit daarvan als je er iemand van het forum mee kan helpen WHY NOT

    #18280516

    ZakhooiTM hier van het forum even pm’en hij is de ECU goeroe.

    #18280517

    ga ik gelijk doen thanks man

    #18280518

    Of Liviu2004 zag pas geleden dat hij nog een ECU voor een Z18XE had liggen, hij heeft mijn buurman toen goed geholpen. Denk alleen dat het een beetje uit de buurt is.

    #18280519

    Ja liviu had ik al gezien op marktplaats maar wacht neuroot ff op ZAKHOOITM hij gaat voor mij even kijken maar thanks voor het idee :)

    #18280520

    Nou we zijn een paar dagen verder en problemen nog steeds niet verholpen
    Heel veel gecommuniceerd met ZakhooiTM via de app en veel theorien besproken maar ook hij weet het niet meer dus nu jullie hulp gevraagd

    Symptomen

    Loopt op 3 cylinders elm geeft aan misfire cylinder 2
    nieuwe bougies ….probleem blijft
    nieuwe bobine ……probleem blijft (heb er 3 liggen dus echt niet de bobine hahaha)
    injectors verwisseld met cylinder 1 en 2 ……… probleem blijft (misfire cylinder 2)
    Compressie test alle cylinders boven de 12 bar
    Andere ecu …..probleem onveranderd
    Overschakelen op Lpg ….. geen problemen loopt erg mooi
    bedrading doorgemeten van cylinder 2 injector naar ecu ……helemaal goed niks mis mee
    Schop tegen de astra …… probleem blijft (ook na schop 3 en 4 oh ja en 2 )

    Nu zijn er nog een paar dingen waar ik aan denk en dus even na ga meten al denk ik zelf niet dat dat het probleem is
    Lambda sonde ?????
    LMM ?????
    brandstofpomp (als het goed is 3,5 bar werk druk) ????

    iemand nog een idee

    #18280521

    heb je je bougiekabels al eens na gekeken want die zie ik niet in je lijstje staan van wat je gedaan hebt… of heb je een bobine rail waar je de bobine direct op de bougie zet net als bij de z22xe?? als dit
    het geval is dan heb ik niks gezegd… wilde het alleen even weten.. nieuwsgierigheid..

    #18280522

    Lamda of luchtmassameter veroorzaakt geen misfire. Misfire is dus echt ontsteking, brandstof of compressie probleem. Aangezien je alles vervangen hebt.

    Op gas loopt die prima zeg je? Dus dan is eigenlijk ontsteking ook uitgesloten.

    Heb je de voeding van de injectoren ook gecontroleerd? Naar de ECU is een massa schakeling.

    #18280524

    De ecu-uitgang kan worden gecontroleerd met een oscilloscoop. Ik heb een database met signalen vormen. Hetzelfde geldt voor de primaire kant van de bobine.
    Je nodig hebt om iemand met een goede oscilloscoop en auto elektrische schema’s te vinden.

    #18280525

    Wissel alle injectoren is om… Niet alleen de 1st 2..

    #18280526

    Je begrijpt het niet ….

    #18280527

    @Haasje17 wrote:

    Lamda of luchtmassameter veroorzaakt geen misfire. Misfire is dus echt ontsteking, brandstof of compressie probleem. Aangezien je alles vervangen hebt.

    Op gas loopt die prima zeg je? Dus dan is eigenlijk ontsteking ook uitgesloten.

    Heb je de voeding van de injectoren ook gecontroleerd? Naar de ECU is een massa schakeling.

    denk dat haasje de spijker op zijn kop slaat.
    auto loopt op lpg wel goed dan maak je ook gebruik van de aansturing van de cpu.

    #18280528

    Ga denk ik nogmaals de stroom toevoer naar de injectoren nalopen want als de lambda en de lmm het zeker niet kunnen zijn en de ecu is gewoon goed daar er ook compressie is en de ontsteking ook gewoon zijn werk doet zijn er niet veel mogelijkheden meer

    #18280523

    Het zit in je gas computer waarschijnlijk, deze schakeld namelijk de injectoren aan/uit. En wellicht dat deze dus niet meer goed inschakelt waneer je niet op gas rijd.

    #18280529

    Ligt er geheel aan wat voor systeem het is… laatst ook zafira. Deze had 1 draad om alle 4 de inspuitventielen uit te schakelen. Deze had een mengstuk, dus geen injectie.

    #18280530

    het is een lpi installatie
    Heb vandaag alles er weer uitgetrokken en visueel geconstateerd dat injector 2 in cylinder 2 (joh :jerry ) GEEN brandstof inspuit
    Heb al eerder met behulp van ZAKHOOITM de connectie naar de ecu gecontroleerd en heeft signaal (motor liep dus niet op dat moment)
    Het enige wat ik me nu nog kan bedenken is wat HAASJE17 zegt de LPI computer
    iemand een idee hoe ik dat tijdelijk kan bypassen om daar zeker van te zijn of moet hij dan echt naar een gasboer

    iedereen die heeft bijgedragen tot nu toe THANKS

    #18280531

    Even controleren bij de draden van de injectoren, hier zit ergens een aftakking of schakeling naar de gas computer.

    #18280532

    nou het probleem is gevonden hoor HAASJE17 had de spijker op de kop geslagen idd de lpi computer naar de haaien
    na dat ik een brug tussen injector 2 en de ecu had gemaakt liep het motortje weer als een zonnetje

    Maar iedereen die mee heeft gedacht in dit probleem …een hele dikke thanks
    Special thanks to ZAKHOOITM voor het meedenken en het toch weer telkens beantwoorden van de app en HAASJE17 voor het aandragen van de uiteindelijke oplossing :thumb :thumb

    #18280533

    Mooi zo, op deze manier diagnose stellen is soms best lastig maar wil wel eens lukken. king:

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.