Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › ECOTEC kap / Inlaatspruitstuk
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2012 om 10:46 #17244649
Ik wil morgen mijn ecotec kap en inlaatspruitstuk in een kleur spuiten.
Moet dit met heat resistant lak ?
En ook vantevoren even opschuren ?(spruitstuk)
Ook primer’en?Bedankt alvast
Edwin
6 januari 2012 om 11:03 #17965214Heat resistant hoeft niet perse. Van te voren wel even schuren ja, de kunststof kap niet te grof. Als er geen beschadigingen op zitten, zou ik m gewoon even lichtjes schuren met 600-800 en dan in de primer spuiten. Ik zou er wel even een kunststof primer onder doen, voordat je grondverf gaat spuiten. Na de grondverf weer schuren met 600 en je zou eventueel nog kunnen schuren met 1000, maar dat is eigenlijk al veel te fijn. Dan de kleurlaag en evt blanke lak. En heeeeeel erg goed ontvetten met goede ontvetter. Gewoon 2x voordat je gaat schuren en na het schuren ook. Die kappen worden erg vet en worden ook wel eens behandeld met een middel vol silicone om het glans te geven. Die silicone zijn echt funest voor een lak.
Het spruitstuk, is dat een kunststof deel of metaal? Voor een kunststof deel geldt hetzelfde als de kap. Als het een metalen is, zou ik deze GOED schoonmaken en ontvetten en met een stukje skotchbrite (soort staalwolmatje) schuren en in de grondverf zetten. Hierna weer even met een stukje fijn schuurpapier (400-600) opschuren, ontvetten en in de kleur zetten.
Hoop dat je er wat aan hebt! :thumb
6 januari 2012 om 11:29 #17965215Maar die ecotec kap en het inlaatspruitstuk worden toch redelijk warm.
Moet dit geen probleem zijn voor normale lak?En volgens mij is dat inlaatspruitstuk soort metaal. Durf dat niet met zekerheid te zeggen.
6 januari 2012 om 11:44 #17965216heb ongeveer ander half jaar geleden het zelfde bij onze kap gedaan (x14xe). Eerst geschuurd en schoongemaakt daarna met kunsttofprimer gespoten, GOED LATEN DROGEN, schuren, weer primeren, daarna de eerste laag zwart en weer laten drogen, hierna weer licht schuren en weer schoon maken, hierna de laatste laag zwart. Overigens kwamen alle primer en lak bussen van de action af :) Je zou eventueel hierna nog met blanke lak er over heen kunnen gaan.
6 januari 2012 om 11:56 #17965217Wat is erg warm? niet zo warm als een uitlaat dus de verf brand er niet af. Wat voor kleur heeft je inlaat? zwart = kunstof, grijs is volgens mij gegoten alu.
6 januari 2012 om 12:07 #17965218Het is de grijze volgens mij. Is een beetje vies geworden dus is een beetje zwart :jerry
Maar volgens mij is het die alu ja, kan ik dat gewoon met dezelfde lak doen ?
Of heb ik daar andere lak voor nodig?Dan rijd ik straks even langs de Action king:
Bedankt voor de hulp
6 januari 2012 om 12:50 #17965219gewoon goed schuren/ontvetten en geen haast hebben, al helemaal niet met temperaturen onder de 10 graden
korrel 400-600 voor de grondverf is prima,
tussen de lagen door hoef je niet te schuren ( hooguit de grondverf met korrel 1000 als je m echt strak wil hebben )6 januari 2012 om 14:20 #17965220Super, bedankt.
Dan ga ik dadelijk even langs de action.
* Kunststof-primer
* Zwarte lak
* Witte lak
* Blanke lakMaar dat inlaatspruitstuk is toch van gegoten alu dan? Daar moet ik een andere primer voor hebben of ?
Zal morgen een paar fotos uploaden van men bezigheden ;)
* Middenconsole wit gespoten
* Handgrepen deur wit gespoten
* Deurpanelen wit gespoten
* Ronal velgen zwart metallic gespoten
* Witte schakelpookhoes
* Witte handremhoes
* Plasma tellers
* Op maat gemaakte GSI matten ( Passend voor corsa B):jerry :jerry
6 januari 2012 om 15:00 #17965221voor dat alu heb je geen aparte primer nodig, daar kan gewoon grondverf overheen.
7 januari 2012 om 11:13 #17965222Ben zelf bezig met m’n inlaat te polijsten, wel een klote werkje maar het ziet er gelijk een stuk beter uit.
7 januari 2012 om 11:31 #17965223De inlaat van de gsi’s kun je helaas niet polijsten. Wel de kleppendeksel.
7 januari 2012 om 11:37 #17965224@*Jurgen* wrote:
voor dat alu heb je geen aparte primer nodig, daar kan gewoon grondverf overheen.
Gewone primer/grondlak inderdaad. Er is geen speciale Alu primer oid, zoals dat er wel is met kunststof.
Spruitstuk is alleen wel wat ruw, dus ik zou hem schuren en in de spuitplamuur zetten voor het mooie.Verder nog een tip: als je onverwarmd werkt, zoals in een koude schuur in dit jaargetijde, dan is het aan te raden je spuitbussen vantevoren te verwarmen naar een handwarme temperatuur (25 a 30 graden).
Zet je spuitbussen ruim vantevoren in de huiskamer in de buurt van de kachel/radiator.
Ander optie is voordat je gaat spuiten lekker schudden en met een fohn de bodem warm blazen. 30sec verwarmen, schudden, herhalen tot de hele bus de warmte heeft opgenomen tot zo’n 25 a 30 graden.Daarna pas je lak gaan spuiten. Op die manier vernevelt het mooier en krijg je een gladder resultaat met minder risico op sinaasappelhuid.
En uiteraard zorgen dat je de fohn bij de hand hebt om de temperatuursval tijdens het spuiten op te vangen. Na elke laag de bus weer op temperatuur brengen dus.7 januari 2012 om 12:21 #17965225ook je spruitstuk en kap even een flinke tijd van te voren in een verwarmde ruimte leggen, die moeten ook op normale temperatuur zijn.
7 januari 2012 om 14:56 #17965213Het is aardig gelukt :jerry
Hier even wat foto’s :kewlpics

Bedankt voor de hulp nog :afro
7 januari 2012 om 16:41 #17965226mooi werk :thumb
7 januari 2012 om 17:14 #17965227Ziet er erg netjes uit hoor :thumbup Merk je trouwens veel verschil met je uitlaat spruitstuk?
7 januari 2012 om 19:31 #17965228Bedankt :jerry
Hoor van meerdere mensen dat je meer haalt uit een mantzel powerbox ipv een spaghetti spruitstuk.
Maar je merkt het wel een beetje. Hij trekt al redelijk vanaf 3000rpm nu, en trekt wat vloeiender door king:Ik heb die van mij voor 190€ kunnen kopen.Maar als ik er nu 400€ voor moest betalen (lexmaul), zou ik dat geld eerder spenderen aan een powerbox ;)
Spaghetti + powerbox schijnt zeer leuk te zijn :angel
7 januari 2012 om 20:48 #17965229helemaal icm met andere nokken en een chippie op maat :angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.