ECU reset met OpCom? En dan…?

Forumindex Forums Overige Op-Com ECU reset met OpCom? En dan…?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Wat gebeurd er eigenlijk als ik de ECU reset met de OpCom?

Ik heb wel eens gehoord dat ik de wagen dan niet meer gestart zou krijgen. Klopt dat?

En wat moet ik dan doen om hem weer aan de praat te krijgen? Motor nummer opnieuw inprogrammeren en key nummer inprogrammeren zodat de immobilizer alles weer vrijgeeft?….of is er meer dat dan op orde gemaakt moet worden?

Wie weet het?

Vriendelijke groeten Rinus

Dan reset je de complete ECU en dan moet ie dus opnieuw geprogrammeerd met de tech-2.

Niet doen dus!!

Opeltje (en anderen)

Begrijp ik het goed dat als je reset, je ook het programma zelf wist?……Of zijn het allerlei instellingen die gewist worden?

Alles wordt eruit gewist software etc, is dan niet meer gekoppeld aan je auto.

Kan ik als amateur wel eens een ECU wisselen? Of moet ik daar zonder Tech 2 nooit aan beginnen?

Ik heb gezien dat ik met OpCom wel de motor code en key nummer kan programmeren, zodat in ieder geval de immobilizer de zaak weer vrijgeeft. (Als ik me niet vergis)

Vriendelijke groeten, Rinus

Kan niet je moet dmv TIS de ECU programmeren dmv het chassis nummer dat kan je dus niet doen met een Opcom.

Je kan m gerust resetten. Alles blijft ongewijzigd. Je met dan alleen je sleutel en immobilizer opnieuw programmeren (zo gebeurd). Ik heb het zelf een paar x gedaan.

Ecu wisselen daarentegen lijkt mij een ander verhaal omdat je daar WEL van alles MET een te h2 moet inprogrammeren

Stand is nu 1 tegen 1 voor NOOIT doen en GEEN PROBLEEM

Ik blijf een beetje bang

Nog meer opinies? en ervaringen?

Dank voor alle bijdragen tot zover.

Van af blijven! Gaat je geld kosten want je kunt naar de garage.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.