ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe?

Forumindex Forums Techniek Ecotec ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe?

14 berichten aan het bekijken - 51 tot 64 (van in totaal 64)
  • Auteur
    Berichten
  • #17948845

    Update:

    Inmiddels heb ik de c20xe injectoren geïnstalleerd. Verder heb ik software voor het mappen van mijn ecu gevonden en de waarden aangepast.

    De ontsteking heb ik vervroegd in de lage toeren en injectie is verlaagd. Hij loopt nu wel stationair met nog iets ploffen. Het is nog een kwestie van finetunen op dit moment. Hij loopt in ieder geval een stuk beter.

    Het probleem is op dit moment; in de lage toeren met weinig gas gaat de auto galopperen. De vraag is dan, krijgt hij dan nog teveel benzine? Ik heb ook veel gelezen over een bonanza effect. Versleten motorrubbers zou een oorzaak kunnen zijn?

    Gr,

    #17948846

    een motor goed mappen (qua ontsteking en benzine) is een vak apart.
    Kan van alles zijn, ik zou er een expert naar laten kijken in jouw geval.

    Ik rijd zelf met een KMS systeem voor de motoraansturing op 1 van mijn auto’s en heeft ook maanden geduurd voordat ie onder alle omstandigheden perfect reed.

    Gr,
    The Duke

    #17948847

    Kangaroe effect bedoel je denk.ik. Beetje rond de 1500 tot stationair.

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17948848

    Ja dat idee inderdaad.

    Tot 1900 toeren heb ik hier last van bij weinig of tot geen gas. Maar ook bij gas los als bij begint te bokken, het is over als ik de koppeling in druk.

    Gr,

    #17948849

    Carterventilatie verstopt?

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17948850

    C20XE injectoren zijn veelste groot.. Kun je de waarden aanapssen maar dat krijg je ecu niet goed bijgeregeld. Dus je bent momenteel allerlij dingen aan het veranderen waar het eigenlijk al niet aan ligt dat hij niet goed loopt. Dus vermoedelijk kun je erop wachten en dan heb je straks vanzelf je blok in puin.

    #17948851

    Misschien zijn de nokassen wel omgedraaid, uitlaat op de plek van de inlaat en andersom. Weet je zeker dat het 264 graden nokassen zijn?

    #17948852

    Hallo allen,

    Destijds had ik de typenummers op de nokkenassen gecontroleerd op de website van Shrick. Dat kwam overeen. In en uitlaat nokken zijn hetzelfde.

    Ik heb de injectie over het gehele toerengebied met 25%-30% verlaagd (verschil tussen x16xe en x20xe injectoren). Het geluid van de auto lijkt wel standaard als ik nu gas geef, eerder was het een wat rauwer geluid. Dat stotteren en galoperen deed hij ook al met de oude injectoren. Met warme motor is het overigens een stuk beter.

    Ook is de rook een stuk minder.

    Het gaspedaal is ook super gevoelig. Het stotteren wordt verergerd als ik over een drempel of oneffenheden rijd (stugge veren icm verlaging). Is dit misschien op te lossen met een veertje achter het gaspedaal o.i.d.?

    Heb ook gelezen dat de gasklepsensor een oorzaak kan zijn? Of toch ergens een klein vacuum lekje?

    Ook stationair loopt hij nu zonder afslaan.

    Wat inmiddels is vervangen:
    Bobine
    Bougiekabels
    Bougies
    Injectoren

    Gr,

    Dennis

    #17948853

    EGR? Vaccuem lek? Koppelingsplaat? Motorsteunen?

    #17948854

    Update:
    Mogelijke oorzaak: Ik ben er inmiddels achter wat het ploffen zou kunnen veroorzaken. Het uitlaatspruitstuk bestaat uit 2 delen. Het eerste eerst wordt in het tweede deel geschoven en vervolgens aangedraaid/geklemd door middel van 2 bouten. Nu kom ik er achter dat juist op deze verbinding uitlaatgassen ontsnappen. Kan het hiermee te maken hebben?

    Dit is vlak na de lamba sonde, kan dit ook het schokken veroorzaken?

    Gr,

    #17948855

    Update:

    Probleem achterhaald!
    Nokkenassen bleken achteraf toch verkeerd om te zitten..

    Spijtig..

    #17948856

    Ha ha, ;)

    #17948857

    Nu nog een keer een echte afstelling erin.
    Sorry dat ik het zeg maar je bent verdomd eigenwijs.

    C20xe injectoren horen niet in deze setup.
    Wij gingen tot over de 180 pk met de orginele injectoren.

    Zoals haasje17 ook al zei, je leest teveel hoort teveel en gelooft direct alles.
    Terwijl hier de personen met ervaring je serieus proberen te helpen en je de goeie richting opdrukken ga je alsnog eigenwijs van alles op eigen houtje doen.

    Zomaar ff waardes aanpassen in je ecu zonder dat je op de bank afstelt ?!?!?!?

    #17948858

    @corsaboy wrote:

    Nu nog een keer een echte afstelling erin.
    Sorry dat ik het zeg maar je bent verdomd eigenwijs.

    C20xe injectoren horen niet in deze setup.
    Wij gingen tot over de 180 pk met de orginele injectoren.

    Zoals haasje17 ook al zei, je leest teveel hoort teveel en gelooft direct alles.
    Terwijl hier de personen met ervaring je serieus proberen te helpen en je de goeie richting opdrukken ga je alsnog eigenwijs van alles op eigen houtje doen.

    Zomaar ff waardes aanpassen in je ecu zonder dat je op de bank afstelt ?!?!?!?

    Haha eigenwijs is ook wijs. Ook ervaren spreken elkaar regelmatig tegen. En al doende leert men.
    Dus vind het juist mooi dat eigenwijze en er na veel prutsen er achterkomen wat het is vergeet men dan niet meer.

    Ben eigenlijk heel benieuwd hoe het autotje nu loopt eigenlijk? Toevallig geen filmpje van dennis?

14 berichten aan het bekijken - 51 tot 64 (van in totaal 64)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.