ECU en Brandstofdruk

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) ECU en Brandstofdruk

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242335

    Ik heb ergens iets over het vervangen van een ECU gelezen (M 2.5).
    Daarbij zou alleen de FP (Kadett) geschikt zijn voor 2,5 Bar. De rest is voor 3,0 Bar
    Je mag geen ander type ECU aan een 2,5 Bar regelaar hangen, “dan loopt die te arm”
    Ik heb ooit m’n FP wegens defekt moeten vervangen en heb toen een GY gekregen.
    Dit zou dus eigenlijk niet mogen in kombinatie met mijn 2,5 Bar regelaar?
    Motor heeft speciaal uitlaatsysteem (1 expansiedemper) zonder cat. Wel een Lambdasonde.
    Motor loopt verder prima, bougiekleur ziet er normaal uit.
    Mooi zo laten? Of wat te doen?

    #17929249

    3 bar regelaar scoren.
    Of een PBV

    #17929248

    Maar 1 reaktie.
    Is dit de algemeen geldende mening?

    De auto is vorig jaar bij Speedcentre Geldermalsen op de rollenbank geweest en toen is, behalve
    een te krappe luchtinlaat, niets gevonden wat wijst op te weinig brandstofdruk…
    (Luchtinlaat inmiddels aangepast, en bij een te arm lopende motor had ik al lang problemen verwacht).

    #17929247

    Kan een c20xe op 2.5bar regelaar en gechipte FP ECU ook een te rijke mengsel (hc)verhouding hebben?

    #17929250

    @Mr. Bone wrote:

    3 bar regelaar scoren.
    Of een PBV

    Een “PVB” ???

    #17929251

    power boost valve, oftewel instelbare drukregelaar.

    ik heb een instelbare drukregelaar van gema motorsport op mijn c20let, die kan op de originele plaats gemonteerd worden dus geen extra slangen of andere meuk.

    welke brandstofdruk regelaar bij welke ecu hoort weet ik zo niet. maar is het niet elke c20xe met beige injectoren op 2.5 en blauwe op 3bar?

    je motor loopt nu wel goed? je had anders altijd wat kuren toch?

    #17929252

    @sw16v wrote:

    power boost valve, oftewel instelbare drukregelaar.
    je motor loopt nu wel goed? je had anders altijd wat kuren toch?

    Ohh, een PBV…
    Is dat meer spul voor turbomotoren?
    In ieder geval, ik heb die dus niet, zo’n PBV. Gewoon een vaste regelaar, 2,5Bar voor een M2,5 met standaard injectoren.

    En nee, er is nog niets veranderd aan m’n te trage toerental.
    Ik heb Met Vinci afgesproken dat ik hem zal bellen wanneer ik er aan toe ben,maar het wordt me inmiddels te koud
    (want open auto zonder kachel), dus misschien is het voor dit jaar gedaan met de pret en wordt het komend voorjaar.
    Ik houd het weer in de gaten…

    #17929253

    Hey, hoe gaat het er mee, al enig succes geboekt?

    #17929254

    Hoi Vinci, resultaat nog niet bekend.
    Wintertijd = sleuteltijd…
    Was een interessant gesprek bij jou, veel van geleerd.
    Inmiddels gasklephuis weer gemonteerd en een 3bar drukregelaar geplaatst.
    Nullastdraaisteller verplaats naar de zijkant vh spruitstuk en de 16 klepstoters gereinigd.
    Nu bezig een andere tank te bouwen (van hardboard). Zogauw model naar wens is
    kan hij worden nagebouwd in aluminium.
    Model is nu klaar, nu nog bezinnen op de anti-klotsschotten, plaats vd brandstofmeter,
    grootte en plaats vd swirlpot en tankdop (Suzuki GSX).
    Verder nog allerlei slangaansluitingen en plaats voor de brandstofpomp. Nog werk genoeg.
    Door deze nieuwe tank waarschijnlijk geen ruimte meer voor de handremkabels dus
    handrem ombouwen naar hydraulisch en dan ook maar de trommels vervangen door schijven…
    Tussentijds nog een beetje werken bij de baas.
    Wat een winter!

    #17929255

    Ah, ok, nou is het misschien niet zo’n gek idee om de motor al eens een slinger te geven… Ik heb kort geleden nog met een oude fles van remvloeistof als tank gereden Zelfs naar de andere kant van het dorp naar de clubgarage gereden ermee, een tank van 1 liter dus! Was wel een beetje stress, maar precies gered!

    Noodtank bouwen is eigenlijk heel makkelijk, gewoon wat paneel slangfittingen in een jerrycan boren+schroeven met wat rubber ringen er tussen en de boel aansluiten.

    Had je eigenlijk een beetje knappe slangen? Mijne bij Roose motorsport vandaan, die maken ze desnoods op maat en voor nog vrij redelijke bedragen.

    Mooie plannen allemaal! Ga je dat nog in een topic zetten? Is wel interessant!

    #17929256

    Over wat voor auto hebben we het hier???

    #17929257

    @Mr. Bone wrote:

    Over wat voor auto hebben we het hier???

    Kitcar…

    #17929258

    Zo’n ding op 4 wielen waar je maar net met 2 personen in past en waarin het ’s winters te koud is en ’s zomers te heet…
    Geen stuurbekrachtiging, geen rembekrachtiging, geen ABS en geen radio.
    Maar wel achterlijk brede wielen onder een superlicht wagentje. :jerry :jerry

    ’t Is nog leuk ook!

    #17929259

    Een lege kadett voor 2 personen met 4 wielen en wel een remkrachtiger is ook heel leuk.

    ;)

    #17929260

    @Mr. Bone wrote:

    Een lege kadett voor 2 personen met 4 wielen en wel een remkrachtiger is ook heel leuk.

    ;)

    Hahahahhahahah! :wors

    Mijn idee hoor! :thumb

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.