ecu opel kadett e 1.3i niet meer uit te lezen

Forumindex Forums Modellen Kadett ecu opel kadett e 1.3i niet meer uit te lezen

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274391

    Mijn ecu van de Opel kadette 1.3i van bouwjaar 1989 is niet meer uit te lezen.
    Motor lampje blijft branden na de start met warm weer , auto begint dan ook te stoten.
    Als het gaat vriezen en kouder is dan rijd de auto normaal en brand het lampje niet .
    Is er een forum lezer die de ecu kan resetten of toch kan uitlezen
    er zit een blauwe stekker onder de kap met 10 pinnen .
    Al bij diverse opel garages geweest en ze komen er niet uit ,
    Verder de bobine en kabels en bougie,s vervangen.
    Verder ook alle sensors vervangen.

    #18303274

    Pin a aan b met metalen paperclip

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18303275

    1 2 1 2 1 2 dan 2 4 2 4 2 4 code 12 dan 24
    1 2 1 2 1 2 dan 2 2 2 2 2 2 code 12 dan 22

    de ene keer leest hij code 22 en de volgende serie 24
    of lees ik het verkeerd uit dat het 42 moet zijn.
    weet je mischien wat deze codes inhouden
    het is van een opel kadett e 1.3i bouwjaar 1989 computer nummer 16061919

    #18303276

    24

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18303277

    en zo een idee wat deze code 24 inhoudt
    heb al zoveel vervangen aan onderdelen dat ik even de kluts kwijt ben .

    #18303278

    24 = vehicle speed sensor

    #18303279

    12 start of flashing code output
    13 lambda sensor no voltage change
    14 coolant temperature sensor, ground short
    15 coolant temperature sensor, open circuit
    21 throttle-valve potentiometer signal voltage too high
    22 throttle-valve potentiometer signal voltage too low
    24 distance-travelled frequency sensor
    33 intake-manifold pressure sensor signal voltage too high
    34 intake-manifold pressure sensor signal voltage too low
    35 idle-mixture stepping motor
    42 ignition triggering box
    44 lambda sensor mixture too lean
    45 lambda sensor mixture too rich
    51 program memory control unit defective
    53 control unit voltage too high only with engine C16LZ
    54 CO potentiometer voltage too high / too low only with engine E16NZ

    #18303280

    Geen snelheids signaal kan voor een vervelende motorloop zorgen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18303281

    Enig idee waar ik die snelheid signaal sensor kan vinden op het blok of in de buurt van het blok
    Kan in het handleidingenboek hem zo niet vinden .
    De 1.3i blok is 1 van de eerste met injektie .
    Ben verder een leek als opel monteur door veel te lezen en uit te voeren probeer ik het te leren.
    Bedankt voor de genoemde storings codes en de uitleg erbij .

    #18303282

    Op de bak aan de achterzijde (achter de ontsteking zeg maar) tegen het schutbord.
    Deze zit tussen de bak en de tellerkabel.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18303283

    [/img] @wim-v6 wrote:

    Op de bak aan de achterzijde (achter de ontsteking zeg maar) tegen het schutbord.
    Deze zit tussen de bak en de tellerkabel.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Zie een sensor zitten waar 3 draden met een stekker naar toe gaat , is die het .
    Heb een foto maar krijg die er niet bij geplaatst .

    #18303284

    Je snelheidsmeter kabel zit erop geschroefd .
    Zeg maar versnellings bak > Sensor > tellerkabel.

    Aan de sensor zit kort draad 3draden met een stekker

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18303285

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18303286

    Is er een bepaalde site waar ze dit onderdeel verkopen.
    Ben al een paar uur aan het zoeken maar vind het niet .
    Gaat het om de komplete onderdeel wat er boven op zit of ook het witte gedeelte meepakken.
    Hoor graag of er een site is waar ik kan bestellen.
    Bedankt voor de uitleg en de foto , zo een stapje dichterbij de oplossing hoop ik .
    :thumbup

    #18303287

    Alleen dat zwarte deel.

    Snelheids sensor opel kadett.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18303288

    Ik denk gebruikt effe het snelst is.

    Vast wel ergens een sloperij die een of meerdere Kadett’s E / Corsa’s A / Ascona’s C gesloopt hebben.

    Deze sensor zit op de bovengenoemde modellen met GM multec aangestuurde motoren.

    Dat zijn de:
    C12NZ C13N C14NZ C14SE E16LZ E16NZ C16NZ C16SE C18NZ.

    En op overige motortypen met een verbruiks / tripcomputer

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18303289

    Bedankt voor de info.
    Na een lange zoektocht van de week , een complete speedsensor gevonden en gemonteerd .
    Deze code is nu weg .
    S,morgens starten met koude temp is lampje uit .
    Na de 2e keer starten temp weer warm buiten en de motor lampje weer aan .
    Nu de code 1 2 1 2 1 2 en code 15 de temp sensor , had deze al een keer vernieuwd , zal deze nog een keer vernieuwen en ook de sensor voor de temp op het dashboard .
    De temp sensor voor code 15 zit achterop de koel inlaat voor de motor met een zwarte stekker , dacht ik .
    Nogmaals mijn dank voor het meedenken allemaal .
    Opel kadett e 1.3i in de ls uitvoering heeft inmiddels 90000 echte km op de teller staan . bouwjaar 1989

    #18303290

    Jup

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18303291

    42 ignition triggering box deze storing blijft aktief
    Heb er nieuwe bougie,s in gezet en nieuwe bougie kabel en een nieuwe elektronica ding wat zwart van kleur is met 7 pootjes , die in de ontsteking zit .
    Heb de hall gever nog niet vervangen, is het beter om de complete ontsteking te vervangen ????.
    Wat ik me wel af vraag is het noodzakelijk om op de bougie,s van die metalen kappen te doen waarop de bougiekabel komt .
    De vorige code en storingen zijn gelukkig opgelost .

    #18303292

    Ja ignirion trigger is de hall gever

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18303293

    https://www.spectromatic.net/product/40569/14013-sensor-opel-ascona-b-c-corsa-a-kadett-e-1979511.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Of bovenstaande de goede hall gever is , heb gekeken naar het motor type wat ik heb .
    opel kadett e 1989 1.3i , heb een delco ontsteking met schroeven , met een zwarte kap .
    En is de hall gever door een leek te vervangen , zo ja welk stuk speciaal gereedschap heb ik daarvoor nodig ???
    Op de sloop kom ik elke keer weer een versleten hall gever tegen .
    En de nieuwe complete ontsteking is me net even te duur gezien wat ik allemaal al vervangen heb .

    #18303294

    Vandaag bij een firma in Apeldoorn een nieuwe hall gever laten monteren en de onsteking laten testen.
    Kwam door alle testen heen .
    Vreemde is nu , de storing 42 blijft nog steeds aktief.
    Plak denk ik het lampje maar af .
    Hoe sluit ik dit onderwerp af .

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.